Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det fair?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

8.990 visninger
148 svar
0 synes godt om
12. januar 2012

Mor010711

Inspireret af anden debat:

Er det fair hvis de "rige" mister børnechecken, fordi de har rigeligt og kan klare sig selv, eller er det unfair fordi de betaler skat som alle andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Bassemor<3

Jeg synes helt klart at dem med flest penge har lige så meget ret til børnecheken som alle andre ! de betaler endda meget mere i skat end os andre ! 

Anmeld

12. januar 2012

Wimmie

Mor010711 skriver:

Inspireret af anden debat:

Er det fair hvis de "rige" mister børnechecken, fordi de har rigeligt og kan klare sig selv, eller er det unfair fordi de betaler skat som alle andre?

Jeg synes måske det kommer meget an på hvordan det defineres hvornår man er rig...

Og afhænger det af indkomst eller rådighedsbeløb?

Anmeld

12. januar 2012

Silas&Mille

Har stemt 'nej' - det er ikke fair.

Som jeg også har skrevet i den anden debat, så er jeg en smule delt når det kommer til det emne.

Men hælder mest til at de 'rige' har lige så meget ret til børnechecken som vi andre. De betaler også skat og endda en del mere end mange af os.

Jeg kan ikke se hvorfor de skal straffes for at tjene mere end andre. Og jeg kan slet ikke se hvorfor de skal finansiere de mindre velstilledes 'bonusser'.

Anmeld

12. januar 2012

N1

babyboy2012 skriver:

Jeg synes helt klart at dem med flest penge har lige så meget ret til børnecheken som alle andre ! de betaler endda meget mere i skat end os andre ! 

Enig 

Anmeld

12. januar 2012

LykkeB

Wimmie skriver:

Jeg synes måske det kommer meget an på hvordan det defineres hvornår man er rig...

Og afhænger det af indkomst eller rådighedsbeløb?

Sådan har jeg det også. Hvornår er man rig? 

Anmeld

12. januar 2012

aarhusmor

Enig med Wimmie - der kan være langt fra rådighedsbeløb til bruttoindkomst. Personligt har jeg en mand med en god indtægt, men huset og alt det andet er købt efter at jeg havde 35000 kr. om måneden. Nu er jeg på SU og vi sidder meget meget hårdt i det. Men jeg må da indrømme at jeg ser meget frem til børnepengene hver gang.

Men jeg har alligevel svaret at de rige ikke skal have børnepenge. Jeg tænker her på folk med over 1 mill i bruttoindkomst

Anmeld

12. januar 2012

Loa

Nej jeg syntes det er fuldstændig latterligt. Det kan ikke lade sig gøre at "udjævne" samfundet mellem rig og fattig, det ender jo med at ingen gider tage de lange uddannelser eller knokle røven ud af bukserne hvis de i den sidste ende ikke får meget mere ud af det.

Generelt synte jeg slet ikke børnechecken skulle eksisterer, men nu den gør, syntes jeg da bestemt den skal være for alle.

Hvorfor skal nogen nyde godt af det og ikke andre.....

Anmeld

12. januar 2012

MariaJ

Ja, det synes jeg er fuldstændig rimeligt. I mine øjne handler velfærdssamfundet ikke om at alle skal have det samme, men at ingen skal lide nød. Børnechecken er jo en økonomisk støtte til børnefamilier med en trængt økonomi. Hvis man ikke har det, mener jeg ikke at man behøver at få hjælp fra det offentlige. Jeg synes det er i orden at man i perioder giver mere til samfundet end man får. Ingen ved jo om de pludselig selv får brug for at få noget tilbage på en anden måde (hvis man fx bliver syg eller arbejdsløs eller på andre måder mister muligheden for at klare sig selv).

Anmeld

12. januar 2012

stm2812

Synes bestemt ikke at de 'rige' skal miste børnechecken også.. Det er en hjælp til forældre.. Og hvorfor skal de bøde endnu mere for at de tjener flere penge end andre,.. Mange af de 'rige' har jo arbejdet sig op til hvor de er nu.. De betaler i forvejen en masse i skat også.. Synes nu kun det er fair at børnechecken ikke er indkomstreguleret og ALLE får...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.