Hvornår er KS okay??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. april 2012

MMOGM

Månsson skriver:

Syntes det er kvindens eget valg. Hendes krop hendes valg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

jydeinden

Månsson skriver:

Syntes det er kvindens eget valg. Hendes krop hendes valg

Anmeld

19. april 2012

tarkoflen

Pernille84 skriver:

jamen hvad så hvis man har mistet sit barn under fødslen, det er jo egentlig "kun" en psykisk grund. Synes altså der er forskel på de enkelte situationer, jeg kan godt føde normalt, men er blevet frarådet det pga de psykiske mén efter dette.

Jeg er ret enig med Flodkilling i hendes udlægning! Men jeg vil også sige, at hvis man har mistet et barn under en fødsel, så er man på ingen måde i stand til at få en god graviditet, med den historie bag sig!

Selvfølgelig kan der være psykiske grunde, men jeg mener, at der skal være en rigtig god grund, og ikke at man har hørt, at det gør ondt, en veninde har været ude for noget grimt, man ikke vil ødelægges på den måde man bliver ved en fødsel...

Jeg tror der er mange, der godt ville kunne føde selv, hvis de blev bedt om at betale for de ekstra omkostninger, der er ved et kejsersnit...

Så min holdning er, hvis der er en medicinsk grund og det ville være til fare for barn eller mor, eller man tidligere har haft en meget traumatisk oplevelse med at føde! Hvis man ikke har prøvet det, ved man jo ikke hvordan det er og ingen kvinder er ens, heller ikke under en fødsel...

Kan 100% forstå hvorfor du har fået bevilliget et kejsersnit, og mener helt sikkert også det er det bedste for dig og håber det giver dig rigtig meget tryghed i din graviditet

Anmeld

19. april 2012

Muffin_girl

Pernille84 skriver:

Ja blev inspireret af en anden tråd ang ks, og kan se mange synes at for mange vælger at få KS.

Men hvad er så en gyldig grund for at vælge dette? Hvornår er det iorden at vælge et PKS?

Hold venligst tråden i en sobert tone

Jeg syntes kun PKS er i orden, når der er tale om sygdom i forhold til mor el.barn. Eller der er risici for komplikationer. Hvor man sætter liv på spil.. Eller hvis man har det så psykisk dårligt, at man ikke er i stand til det .. Eller at man er så bange at kroppen går i totalt forsvarsposition.. Jeg syntes det er ens egen krop. Men man skal tænke sig grundigt om. MAN "leger" med liv hvis man bare skærer sig op fordi man syntes en fødsel lyder lidt for ubehagelig eller træls .. Så det kommer an på situationen ..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.