Loa skriver:
Men hvorfor så ikke fjerne den helt?? Hvorfor skal staten give penge, til folk der selv har valgt at få børn?? Man skal vel ikke belønnes???
Hvorfor skal folk der tjener dårligt, er på KH eller går derhjemme, have i hoved og røv.... Fatter jeg ærlig talt ikke....
Og så kunne de lave den valgfri, så dem der åbenbart er så rige at de slet ikke behøver den, kunne vælge den fra.....
Og hvor i alverden ser du henne at jeg skriver at det er en mærkelig holdning at folk ikke er lige intelligente???? Det ved jeg sgu da godt der er forskel på..... Men kan ikke se hvorfor dem der er mindre intelligente skal belønnes af samfundet fordi de ikke er i stand til at tage en uddannelse.....
Jeg skriver ingen steder at folk skal belønnes, jeg synes godt nok at du er lige lovlig spids. Du skrev at det var en underlig holdning at have, til det indlæg jeg havde lavet hvor jeg i øvrigt intet har skrevet om at folk skal hverken straffes eller belønnes.
Vi lever i et land i krise og der går MASSER af mennesker, inkl. mig selv, uden at kunne få job. Jeg selv er i en gråzone hvor jeg er for underkvalificeret til at arbejde med det jeg er uddannet som fordi jeg ingen erfaring har, men pludselig samtidig er for overkvalificeret til at få ufaglært arbejde. Jeg har søgt en masse på begge fronter og er som sagt i en gråzone.
Jeg føler ikke at jeg får i hoved og røv som du så pænt udtrykker det men jeg får, via min a-kasse penge til at kunne klare dagen og vejen og så får jeg X antal kroner i boligstøtte som er bestemt udfra min hustandsindkomst. Det samme gælder friplads.
Men jeg spinder ikke guld og jeg nyder ikke at gå hjemme eller nyder at jeg på mandag starter i 37 timers aktivering. Hvor VILLE jeg dog hellere have et arbejde, så pyt med de tilskud og fripladser jeg får, jeg ville 1000 gange hellere ud og bruge det jeg har lært og er uddannet til.
Mht. BFY, så bliver vi bare ikke enige og sådan er det bare. Min overbevisning er at den burde være indkomstberettet og så undværer jeg hellere end gerne min del, når jeg en dag får et arbejde!