Anonym skriver:
Beklager anonymt svar, men der er ting her, som ikke er offentlig kendt.....
For os har det været parforholdet. Meget forskellige forventninger til, hvordan familien skal fungere var et af hovedproblemerne. Han er vokset op med en mor, som tog alt det huslige, mens hans far klippede græset og passede bilen. Og det forventer han automatisk, at vi også skal gøre på den måde. At jeg forventer meget mere af ham, når vi står med to små børn, det fatter han ikke. Kommer jeg hjem fra arbejde kl 21.30, står bordet satdig med tallerkner og madrester fra middagen f eks. Mens han sidder og ser tv eller ligger på sofaen og sover. Er jeg hjemme, tager han det som en selvfølge, at jeg skifter bleer, vasker unger, rydder op efter dem osv.
I tillæg er økonomien presset helt ud over sine grænser, for han ser ikke, at han ikke kan bruge penge på samme måde som før, når vi skal betale VS og BH og mad og bleer og sko og varmt tøj osv for børnene i tillæg til husholdningen ellers. Men legetøj kan han godt finde på at købe...
Så vores forhold har været ved at gå totalt i opløsning efter, at vi fik børnene. Det sidste år har været et helvede uden sidestykke! Selvom vi er enige om det aller meste i børneopdragelsen, så er det alt det, som ellers hører med til at være familie, som har været ved at vælte os.
Så vi har gået til samtaler siden maj, og vi klarede at have en god jul sammen som familie, og det var fantastisk!
Nu genstår den økonomiske bid, som jeg ikke ved, hvad jeg skal stille op med, men jeg har næsten fået ham overtalt til at vi går sammen til en økonomisk rådgiver og får hjælp til at komme ud af suppedasen og få lagt et ordentligt budget osv.
Klarer vi ikke det sammen, så tror jeg ikke, at vi klarer at holde familien gående, selvom vi har fået det bedre og har fundet ud af en del ting.
Men ingenting kan få mig til at fortryde, at vi har fået børnene! Og jeg ved også, at han er en god og kærlig far for dem. Det er alt det "bag kulisserne", det organisatoriske os i mellem, som er den store udfordring.
for at vi faktisk klarer at få det hele til at fungere.