Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Lullaby

Jeg er delt. Min mand og jeg har tilsammen 700000 om året. Synes absolut ikke vi er rige. Og hvorfor skal dem der har brugt lang tid på en uddannelse og giver tilbage til samfundet straffes hvorimod dem der bare sidder på deres numse kan få? Så gider jeg sgu ikke arbejde. Så bliver jeg en kh-modtager og får mere tid sammen med ungerne (sat på spidsen)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Lullaby

Muhmi skriver:

Jeg har stemt ja...

Grunden til dette er at jeg personligt mener at man er rig hvis man kan bo i lækker villa, have nyt køkken, nyt badeværelse, nyt alting og gå ud og bruge 1000-5000,- på tøj eller at spise ude... Det er der rigtig mange der kan og de 4000 der så kommer hver 3. måned det betyder ingenting for dem...

Dermed er man rig når ens børnepenge ikke bliver lagt ind i bugettet for at betale regninger, men at de egentlig bare står og ser lækre ud...

Og hvornår er det så at det er sådan?

Tjaa.. Når hver voksen hiver ca. 15-16.000 hjem efter skat hver måned.. Eller én af dem 17-18.000 og den anden 12-13.000...

Dermed sagt synes jeg ikke at det er fair at de skal miste de penge, for alle elsker jo at få nogle ekstra penge.. Men hvis det store behov for dem egentlig ikke er der, så kan det vel være ligemeget og så kan dem der virkelig trænger få lidt andre goder istedet?

Vi hiver begge 17000 hjem hver weekend men vi er absolut ikke rige og lever hverken i luksusvilla eller har nye smarte biler. Vi bor til leje i et rækkehus, har en gammel bil og en ny der kører langt hver dag. Når alle udgifter er betalt har vi på en god måned 5000 kr. Så vi ville slet ikke have råd til sjov hvis ikke vi havde dem..

Anmeld

12. januar 2012

132319

Loa skriver:

Og så fordi nogle ikke har evnerne/kunnen så skal dem der har "straffes"? 

Det var da en total mærkelig holdning. Lige så vel som de rige skal unde de fattige alle de ydelser og tilskud de har, så kan de fattige vel for pokker da også godt unde de rige de penge de har krav på. 

Er det en underlig holdning at have at nogle mennesker er mere intelligente end andre? Hmm ok så, jeg kalder det blot en kendsgerning.

Og nej, ingen skal straffes eller snydes men jeg hører SÅ ofte velhavende sige at de SAGTENS kan undvære BFY og slet ikke ænser den hvorfor så ikke bare undvære den?

Jeg har aldrig forstået at den ikke er indkomstberettet. Bliver den det, er der ingen der bliver snydt eller frataget noget de har ret til, for så er retten der jo ikke længere.

Anmeld

12. januar 2012

Loa

132319 skriver:

Er det en underlig holdning at have at nogle mennesker er mere intelligente end andre? Hmm ok så, jeg kalder det blot en kendsgerning.

Og nej, ingen skal straffes eller snydes men jeg hører SÅ ofte velhavende sige at de SAGTENS kan undvære BFY og slet ikke ænser den hvorfor så ikke bare undvære den?

Jeg har aldrig forstået at den ikke er indkomstberettet. Bliver den det, er der ingen der bliver snydt eller frataget noget de har ret til, for så er retten der jo ikke længere.

Men hvorfor så ikke fjerne den helt?? Hvorfor skal staten give penge, til folk der selv har valgt at få børn?? Man skal vel ikke belønnes??? 

Hvorfor skal folk der tjener dårligt, er på KH eller går derhjemme, have i hoved og røv.... Fatter jeg ærlig talt ikke....

Og så kunne de lave den valgfri, så dem der åbenbart er så rige at de slet ikke behøver den, kunne vælge den fra..... 

Og hvor i alverden ser du henne at jeg skriver at det er en mærkelig holdning at folk ikke er lige intelligente???? Det ved jeg sgu da godt der er forskel på..... Men kan ikke se hvorfor dem der er mindre intelligente skal belønnes af samfundet fordi de ikke er i stand til at tage en uddannelse.....

Anmeld

12. januar 2012

132319

Jeg er delt. Min mand og jeg har tilsammen 700000 om året. Synes absolut ikke vi er rige. Og hvorfor skal dem der har brugt lang tid på en uddannelse og giver tilbage til samfundet straffes hvorimod dem der bare sidder på deres numse kan få? Så gider jeg sgu ikke arbejde. Så bliver jeg en kh-modtager og får mere tid sammen med ungerne (sat på spidsen)

Jeg er ikke selv på kontanthjælp men det er en forskruet holdning at kontanthjælpsmodtagere bare feder den derhjemme og har mere tid til sine børn. De har 37 timers ugentlig aktivering, møder og skal søge Jobs.

Jeg er på dagpenge og har i øvrigt samme vilkår som ovenstående og hvor VILLE jeg dog 1000 gange hellere have et arbejde, så pyt med diverse tilskud!

Anmeld

12. januar 2012

Lullaby

132319 skriver:

Jeg er ikke selv på kontanthjælp men det er en forskruet holdning at kontanthjælpsmodtagere bare feder den derhjemme og har mere tid til sine børn. De har 37 timers ugentlig aktivering, møder og skal søge Jobs.

Jeg er på dagpenge og har i øvrigt samme vilkår som ovenstående og hvor VILLE jeg dog 1000 gange hellere have et arbejde, så pyt med diverse tilskud!

Jeg tror altså at det er forskelligt fra kommune til kommune. Kender op til flere i min der bare feder den af.

Anmeld

12. januar 2012

Mor til Ella

delimus skriver:

Hvis du betaler til fællesskabet, skal du også have del i fællesskabet!

Bliver simpelthen så irriteret over at høre om den her "Robin Hood" agtige indstilling. 

Hvis jeg er medlem af en fagforening, så får jeg også dagpenge, hvis jeg bliver ledig, også selv om jeg har tjent 40000 kr om måneden og nogen vil mene, man har haft mulighed for at lægge penge til side. Betaler man til noget, så får man også del i lagkagen.

Helt enig. Synes simpelthen det er ufatteligt at man skal straffes gang på gang for at yde stort til samfundet.

Jeg bliver helt dårlig ved tanken over at nogen sidder og tænker at de er rige så JEG har mere ret end den familie har.

Så kan man vende den helt om og sige folk vælger selv at sætte børn i verden og har de ikke råd skulle de lade være. Og fjerne dem HELT.

Beklager men synes virkelig samfundet er ved at udvikle sig til at det er den arbejdende part der bliver straffet, utroligt

Anmeld

12. januar 2012

132319

Loa skriver:

Men hvorfor så ikke fjerne den helt?? Hvorfor skal staten give penge, til folk der selv har valgt at få børn?? Man skal vel ikke belønnes??? 

Hvorfor skal folk der tjener dårligt, er på KH eller går derhjemme, have i hoved og røv.... Fatter jeg ærlig talt ikke....

Og så kunne de lave den valgfri, så dem der åbenbart er så rige at de slet ikke behøver den, kunne vælge den fra..... 

Og hvor i alverden ser du henne at jeg skriver at det er en mærkelig holdning at folk ikke er lige intelligente???? Det ved jeg sgu da godt der er forskel på..... Men kan ikke se hvorfor dem der er mindre intelligente skal belønnes af samfundet fordi de ikke er i stand til at tage en uddannelse.....

Jeg skriver ingen steder at folk skal belønnes, jeg synes godt nok at  du er lige lovlig spids. Du skrev at det var en underlig holdning at have, til det indlæg jeg havde lavet hvor jeg i øvrigt intet har skrevet om at folk skal hverken straffes eller belønnes.

Vi lever i et land i krise og der går MASSER af mennesker, inkl. mig selv, uden at kunne få job. Jeg selv er i en gråzone hvor jeg er for underkvalificeret til at arbejde med det jeg er uddannet som fordi jeg ingen erfaring har, men pludselig samtidig er for overkvalificeret til at få ufaglært arbejde. Jeg har søgt en masse på begge fronter og er som sagt i en gråzone.

Jeg føler ikke at jeg får i hoved og røv som du så pænt udtrykker det men jeg får, via min a-kasse penge til at kunne klare dagen og vejen og så får jeg X antal kroner i boligstøtte som er bestemt udfra min hustandsindkomst. Det samme gælder friplads. 

Men jeg spinder ikke guld og jeg nyder ikke at gå hjemme eller nyder at jeg på mandag starter i 37 timers aktivering. Hvor VILLE jeg dog hellere have et arbejde, så pyt med de tilskud og fripladser jeg får, jeg ville 1000 gange hellere ud og bruge det jeg har lært og er uddannet til.

Mht. BFY, så bliver vi bare ikke enige og sådan er det bare. Min overbevisning er at den burde være indkomstberettet og så undværer jeg hellere end gerne min del, når jeg en dag får et arbejde!

Anmeld

12. januar 2012

132319

Lullaby skriver:

Jeg tror altså at det er forskelligt fra kommune til kommune. Kender op til flere i min der bare feder den af.

Jeg ved ikke hvordan det er på KH men på dagpenge kan man gå hjemme i 13 uger hvis man er under 30 år og 9 måneder hvis man er over 30 år. Hvis du derefter er arbejdsdygtig, så skal du altså i aktivering.

Men der er stadig møder samt man skal søge jobs. Det er måske ikke fysisk hårdt som at gå på arbejde men jeg kan af erfaring sige at det tærrer på selvværdet at få afslag på afslag på afslag.

Jeg har det ikke fedt med at være på dagpenge, som sagt opgav jeg hellere end gerne ALLE tilskud, hvis jeg kunne få mig et job!

Anmeld

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

132319 skriver:

Jeg ved ikke hvordan det er på KH men på dagpenge kan man gå hjemme i 13 uger hvis man er under 30 år og 9 måneder hvis man er over 30 år. Hvis du derefter er arbejdsdygtig, så skal du altså i aktivering.

Men der er stadig møder samt man skal søge jobs. Det er måske ikke fysisk hårdt som at gå på arbejde men jeg kan af erfaring sige at det tærrer på selvværdet at få afslag på afslag på afslag.

Jeg har det ikke fedt med at være på dagpenge, som sagt opgav jeg hellere end gerne ALLE tilskud, hvis jeg kunne få mig et job!

Vil bare sige skøn holdning du har gennemgående i denne debat! Jeg er selv i den der hedder " efter indkomst grøft " ... Jeg synes det er skræmmende at læse om folk i denne tråd der har en høj indkomst ikke mener de vil kunne undvære BFY når man som studerende kan undvære den...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.