Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

Muhmi skriver:

Det er fint at du prikker... Men jeg har haft svaret på det spørgsmål du stillede og her kan jeg ærlig talt ikke se hvad jeg skal svare på? Det er jo mere en beretning om hvordan i lever...

Da du er studerende, så kunne jeg ikke forestille mig at de ville tage din check.. Og som jeg også skrev, så mente jeg det ikke så sort og hvidt som det står skrevet, at man ikke har brug for pengene hvis de ikke er inkl. i bugettet... Man kan da sagtens have brug for dem alligevel.. Men jeg ville sige at hvis de bliver inkl. ja, så er der jo virkelig behov for dem...

Men hvad er det du betaler for mig?

Og hvad jeg betaler for dig?:/ jeg betaler da det samme som alle andre? Skat af min su og skat af mit job? Jeg har en trækpeocent på 42% det må da ogaå siges at være en ok sum at betale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

maria_wt skriver:

Min mands kollegaer tjener 55-75000 kr om mdr.. Hvis vi er deroppe om 5-10 år så tror jeg ikke at vi opdager de penge der måtte komme hver 3 mdr.. 

Så giver jeg sku gerne de penge til nogen der har brug for dem.. Også selvom min mand kommer til at gi rigeligt til skattekassen...

Lige præcis! Men det er jo igen en priotering og det er der jeg ville henne så tak for dit indlæg

Anmeld

12. januar 2012

Frk.S

Höör skriver:

Min oplevelse er at dem der er rige ikke er rige bare for at være rige men fordi de virkelig elsker det de arbejder med

Det er bestemt også tilfældet her. Min kæreste elsker sit job, og han arbejder ikke meget bare for at tjene godt. Men det betyder jo ikke at han skal straffes for det...?

Jeg elsker også mit job, men hvis jeg stod i en situation, hvor jeg kunne beholde mit job bare med færre timer, og så stadig have samme indkomst, så ville jeg da ikke sige nej til det. For jeg mener også, at tid sammen med sine børn er guld værd...

Anmeld

12. januar 2012

Camulla

Loa skriver:

Jamen folk arbejder jo selv for de penge?? Er det så ikke fair?

Min mand arbejder pænt meget, og ja det betyder så han får okay udbetalt, men tilgengæld koster det ham så også tid væk fra familien.

Hvorfor skal vi så ikke have den børnecheck?

Det ender jo med alle går på deltidsjob, eller selv vælger at være hjemmegående (skal disse to kategorier i øvrigt også have børnechecken, hvis det er frivilligt??)

Lige præcis! Min mand har også sådan noget vagtordning en uge ad gangen hver 6 uge, hvor han skal kunne tage telefonen og arbejde døgnets 24 timer. Det får han godt nok 12.000 ekstra for, men det er altså heller ikke særlig fedt når han så skal være vågen og arbejde hele natten. Han skal jo stadig møde på arbejde om morgenen og er død træt når han kommer hjem. I den uge han har vagt, kan vi jo heller ikke rigtig tage nogle steder, for han skal være ved computeren. Jo, han kan tage den med, men det er jo besværligt mange steder, som f.eks. i svømmehallen eller i Jumboland... Og jeg har stemt nej  

Anmeld

12. januar 2012

Sofia

Jeg kan ikke se hvorfor der skal gøres forskel på "de rige", det er jo en besparelse der kun går ud over de rige med børn!

Anmeld

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

Frk.S skriver:

Det er bestemt også tilfældet her. Min kæreste elsker sit job, og han arbejder ikke meget bare for at tjene godt. Men det betyder jo ikke at han skal straffes for det...?

Jeg elsker også mit job, men hvis jeg stod i en situation, hvor jeg kunne beholde mit job bare med færre timer, og så stadig have samme indkomst, så ville jeg da ikke sige nej til det. For jeg mener også, at tid sammen med sine børn er guld værd...

Men det er der altså mange af de rige rige der ikke ville vælge min far f.eks ville aldrig vælge mindre arbejdstid og samme løn - det er der mange fra min fars vennekreds der ikke ville for mig handler det ikke om at straffe eller ej men se på hvordan man gavner samfundet bedst ìg den opskrift tror jeg desværre ikke liiiiiiiige er at finde

Anmeld

12. januar 2012

Sofia

Jeg formoder, at når jeg får et job, og når min kæreste er færdiguddannet og ligeledes får et job, så kommer vi til at ligge i den klasse man karakteriser som rig. I så fald kan jeg bare sige, at hvis jeg som jurist skal knokle mange mange timer i ugen, og derved betale en masse til samfundet, så dem der ikke arbejder ligeså meget kan få børnepenge, ja så vil jeg nok tænke mig om en ekstra gang, arbejde det mindre, have mere tid med min familie, bidrage mindre til samfundet i form af skat, og i stedet tage i mod de børnepenge jeg så ville få, fordi jeg også tjener mindre..

Anmeld

12. januar 2012

Jonatansmor

Jeg hars temt at de da kan klare sig selv. Tror ikke det står og falder på de 4000 kr pr barn man kan "høste" i de indkomster det vil ramme.

Må indrømme min sympati med de rigeste, er meget lav. I min optik er det risikable investeringer, aktiehandler og skattesnyd der har bragt os så langt ud. Kan med overbevisning sige, at det overforbrug der er skyld i det, kan jeg ikke genkende i hverken min verden eller i min omganskreds'. Derimod kan jeg se bankdirektører der kører i biler der langt overstiger hvad et enkelt menneskes behov kan kræve, jeg ser økonomiske kriminelle afsone deres straf og fortsætte deres forretninger - mens de sidder inde. For he***** det irriterer mig.

Anmeld

12. januar 2012

stm2812

Muhmi skriver:

Nu var det heller ikke helt så sort og hvidt som jeg skrev det... Jeg mener bare at hvis de er inkluderet i bugettet, jamen så har man da virkelig brug for dem... Og hvis man egentlig bare har dem liggendem så har man jo ikke rigtig behov for dem

Jeg kan sagtens følge din tankegang Dog er jeg af en helt anden mening, men der skal jo også være plads til begge dele

Og ja, der er klart nogen som har langt større behov for dem end andre

Anmeld

12. januar 2012

come2

Jeg synes ikke man skal straffes fordi man har et godt job og sikkert har brugt mange år på at studere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.