Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Tulle28 skriver:

Havde egentlig ikke gjort mig de store overvejelser omkring amning inden jeg fik min datter, men da hun kom ud og vi kom igang tænkte jeg først først at jeg ville fuldamme i ihvertfald 6 mdr. Det endte med at blive fuldamning til 7 mdr. og jeg ammede delvist til hun var halvandet... Til sidst kun en morgenammetår. Jeg synes amning er meget personligt og man skal gøre det så længe man selv og barnet synes det er hyggeligt. Det er jo det skønne ved at blive mor - ens verden åbner sig i takt med at barnet vokser og man bliver hele tiden klogere på, hvad der er godt og passer bedst til ens barn.

Du har helt ret.. man kan ikke sige det før man står der Og ja amning er bare så personeligt også derfor jeg syntes det er ligt fedt at få en debat omkring det.. Vi er bare så forskellige og hvor kan vi lære meget af hinanden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

DitteFisk

Uden at have læst hele tråden, så vil jeg da sige at det da sagtens kan gå hen og blive et kultur-spørgsmål.. Jeg har arbejdet med en mor, som ammede sin datter op til hun blev 3, fordi sådan gør man der hvor hun kommer fra. Og det synes jeg ikke man kan gå ind og sige rigtigt eller forkert om

Anmeld

14. februar 2012

raca

Gigl skriver:

Uden at have læst hele tråden, så vil jeg da sige at det da sagtens kan gå hen og blive et kultur-spørgsmål.. Jeg har arbejdet med en mor, som ammede sin datter op til hun blev 3, fordi sådan gør man der hvor hun kommer fra. Og det synes jeg ikke man kan gå ind og sige rigtigt eller forkert om

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Det tror jeg du har helt ret i og tror måske også tiderne skifter.. For 20år siden gjorde man et nu er "normen" en anden..

Tråden er heller ikke ment som dømmende eller andet, bare en go debat 

Alle har ret til at gøre som de lyster og alle har lov at have en holdning.

Der er jo også folk som vælger slet ikke at amme og dem tror jeg der bliver kigget lige så skævt til som dem der gør det i 3år

Anmeld

14. februar 2012

raca

Anonym skriver:

Har absolut ingen fordomme over for det..

Arbejder med børn med udviklingsproblemer og tale vanskeligheder hverdag, så er ikke kun egne erfaringer.

Og hvis du mener at største delen af verdens børn bliver ammet til de 3år så ska du nok lige et smut forbi who hvor der står at under 40% af verdens børn under 6 måneder bliver fuldammet..

nu er fuldamning  og langtidsamning 2 meget forskellige ting, man kan godt langtidsamme dvs amme over det gængse inden for den dagligdags kultur man færdigs i,  men state med fast føde før 6 mdr..

Anmeld

14. februar 2012

DitteFisk

Anonym skriver:

Det tror jeg du har helt ret i og tror måske også tiderne skifter.. For 20år siden gjorde man et nu er "normen" en anden..

Tråden er heller ikke ment som dømmende eller andet, bare en go debat 

Alle har ret til at gøre som de lyster og alle har lov at have en holdning.

Der er jo også folk som vælger slet ikke at amme og dem tror jeg der bliver kigget lige så skævt til som dem der gør det i 3år

Jeg ville såmænd også bare bidrage til debatten

Anmeld

14. februar 2012

MortilCilas

Jeg synes omkring 1 års alderen. Jeg er lige stoppet i søndags, ammed kun aften og nat.

Personlig synes jeg hvis man kan, at man skal amme de første 6 måneder, det siger sundhedsplejersker osv jo også, men op til 3 år, synes jeg er klamt. Men er jo smag og behag,

Jeg elsked at amme! Men et år må være nok

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

raca skriver:

nu er fuldamning  og langtidsamning 2 meget forskellige ting, man kan godt langtidsamme dvs amme over det gængse inden for den dagligdags kultur man færdigs i,  men state med fast føde før 6 mdr..

Jamen det er da rigtigt det er to forskellige ting. Vi kan jo blive ved med at gentage os selv- du har din holdning og jeg har min

Og hurra for at der er plads til alle

Anmeld

14. februar 2012

raca

Anonym skriver:

Jamen det er da rigtigt det er to forskellige ting. Vi kan jo blive ved med at gentage os selv- du har din holdning og jeg har min

Og hurra for at der er plads til alle

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Gigl skriver:

Jeg ville såmænd også bare bidrage til debatten

Og tak for dit bidrag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.