Pernille84 skriver:
Ja blev inspireret af en anden tråd ang ks, og kan se mange synes at for mange vælger at få KS.
Men hvad er så en gyldig grund for at vælge dette? Hvornår er det iorden at vælge et PKS?
Hold venligst tråden i en sobert tone 
Synes det er en super interessant debat.
Min mening er at hvis du ikke kan føde normalt (fra naturens side ville dø ellers) eller det er til farer for mor og barn. altså det skal være noget fysisk, noget man ikke selv kan rette op på.
Altså hvis man har noget psykisk, så er min mening at man enten burde søge hjælp for sin angst/fryst, eller vælge slet ikke at få børn.
Min mening er på baggrund af både velfærd og hvordan vi vil ha og ha og ha, men ikke vil betale for det. Og jeg tror ikke engang 70 pct af kvinderne der psykisk ville have kejsersnit, ville få det lavet, hvis det kostede dem over 50.000kr. Det er fordi det er en gratis ydelse og gør det nemmere. For mig svare det til at man giver førtidspension til raske unge mennesker der egentlig mest har brug for psykolog hjælp.
Jeg tror ikke på det gavner hverken samfundet, barnet eller moderen (hvis hun får den rigtige hjlælp, dette inkludere også at hun selv ønsker denne hjælp), at få planlagt kejsersnit
Og som man bliver nød til i trådende idag, så bliver jeg nød til at sige huske:
-Dette er MIN mening, det betyder ikke at jeg har ret, eller tror jeg er dommer
-Dette er et debat forum hvor folk spørger om andres meninger, og man kan ikke forvente at alle svar er : "jeg er på din side søde"
Jeg vil meget gerne diskuteret emnet på et voksent plan, uden at skulle få skudt i skoene at man er grim overfor andre.
Tak...