Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

jeg vil lige slå fast, at Sundhedsstyrelsen anbefaler: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/Amning.aspx

fuldamning til 6 mdr

Supplerende til 1 år.

World health organisation anbefaler: http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

fuld amning til 6 mdr

supplerende til 2 år

herhjemme går vi efter at amme til den lille er to år, hvis alt går vel.

Jeg synes det er ærgeligt at amning er noget der bliver set på som noget ulækkert, og som noget der er forbundet med noget sexuelt, jeg synes det er helt naturligt som noget kan være.

Det jo ikke fordi man bare lige skal hive op i det hele så hele verden kan se herligheden, det kan gøres diskret.

Mine to ammeoplevelser var blod, sved, tårer, hårdt arbejde, SMERTE , flækkede brystvorter og meget andet !! MEN jeg ammede for

Mit barns skyld, trods jeg de fleste gange ikke Så så meget frem til at nu skulle der ammes og det gør ondt ! Men da jeg havde haft det sådan i nogle måneder kørte det, men var stadig ikke smertefrit, jeg havde med barn nr 1 målet om 6 mdr, da vi nåede det kørte det og hun var ikke klar på at stoppe, næste mål var 1 år heller ikk der ville hun stoppe, og efter 6 1/2 måned var det altså kun få gange dagligt, og da vi nåede 1 år som sagt, var det 1 amning i døgnet. Men næste

"mål" var 18 mdr og få dage , 3 tror jeg det var, før hun fyldte 18 mdr, stoppede hendes interesse bare i at blive ammet så vi stoppede selvf fra dags dato synes det var skønt hun selv sagde fra og at hun endelig gjorde det, havde lidt set frem til det trods det gode bånd og hygge man jo os har

Med nr 2 ville jeg godt være mere "fri" , gå i det tøj jeg ville lidt tidligere end jeg kunne komme til med nr 1 pga amning. Ammede fast til 7 mdr og delvist derefter, prøvede at trappe ned men det er svært med en ulykkelig datter og store smertefulde bryster som vil "tømmes" men forsøgte at malke ud og gøre hva jeg kunne. Til hun var 9 - 10 mdr ca var det kun natamning,det var os der jeg skulle trappe ned og det lykkedes at stoppe helt på 2 mdr ca

Er glad for mine to ammeforløb og familie, læge og sp'S altid rosende  ord det er sku dejligt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.