Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Anonym trådstarter

MortilCilas skriver:

Det skønt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

lio

Fru Skovrup skriver:

jeg vil lige slå fast, at Sundhedsstyrelsen anbefaler: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/Amning.aspx

fuldamning til 6 mdr

Supplerende til 1 år.

World health organisation anbefaler: http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

fuld amning til 6 mdr

supplerende til 2 år

herhjemme går vi efter at amme til den lille er to år, hvis alt går vel.

Jeg synes det er ærgeligt at amning er noget der bliver set på som noget ulækkert, og som noget der er forbundet med noget sexuelt, jeg synes det er helt naturligt som noget kan være.

Det jo ikke fordi man bare lige skal hive op i det hele så hele verden kan se herligheden, det kan gøres diskret.

Jeg er helt enig med dig i at det er naturligt, da jeg inetet sexuelt findet i det som du nævner, hvem gør det? men synes det naturlige i det forsvinder hvis ikke det er et ernæringsbehov barnet har.

Det er ikke alle som er lige diskrete, men dog hiver op og viser hele herligheden, det finder jeg underligt men jeg må bare kigge den anden vej.

Anmeld

14. februar 2012

Pixi-pigen

Anonym skriver:

Det ser meget sjovt ud når man sidder og snakker og knægten lige hopper ind under og moderen bare snakker vidre og man kan høre og se ham under trøjen

Men ja hver mors eget valg

Hold op hvor morsomt!! Der fik du mig lige til at grine har du oplevet det i virkeligheden?

Har en bekendt som ammede sin søn til 2-3 år. Kan ikke huske hans alder, men en dag sagde han sq til hende "mor gå ud og vask dine bryster" inden han skulle ammes hihi det er altså ret morsomt!

Anmeld

14. februar 2012

lio

Anonym skriver:

Men det er jo så der den er svær for who sige der er ernæring til de 2-3år anbefaler suplements amning til de 2år hvor de i sundhedsstyrelsen siger 12mdr.

Jeg vil tro at who's anbefaling også er rettet mod lande med andre vilkår end dem vi har i dk. Så jeg vil klart tage sundheds styrelsens anbefaligt bogstavligt da det er den samme anbefaling i lign. lande.

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Pixi-pigen skriver:

Hold op hvor morsomt!! Der fik du mig lige til at grine har du oplevet det i virkeligheden?

Har en bekendt som ammede sin søn til 2-3 år. Kan ikke huske hans alder, men en dag sagde han sq til hende "mor gå ud og vask dine bryster" inden han skulle ammes hihi det er altså ret morsomt!

HA HA ja vi har en vennepar hvor det er sådan Lidt det der startede snakken i min mødregruppe.. Det er sku sært.. Men det er det du skriver der dælme os ha ha ha ha han ville ik ha sure bryster

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Laijona Äiti skriver:

Jeg vil tro at who's anbefaling også er rettet mod lande med andre vilkår end dem vi har i dk. Så jeg vil klart tage sundheds styrelsens anbefaligt bogstavligt da det er den samme anbefaling i lign. lande.

Tror jeg os. De er self til hele verden men nok mere rettet mod andre lande end de fleste europæiske

Anmeld

14. februar 2012

JonTri

Jeg er fløjtende ligeglad med, hvor længe kvinder ammer... Det er ikke til at finde ud af, HVOR sundt det egentlig er efter 4 mdr... nogle mener at der da kommer for meget kemi i mælken og andre mener, at det først sker ved det halve år... 

Min store dreng sagde fra, da han var 4 mdr - øv bøv for det var jeg ikke klar på...

Min dreng på 1 år sagde fra da han var 7,5 måneder - et par dage senere fandt jeg ud af at jeg var gravid, så mon ikke det var derfor...

Nu her næste gang tager vi det som det kommer... har ingen overordnet tidsplan - håber at jeg kan undgå flasken, men ved også at jeg kommer til at længes efter min egen krop - og alkohol

...gid man kunne få det hele

Anmeld

14. februar 2012

Pixi-pigen

Anonym skriver:

HA HA ja vi har en vennepar hvor det er sådan Lidt det der startede snakken i min mødregruppe.. Det er sku sært.. Men det er det du skriver der dælme os ha ha ha ha han ville ik ha sure bryster

Ja det er lidt sjovt. Ser ikke ned på dem der ammer så længe, kunne bare aldrig selv gøre det!! Tror at hendes mælK havde overskredet sidst salgs dato

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Pixi-pigen skriver:

Ja det er lidt sjovt. Ser ikke ned på dem der ammer så længe, kunne bare aldrig selv gøre det!! Tror at hendes mælK havde overskredet sidst salgs dato

Nej det gør jeg heller ikke, det er deres valg. Men nej ku jeg bare heller ikke det er alt for grænseoverskridende for mig..

HA ha ja det kan der være noget om

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Pixi-pigen skriver:

Nej det gør jeg heller ikke, det er deres valg. Men nej ku jeg bare heller ikke det er alt for grænseoverskridende for mig..

HA ha ja det kan der være noget om

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.