Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Jeg vil selv kun amme 4-5 måneder.. Ammede, mod min vilje, kun min datter i seks uger- men det får sikkert et forsøg mere næste gang

Jeg synes generelt det er okay at amme til barnet er ca. 24 mdr.- jeg ville bare ALDRIG selv amme så længe  

Åh hvor er det bare træls at det ikke lykkedes når man nu gerne vil

Men fedt du har mod på det igen næste gang

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

... eller søndags-champagne!

Ej den var ny Det tager da en helt sjov drejning det her

Anmeld

14. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Ej den var ny Det tager da en helt sjov drejning det her

Jeg har fået den vildeste trang til Gin Tonic, efter jeg blev gravid.

Har opdaget at der er en drink, der hedder en Gin Fizz (*fnis*) som jeg glæder mig til at smage!

Anmeld

14. februar 2012

IngenKoPåIsen

Anonym skriver:

Åh hvor er det bare træls at det ikke lykkedes når man nu gerne vil

Men fedt du har mod på det igen næste gang

Hun ville simpelthen ikke tage fat.. Hun skreg, uden pis, en halv time HVER GANG, inden hun tog fat. Når hun så endelig fik fat, slap hun igen inden for kort tid, og så startede det forfra. Jeg var spærret totalt inde derhjemme, for jeg kunne jo ikke tage nogle steder med et barn der spiste på den måde- og desuden kunne jeg heller ikke amme diskret når det foregik sådan! Jeg kontaktede min SP flere gange, men han gav mig ingen gode råd eller tips. Og JA, han var en mand, der tilmed sagde til mig "Jeg kender alle følelserne omkring amning!" Han snakkede fx aldrig suttebrikker- hvilket jeg ville ønske nu, han havde gjort, for dengang var jeg ikke selv klar over, hvordan det fungerede- til næste gang ved jeg, at det bare er på apoteket efter nogen! Det endte ud i desperation og MME, men sikke en lettelse!! Så ja- det var lidt en kamp- men jeg håber det lykkes næste gang, hvis jeg har lyst til at amme

Anmeld

14. februar 2012

raca

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

har du så helt droppet alkohol i alle de år?

Jeg sidder allerede nu og stirrer misundeligt på alle de folk der drikker cocktails...

nej..  men jeg har tænkt mig om.. når barnet blev 1 års tid, da jeg så nogenlunde har vist hvordan deres ammemønster var, så når jeg har vist der har været Ca 4 timer til næste amning har jeg nydet et enkelt glas..

Anmeld

14. februar 2012

Tulle28

Havde egentlig ikke gjort mig de store overvejelser omkring amning inden jeg fik min datter, men da hun kom ud og vi kom igang tænkte jeg først først at jeg ville fuldamme i ihvertfald 6 mdr. Det endte med at blive fuldamning til 7 mdr. og jeg ammede delvist til hun var halvandet... Til sidst kun en morgenammetår. Jeg synes amning er meget personligt og man skal gøre det så længe man selv og barnet synes det er hyggeligt. Det er jo det skønne ved at blive mor - ens verden åbner sig i takt med at barnet vokser og man bliver hele tiden klogere på, hvad der er godt og passer bedst til ens barn.

Anmeld

14. februar 2012

raca

Anonym skriver:

Er det ikke lige præcis forskellige holdninger der gør det til en debat?? 

Og du har garanteret lige så meget belæg for at sige det ikke kan hæmme som jeg har for at sige at det kan det..

Alle har ret til at gøre det på deres måde, men alle har så sandeligt også ret til at ytre sig

jo men din holdning virkede meget fordomsfuld og uden form for underbygning.. der i det midste byggede på dine egne erfaringer mht til børn..

men den gennemsnitlinge ammestops alder på verdens plan mener jeg er 3 år.. så der skulle virkelig være en stor del der af børn der var blevet tilbageholdt i deres udvikling pga amning og fastholdt på et babystadie..

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Malunsesmutti skriver:

Hun ville simpelthen ikke tage fat.. Hun skreg, uden pis, en halv time HVER GANG, inden hun tog fat. Når hun så endelig fik fat, slap hun igen inden for kort tid, og så startede det forfra. Jeg var spærret totalt inde derhjemme, for jeg kunne jo ikke tage nogle steder med et barn der spiste på den måde- og desuden kunne jeg heller ikke amme diskret når det foregik sådan! Jeg kontaktede min SP flere gange, men han gav mig ingen gode råd eller tips. Og JA, han var en mand, der tilmed sagde til mig "Jeg kender alle følelserne omkring amning!" Han snakkede fx aldrig suttebrikker- hvilket jeg ville ønske nu, han havde gjort, for dengang var jeg ikke selv klar over, hvordan det fungerede- til næste gang ved jeg, at det bare er på apoteket efter nogen! Det endte ud i desperation og MME, men sikke en lettelse!! Så ja- det var lidt en kamp- men jeg håber det lykkes næste gang, hvis jeg har lyst til at amme

Ja det lyder da bestemt ikke som en rar oplevelse.. Og sikke da en klog mand der lige ved hvordan det føles at amme osv, nu er de da virkelig blevet moderne

Det er jo bare heller ikke til at amme ordentligt når ungen skriger og man bliver anspændt osv og føler der er nada hjælp at hente. øv øv

Ja ammebrikker blev os et must her hjemme..

Anmeld

14. februar 2012

-Sigrid-

Fru Skovrup skriver:

jeg vil lige slå fast, at Sundhedsstyrelsen anbefaler: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/Amning.aspx

fuldamning til 6 mdr

Supplerende til 1 år.

World health organisation anbefaler: http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

fuld amning til 6 mdr

supplerende til 2 år

herhjemme går vi efter at amme til den lille er to år, hvis alt går vel.

Jeg synes det er ærgeligt at amning er noget der bliver set på som noget ulækkert, og som noget der er forbundet med noget sexuelt, jeg synes det er helt naturligt som noget kan være.

Det jo ikke fordi man bare lige skal hive op i det hele så hele verden kan se herligheden, det kan gøres diskret.

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

jo men din holdning virkede meget fordomsfuld og uden form for underbygning.. der i det midste byggede på dine egne erfaringer mht til børn..

men den gennemsnitlinge ammestops alder på verdens plan mener jeg er 3 år.. så der skulle virkelig være en stor del der af børn der var blevet tilbageholdt i deres udvikling pga amning og fastholdt på et babystadie..

Har absolut ingen fordomme over for det..

Arbejder med børn med udviklingsproblemer og tale vanskeligheder hverdag, så er ikke kun egne erfaringer.

Og hvis du mener at største delen af verdens børn bliver ammet til de 3år så ska du nok lige et smut forbi who hvor der står at under 40% af verdens børn under 6 måneder bliver fuldammet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.