Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

ja - det er jeg også lidt enig i... og jeg kan også godt lide fornemmelsen af, at tiden går fremad - og nu er han ikke længere en baby

Det er nok lidt en rituel overgang - det der med at stoppe amningen... og derfor betyder det nok noget forskellige for folk.

Ja det tror jeg du har ret i. Amning er bare en meget personlig sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Wimmie

"Am så længe du lyster søster!"

Med andre ord; det er helt op til folk selv hvad de synes er rigtigt. Min egen personlige grænse går nok omkring 1-års alderen (måske ændrer det sig med tiden), men hvis andre vil amme længere skal de så sandelig gøre det; jeg tror ikke det skader - og så længe barnet stadig vil  

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Fenja09 skriver:

Synes amning er helt holdent op til moderen selv at vurdere hvornår det er for meget. Jeg går ud fra at de fleste mødre vil det bedste for deres børn og hvis de ønsker at amme til barnet er 1, 2 eller 3 år, så må det være op til dem. Og fred være med det - så længe jeg selv kan blive fri

Jeg ammede til Alberte var 3 1/2 måned - ikke med min gode vilje men havde ikke nok mælk til at mætte hende efter hendes operation og så måtte vi jo supplere op med MME og fordi jeg havde 1000 andre ting at tænke på droppede jeg at amme helt. Ville gerne have ammet hende til hun var i hvert fald 6 måneder.

Men det er nu ganske rart at have sine bryster tilbage og for sig selv 

/Fenja

Du har helt ret det er hver mors egen føling og ret

Og det er jo ikke for at hænge nogen ud, mere for at få en spændende diskution

Men ja hvor er det skønt og få sin krop for sig selv igen og ku sige til farmand "her h*n er sulten*

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

"Am så længe du lyster søster!"

Med andre ord; det er helt op til folk selv hvad de synes er rigtigt. Min egen personlige grænse går nok omkring 1-års alderen (måske ændrer det sig med tiden), men hvis andre vil amme længere skal de så sandelig gøre det; jeg tror ikke det skader - og så længe barnet stadig vil  

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Når det ikke længere er til gavn og fungerer, synes jeg. Min datter var meget babseglad og ville ikke spise "rigtig" mad så jeg var nødt til at stoppe helt med at amme da hun blev et år. Ville ellers gerne have forsat lidt endnu med en tår inden putning.

Øv hvor træls når du nu gerne ville

Anmeld

14. februar 2012

Wimmie

Min personlige grænse går, når barnet selv kan bede om at blive ammet - fra da af er det slut..

Min datter er 8 uger - og hun beder da i dén grad selv om at blive ammet...

hvorfor er der forskel på om de kan "græde sig til mad" eller sætte ord på?

Anmeld

14. februar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Øv hvor træls når du nu gerne ville

Ja men det var ikke længere godt for min datter og så fungerer det jo ikke uanset hvor sørgeligt det er for moren efter jeg stoppede begyndte hun at spise mad

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Ja men det var ikke længere godt for min datter og så fungerer det jo ikke uanset hvor sørgeligt det er for moren efter jeg stoppede begyndte hun at spise mad

Nåh nej okay når det er på den måde så var det nok bedst at stoppe.. Og dejligt hun har fået appetit på andet

Anmeld

14. februar 2012

Hailiesmom11

Jeg kunne desværre ikke selv amme længere end 5 uger..

Men hvis jeg havde kunnet var jeg nok blevet ved indtil de 6 mdr vil jeg tro.. Kunne slet ikke forestille mig at skulle amme min datter nu hvor hun er 8 mdr..

Synes det er i orden andre gør det, men jeg synes det bliver underlig hvis man ammer til de er 2-3 år gamle..

Anmeld

14. februar 2012

ano14316

Fru Skovrup skriver:

jeg vil lige slå fast, at Sundhedsstyrelsen anbefaler: http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Erna ering/Amning.aspx

fuldamning til 6 mdr

Supplerende til 1 år.

World health organisation anbefaler: http://www.who.int/topics/breastfeeding/en/

fuld amning til 6 mdr

supplerende til 2 år

herhjemme går vi efter at amme til den lille er to år, hvis alt går vel.

Jeg synes det er ærgeligt at amning er noget der bliver set på som noget ulækkert, og som noget der er forbundet med noget sexuelt, jeg synes det er helt naturligt som noget kan være.

Det jo ikke fordi man bare lige skal hive op i det hele så hele verden kan se herligheden, det kan gøres diskret.

og jeg oplever så tit at der bluver rynket på næsen over at jeg gerne vil amme min. 1 gerne længere hvis vi begge fungere med det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.