Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.438 visninger
120 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Anonym trådstarter

Vi havde snakken i min mødregruppe. Hvor længe det er "okay" at amme? Det er jo utrolig forskelligt nogle syntes når man har gjort det i 3måneder er det fint andre fortsætter til 3 år. Hvad er jeres holdning og hvorfor? Hvor er grænsen, tænker ikke kun ernæring her..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Vi havde snakken i min mødregruppe. Hvor længe det er "okay" at amme? Det er jo utrolig forskelligt nogle syntes når man har gjort det i 3måneder er det fint andre fortsætter til 3 år. Hvad er jeres holdning og hvorfor? Hvor er grænsen, tænker ikke kun ernæring her..

Sundhedsstyrrelsen siger 6 mdr og det er også dertil jeg ammer 6-7 mdr ca. Synes det er for meget at amme til de er 3 år, der synes jeg grænsen går til det perverse... Og de har heller ikke brug for det, vil tro det er moderen som ikke kan give slip....

Anmeld

14. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
LevisMor skriver:

Sundhedsstyrrelsen siger 6 mdr og det er også dertil jeg ammer 6-7 mdr ca. Synes det er for meget at amme til de er 3 år, der synes jeg grænsen går til det perverse... Og de har heller ikke brug for det, vil tro det er moderen som ikke kan give slip....

enig

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

enig

Er selv helt enig men hva så med 1 eller 2 år?

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

LevisMor skriver:

Er selv helt enig men hva så med 1 eller 2 år

Anmeld

14. februar 2012

Laura.

LevisMor skriver:

Det samme ville jeg have skrevet, så jeg nøjes bare med at lave en

Anmeld

14. februar 2012

sabrina89

Freja sagde selv fra da hun var omkring 4 mdr. Så der kom hun over på flasken. Synes det var dejligt at det var hende der sagde "nej tak" så det ikke var en beslutning jeg skulle tag. Ellers ville vi stoppe når hun var omkring 6 mdr.

Anmeld

14. februar 2012

Levi&LilysMor

Anonym skriver:

Er selv helt enig men hva så med 1 eller 2 år

synes til de er 1 år er okay hvis man vil det, men der går min grænse til

Anmeld

14. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
jeg vil lige slå fast, at Sundhedsstyrelsen anbefaler: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/Amning.aspx

fuldamning til 6 mdr

Supplerende til 1 år.

World health organisation anbefaler: http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

fuld amning til 6 mdr

supplerende til 2 år

herhjemme går vi efter at amme til den lille er to år, hvis alt går vel.

Jeg synes det er ærgeligt at amning er noget der bliver set på som noget ulækkert, og som noget der er forbundet med noget sexuelt, jeg synes det er helt naturligt som noget kan være.

Det jo ikke fordi man bare lige skal hive op i det hele så hele verden kan se herligheden, det kan gøres diskret.

Anmeld

14. februar 2012

roenlund

LevisMor skriver:

Sunhedstyrelsen anbefaler fuld amning til 6 mdr men delvis til 12 mdr eller længere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.