Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Phoenix

Wimmie skriver:

Jeg synes måske det kommer meget an på hvordan det defineres hvornår man er rig...

Og afhænger det af indkomst eller rådighedsbeløb?

Enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

dorthemus

Muhmi skriver:

SORRY! Troede den var til mig  

Jeg citerer da Loa, ikke dig

Anmeld

12. januar 2012

Muhmi

dorthemus skriver:

Jeg citerer da Loa, ikke dig

Ja det så jeg Sorry!

Anmeld

12. januar 2012

Kløver

Så vidt jeg ved er der tale om dem der tjener mere end 1.5 mil om året, og så synes jeg det er fair ikke at modtage børnepenge

Anmeld

12. januar 2012

Loa

dorthemus skriver:

Ja jeg har selv valgt at gå på deltid men det er noget vrøvl at alt her i denne verden hører under "det frie valg" Er i øvrigt også lodret uenig med din påstand om at alle bare kan tage en lang videregående uddannelse!

Hvem kan da ikke tage en lang videregående uddannelse??

Anmeld

12. januar 2012

Hvem?

Mor010711 skriver:

Inspireret af anden debat:

Er det fair hvis de "rige" mister børnechecken, fordi de har rigeligt og kan klare sig selv, eller er det unfair fordi de betaler skat som alle andre?

Jeg syntes bestemt ikke det er fair, at dem der knokler røven ud af bukserne for at spare op og leve lidt godt, ender med at blive bidt i røven - så ku det lave det om til at man kunne takke nej tak til en børnecheck istedet.

Anmeld

12. januar 2012

JonTri

Synes checken skal gøres frivillig... Kan huske at Lars Larsen har udtalt, at han ik behøvede den. Han skulle dog modtage den, da man ik har et valg. Det samme gælder Mærsk og hans folkepension! 

Jeg tænker ik så meget over at den kommer - flyver ik ud og bruger den. Vi har to helt alm lønninger og to unge, hus og to gamle biler. Vi er en gennemsnitlig familie der har det godt fordi vi yder... Er derfor også træt af Robin hood mentaliteten... Synes at vi gennem skatten betaler fint til alverdens velfærd!!!

Hørte i øvrigt, at man er for rig til børnecheck, hvis man tilsammen tjener over 1,4 mil:-)

Anmeld

12. januar 2012

Mother-love

Jeg har stemt at de har ligeså meget ret til den.
For egentlighar jeg lidt den holdning at self er det da rart med de ekstra penge. Men har aldrig rigtig forstået hvorfor vi i dk skal have det penge. Altså vi vælger jo selv at vi vil have børn hvorfor skal vi så have penge for det?

Anmeld

12. januar 2012

louisevl

babyboy2012 skriver:

Jeg synes helt klart at dem med flest penge har lige så meget ret til børnecheken som alle andre ! de betaler endda meget mere i skat end os andre ! 

Anmeld

12. januar 2012

dorthemus

Loa skriver:

Hvem kan da ikke tage en lang videregående uddannelse??

Jeg ved godt hvad du mener, men den diskussion hører ikke hjemme i denne tråd. I bund og grund er vi bare uenige om hvordan vi opfatter verden og de muligheder vi får stillet til rådighed. Enhver er sin egen lykkes smed ligger bare meget langt fra mit menneskesyn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.