Hvornår bliver amning for meget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Anonym trådstarter

M (: skriver:

Min personlige grænse går, når barnet selv kan bede om at blive ammet - fra da af er det slut..

Så tænker du at barnet overtager styringen eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Vi havde snakken i min mødregruppe. Hvor længe det er "okay" at amme? Det er jo utrolig forskelligt nogle syntes når man har gjort det i 3måneder er det fint andre fortsætter til 3 år. Hvad er jeres holdning og hvorfor? Hvor er grænsen, tænker ikke kun ernæring her..

HVIS min amning går som den skal, vil jeg amme i ca. 6 mdr.

Årsagen er flere:

1. Det anbefales af sundshedsstyrelsen - og de må da vide hvad de taler om

2. dels at jeg herefter nok gerne vil ha min krop for mig selv,

3. dels gerne gøre nemmere for bebsen at få mad af andre/passes af andre

4. og dels fordi jeg gerne vil ha faderen involveret i mad-processen.

Jeg ser ikke ned på folk der ammer i længere tid, men jeg synes det bliver lidt meget, når ungerne er over 1,5 og nærmest selv rykker op i trøjen. Jeg synes på en måde lidt, at det hæmmer et barns selvstændighed, hvis han/hun stadigvæk er afhængig af EN person for at få mad og det ligger nogle begrænsninger på hverdagen.

Og så er der SÅ meget fantastisk mad derude, som skal smages på

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

HVIS min amning går som den skal, vil jeg amme i ca. 6 mdr.

Årsagen er flere:

1. Det anbefales af sundshedsstyrelsen - og de må da vide hvad de taler om

2. dels at jeg herefter nok gerne vil ha min krop for mig selv,

3. dels gerne gøre nemmere for bebsen at få mad af andre/passes af andre

4. og dels fordi jeg gerne vil ha faderen involveret i mad-processen.

Jeg ser ikke ned på folk der ammer i længere tid, men jeg synes det bliver lidt meget, når ungerne er over 1,5 og nærmest selv rykker op i trøjen. Jeg synes på en måde lidt, at det hæmmer et barns selvstændighed, hvis han/hun stadigvæk er afhængig af EN person for at få mad og det ligger nogle begrænsninger på hverdagen.

Og så er der SÅ meget fantastisk mad derude, som skal smages på

Lige præcis det er helt sådan der jeg tænker I mit hovede fastholder man barnet i baby stadiet

Anmeld

14. februar 2012

Mor til Majbørn

Fru Skovrup skriver:

Det jo heller ikke meningen at barnet skal tage styringen på den måde, herhjemme bruger vi baby-tegn, hvor den lille lære at sige til på en pæn måde at han vil ammes, hvilket er mere diskret plus det er mig der styre om han skal have eller ej.

Amning er et tilskud, et sundt et af slagsen. Jeg kan ikke se hvorfor man ikke skulle kunne amme et barn på halvandet år. Barnet lever 97% af fast føde, men får et tilskud af modermælk som indeholder en masse gode ting plus barnet får tryghed, nærhed og hud til hud kontakt.

Alt det vil jeg gerne give min søn, fordi jeg kan og fordi det vil jeg gerne, og fordi det passer ind i vores familie, men det jo ikke alle der har det godt med det og det jo også ok, jeg kigger ikke skævt til andre der gør det anderledes end mig, men har lagt mærke til at det er noget mange ikke bryder sig om.

Tja - det virker jo ret gennemtænkt - selvom jeg nok ville gøre det på en anden måde. Men respekt for dine ret logiske argumenter

Anmeld

14. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Lige præcis det er helt sådan der jeg tænker I mit hovede fastholder man barnet i baby stadiet

ja - det er jeg også lidt enig i... og jeg kan også godt lide fornemmelsen af, at tiden går fremad - og nu er han ikke længere en baby

Det er nok lidt en rituel overgang - det der med at stoppe amningen... og derfor betyder det nok noget forskellige for folk.

Anmeld

14. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Frøken Førstegangsmor :D skriver:

tta

Tja - det virker jo ret gennemtænkt - selvom jeg nok ville gøre det på en anden måde. Men respekt for dine ret logiske argumenter

Mange v

jeg ønsker ikke at blive kigget skævt til eller at nogen tanker negativt om mig

Anmeld

14. februar 2012

Fenja09

Synes amning er helt holdent op til moderen selv at vurdere hvornår det er for meget. Jeg går ud fra at de fleste mødre vil det bedste for deres børn og hvis de ønsker at amme til barnet er 1, 2 eller 3 år, så må det være op til dem. Og fred være med det - så længe jeg selv kan blive fri

Jeg ammede til Alberte var 3 1/2 måned - ikke med min gode vilje men havde ikke nok mælk til at mætte hende efter hendes operation og så måtte vi jo supplere op med MME og fordi jeg havde 1000 andre ting at tænke på droppede jeg at amme helt. Ville gerne have ammet hende til hun var i hvert fald 6 måneder.

Men det er nu ganske rart at have sine bryster tilbage og for sig selv 

/Fenja

Anmeld

14. februar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Vi havde snakken i min mødregruppe. Hvor længe det er "okay" at amme? Det er jo utrolig forskelligt nogle syntes når man har gjort det i 3måneder er det fint andre fortsætter til 3 år. Hvad er jeres holdning og hvorfor? Hvor er grænsen, tænker ikke kun ernæring her..

Når det ikke længere er til gavn og fungerer, synes jeg. Min datter var meget babseglad og ville ikke spise "rigtig" mad så jeg var nødt til at stoppe helt med at amme da hun blev et år. Ville ellers gerne have forsat lidt endnu med en tår inden putning.

Anmeld

14. februar 2012

.....

Man kan amme indtil barnet er 1 år. Derefter synes jeg det er for meget , så er de ikke decideret "babyer" mere i min verden

Anmeld

14. februar 2012

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Man kan amme indtil barnet er 1 år. Derefter synes jeg det er for meget , så er de ikke decideret "babyer" mere i min verden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.