MariaJ skriver:
Ja, det synes jeg er fuldstændig rimeligt. I mine øjne handler velfærdssamfundet ikke om at alle skal have det samme, men at ingen skal lide nød. Børnechecken er jo en økonomisk støtte til børnefamilier med en trængt økonomi. Hvis man ikke har det, mener jeg ikke at man behøver at få hjælp fra det offentlige. Jeg synes det er i orden at man i perioder giver mere til samfundet end man får. Ingen ved jo om de pludselig selv får brug for at få noget tilbage på en anden måde (hvis man fx bliver syg eller arbejdsløs eller på andre måder mister muligheden for at klare sig selv).
Det er så ikke korrekt.
Børnepengene er børnenes personlige fradrag,og altså ikke noget der er opfundet til at hjælpe trængte familier.
Og synes alle har ret til den.
Man kan jo også vende den om,at mange der sidder hårdt i det er selvforskyldt ved hurtige lån og tankeløs økonomi.
Skal de så "forgyldes" sådan at man straffer dem der magter at holde deres økonomi i orden?
Jeg tror at hvis man fjerner bp fra de såkaldte rige,giver man bare endnu en grund til at folk skal læne sig tilbage og hengive sig til passiv livsførelse.
Der skulle gerne være en grund til at arbejde/uddanne sig-
Anmeld