Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

132319

Höör skriver:

Vil bare sige skøn holdning du har gennemgående i denne debat! Jeg er selv i den der hedder " efter indkomst grøft " ... Jeg synes det er skræmmende at læse om folk i denne tråd der har en høj indkomst ikke mener de vil kunne undvære BFY når man som studerende kan undvære den...

Tak, hvor er du sød 

Men det er simpelthen så frustrende, dels at føle det er fuldstændig umuligt at finde et arbejde og samtidig at skulle lægge øre til at hvis man ikke arbejder, så "feder man den bare derhjemme og får i hoved og røv" 

Igen, giv mig et arbejde så kan mit hoved og min røv sagtens undvære de tilskud der gør at jeg ikke behøver at bo på gaden med mine to børn.

Mht. BFY, så er det som nævnt "mere vil have mere kulturen" der hersker i blandt visse befolkningsgrupper her i landet -Sørgerligt men sandt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

132319 skriver:

Tak, hvor er du sød 

Men det er simpelthen så frustrende, dels at føle det er fuldstændig umuligt at finde et arbejde og samtidig at skulle lægge øre til at hvis man ikke arbejder, så "feder man den bare derhjemme og får i hoved og røv" 

Igen, giv mig et arbejde så kan mit hoved og min røv sagtens undvære de tilskud der gør at jeg ikke behøver at bo på gaden med mine to børn.

Mht. BFY, så er det som nævnt "mere vil have mere kulturen" der hersker i blandt visse befolkningsgrupper her i landet -Sørgerligt men sandt

Hvis jeg stod som du ville jeg have det påPræcis samme måde med hensyn til at man hellere vil kunne tage hånd om sig selv og sin familie... Og ja det er en skam det er den tendens hersker

Anmeld

12. januar 2012

klmf

I stedet for børnecheck eller ingen børnecheck, så synes jeg man skal afskaffe den helt og så give et skattefradrag på x antal kroner pr. barn. til alle forældre med hjemmeboende børn under 18.

Anmeld

12. januar 2012

Lullaby

132319 skriver:

Jeg ved ikke hvordan det er på KH men på dagpenge kan man gå hjemme i 13 uger hvis man er under 30 år og 9 måneder hvis man er over 30 år. Hvis du derefter er arbejdsdygtig, så skal du altså i aktivering.

Men der er stadig møder samt man skal søge jobs. Det er måske ikke fysisk hårdt som at gå på arbejde men jeg kan af erfaring sige at det tærrer på selvværdet at få afslag på afslag på afslag.

Jeg har det ikke fedt med at være på dagpenge, som sagt opgav jeg hellere end gerne ALLE tilskud, hvis jeg kunne få mig et job!

Men jeg er altså ked af det. Det kan godt være, at du har det sådan men det er der altså ikke alle der har. Og kh kan du gå på i meget lang tid og her snakker vi om år før de begynder at gøre noget. Også selvom du er meget ung.

Anmeld

12. januar 2012

dorthemus

Loa skriver:

Det kan jeg slet ikke forstå.

Det kan vel ikke være nogen som helst andres ansvar for hvor godt/hvordan man lever. Det kan da udelukkende være en selv der skal sørge for man kan leve det liv man ønsker.

Og kan slet ikke se hvorfor det er samfundet der skal hjælpe en med at kunne nyde livets goder....  

Men sådan er vi så forskellige.

Ej nu må du stoppe! Fordi loven foreskriver, at vi alle har ret til en uddannelse så har vi jo langt fra de samme forudsætninger/vilkår for at kunne klare en uddannelse eller klare os selv. Og så mener du, at samfundet ikke har et ansvar over for de svageste?? Hvis et barn blir født ind i en familie med massive problemer så som vold og overgreb, så er det langt fra sikkert det barn vokser op og har både de boglige forudsætninger og det overskud der skal til for at "være sin egen lykkes smed". Det ku også være en person der var stærkt ordblind....Og der er det min holdning at samfundet (og dermed dig og mig) der må træde til og hjælpe.

Anmeld

12. januar 2012

132319

Lullaby skriver:

Men jeg er altså ked af det. Det kan godt være, at du har det sådan men det er der altså ikke alle der har. Og kh kan du gå på i meget lang tid og her snakker vi om år før de begynder at gøre noget. Også selvom du er meget ung.

Det tror jeg er den lidt snævertsynede holdning til det.Vedmindre der fysisk eller psykisk er noget der indikerer at det er bedst vedkommende går hjemme, får folk ikke sådan lige lov til at slippe...

Anmeld

12. januar 2012

Lullaby

132319 skriver:

Det tror jeg er den lidt snævertsynede holdning til det.Vedmindre der fysisk eller psykisk er noget der indikerer at det er bedst vedkommende går hjemme, får folk ikke sådan lige lov til at slippe...

Det har intet med holdning. Det er erfaring vi snakker om. Jeg har desværre en del i min omgangskreds som jeg kan trække erfaringen på. Igen, det kommer nok an på kommunen..

Anmeld

12. januar 2012

skønneunger

Men skal de gå ud over dem der har? 

Og psyken til en uddannelse?? Det kan også gå lidt over gevind det der..... 

nej det skal da ikke gå ud over nogen, men nu sagde du jo selv at alle BARE kunne tage en lang uddanelse og tjene masser af penge.......

Over gevind?

Anmeld

12. januar 2012

Carina:-)

MariaJ skriver:

Ja, det synes jeg er fuldstændig rimeligt. I mine øjne handler velfærdssamfundet ikke om at alle skal have det samme, men at ingen skal lide nød. Børnechecken er jo en økonomisk støtte til børnefamilier med en trængt økonomi. Hvis man ikke har det, mener jeg ikke at man behøver at få hjælp fra det offentlige. Jeg synes det er i orden at man i perioder giver mere til samfundet end man får. Ingen ved jo om de pludselig selv får brug for at få noget tilbage på en anden måde (hvis man fx bliver syg eller arbejdsløs eller på andre måder mister muligheden for at klare sig selv).

Det er så ikke korrekt.

Børnepengene er børnenes personlige fradrag,og altså ikke noget der er opfundet til at hjælpe trængte familier.

Og synes alle har ret til den.

Man kan jo også vende den om,at mange der sidder hårdt i det er selvforskyldt ved hurtige lån og tankeløs økonomi.

Skal de så "forgyldes" sådan at man straffer dem der magter at holde deres økonomi i orden?

Jeg tror at hvis man fjerner bp fra de såkaldte rige,giver man bare endnu en grund til at folk skal læne sig tilbage og hengive sig til passiv livsførelse.

Der skulle gerne være en grund til at arbejde/uddanne sig-

Anmeld

12. januar 2012

Lullaby

Höör skriver:

Vil bare sige skøn holdning du har gennemgående i denne debat! Jeg er selv i den der hedder " efter indkomst grøft " ... Jeg synes det er skræmmende at læse om folk i denne tråd der har en høj indkomst ikke mener de vil kunne undvære BFY når man som studerende kan undvære den...

Hvordan kan du undvære den som studerende?
Du får 5000 før skat. Og så selvfølgelig diverse tildskud men alligevel. Da jeg var studerende kostede det altså 3500 for en lejlighed til 2. Plus transport-udgifter som jeg selv skulle betale, tøj, mad, telefon, internet, bleer, mme osv. Ja jeg kunne altså ikke få det til at løbe rundt når sæsonen skiftede og ungen skulle have ny garderobe, heller ikke selv om jeg gik i genbrugsbikser..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.