Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

A&F

Jeg vil gerne amme til min datter fylder 1 år. Kan seriøst ikke se Noget perverst i at mødre ammer længere end det? Altså max 2 år, som det faktisk anbefales

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Anonym trådstarter

A&F skriver:

Jeg vil gerne amme til min datter fylder 1 år. Kan seriøst ikke se Noget perverst i at mødre ammer længere end det? Altså max 2 år, som det faktisk anbefales

Hvad er så din begrundelse for max 2 år?

Anmeld

14. februar 2012

A&F

Anonym skriver:

Hvad er så din begrundelse for max 2 år?

Det er simpelt. Næringen .

Anmeld

14. februar 2012

Københavnermor

Fru Skovrup skriver:

Det jo heller ikke meningen at barnet skal tage styringen på den måde, herhjemme bruger vi baby-tegn, hvor den lille lære at sige til på en pæn måde at han vil ammes, hvilket er mere diskret plus det er mig der styre om han skal have eller ej.

Amning er et tilskud, et sundt et af slagsen. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne amme et barn på halvandet år. Barnet lever 97% af fast føde, men får et tilskud af modermælk som indeholder en masse gode ting plus barnet får tryghed, nærhed og hud til hud kontakt.

Alt det vil jeg gerne give min søn, fordi jeg kan og fordi det vil jeg gerne, og fordi det passer ind i vores familie, men det jo ikke alle der har det godt med det og det jo også ok, jeg kigger ikke skævt til andre der gør det anderledes end mig, men har lagt mærke til at det er noget mange ikke bryder sig om.

Undskyld - det er uden for emnet, men...

Hvor tidligt begyndte du på de babytegn, og hvornår begyndte din søn at bruge dem.?

Har i fundet på jeres egne, eller bruger i nogen bestemte?

Du kan evt, hvis du gider, svare på PB.. Så spammer vi ikke TS's tråd...

Anmeld

14. februar 2012

raca

LevisMor skriver:

Sundhedsstyrrelsen siger 6 mdr og det er også dertil jeg ammer 6-7 mdr ca. Synes det er for meget at amme til de er 3 år, der synes jeg grænsen går til det perverse... Og de har heller ikke brug for det, vil tro det er moderen som ikke kan give slip....

det var da både forkert læsning af sundhedstyrelsens anbefalinger og en masiv fordom...

nå sundhedstyrelsen anbefaler FULDamninge til 6 mdr overgangskost 6-9 mdr hvor amning stadig udgør hovdeparten af ernæringen, fra 9 mdr-12 som suplement til fastføde, derefter så længe barn og mor trives med det. WHO anbefaler for ALLE ikke kun ulande amning til 2 år.

for mig kan folk amme så længe de vil.. og det har INTET med at moren ikke kan give slip.. eller er pervers, men at både mor og barn trives med det..

Anmeld

14. februar 2012

raca

HVIS min amning går som den skal, vil jeg amme i ca. 6 mdr.

Årsagen er flere:

1. Det anbefales af sundshedsstyrelsen - og de må da vide hvad de taler om

2. dels at jeg herefter nok gerne vil ha min krop for mig selv,

3. dels gerne gøre nemmere for bebsen at få mad af andre/passes af andre

4. og dels fordi jeg gerne vil ha faderen involveret i mad-processen.

Jeg ser ikke ned på folk der ammer i længere tid, men jeg synes det bliver lidt meget, når ungerne er over 1,5 og nærmest selv rykker op i trøjen. Jeg synes på en måde lidt, at det hæmmer et barns selvstændighed, hvis han/hun stadigvæk er afhængig af EN person for at få mad og det ligger nogle begrænsninger på hverdagen.

Og så er der SÅ meget fantastisk mad derude, som skal smages på

hvem siger barnet ikke smager på andet mad, eller bliver ensigdige i deres kostvalg når de bliver Ammet det er jo ikke kun mm de får må alt andet mad også..

begge mine har været alt ædende fra de var ca 9mdr... og de blev ammet til 2.5 og til 3.5 år.

mine børn har kunne overnatte ude siden de ca car 1,5 år.. og det ved jeg er meget normalt. så den med selvstændigheden ved jeg ikke lige hvor kommer ind.. 

hvad skal de gørees selvstændige til..

Anmeld

14. februar 2012

Nattøs

vi har aftalt at vi ammer helst til 6 måneder

Anmeld

14. februar 2012

celkt

Jeg personligt syntes, det er rart at kunne stoppe når de er omkring 6-9 mnd, eller rettere, når de får tænder. Det er dejligt at vi har et suplement. Men jeg nyder på den anden side at amme så længe som muligt...  Dog syntes jeg det er totalt usexet, så når mit barn er omkring et halvt år er jeg som regel ved at være motiveret for at tænkte på at stoppe....

Men om andre vælger at amme til barnet er 2 år, det er fint for mig.

Anmeld

14. februar 2012

Mor til Majbørn

raca skriver:

hvem siger barnet ikke smager på andet mad, eller bliver ensigdige i deres kostvalg når de bliver Ammet det er jo ikke kun mm de får må alt andet mad også..

begge mine har været alt ædende fra de var ca 9mdr... og de blev ammet til 2.5 og til 3.5 år.

ja - men er der vel også noget med konsistens og sådan..?

Uden at vide det - er det så ikke noget med, at man skal være lidt forsigtig med hvad man spiser når man ammer? Eller er det kun, når de er helt små?

Anmeld

14. februar 2012

raca

Anonym skriver:

Syntes absolut heller ikke det er ulækkert eller noget, men syntes det er unødvendigt.

Vi har et venne par hvor deres dreng på snart 2 år bare går hen hovedet under mors bluse også igang, for mig er det simpelthen for meget, sorry to say.

Kunne da os forestille mig at barnets udvikling kan blive lidt fastlåst i det infatile uden at vide det, syntes bare amning er til babyer..

det er din holdning og fordom..men den har INTET på sig, men kan ikke forhindre børn i og udvikle sig ved at blive ammet. at amme så kort som vi gør i DK er kultur bestemt og en afstikker fra viktoriatidens England.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.