Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Loa

dorthemus skriver:

Jeg ved godt hvad du mener, men den diskussion hører ikke hjemme i denne tråd. I bund og grund er vi bare uenige om hvordan vi opfatter verden og de muligheder vi får stillet til rådighed. Enhver er sin egen lykkes smed ligger bare meget langt fra mit menneskesyn.

Det kan jeg slet ikke forstå.

Det kan vel ikke være nogen som helst andres ansvar for hvor godt/hvordan man lever. Det kan da udelukkende være en selv der skal sørge for man kan leve det liv man ønsker.

Og kan slet ikke se hvorfor det er samfundet der skal hjælpe en med at kunne nyde livets goder....  

Men sådan er vi så forskellige.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

skønneunger

Loa skriver:

Det kan jeg slet ikke forstå.

Det kan vel ikke være nogen som helst andres ansvar for hvor godt/hvordan man lever. Det kan da udelukkende være en selv der skal sørge for man kan leve det liv man ønsker.

Og kan slet ikke se hvorfor det er samfundet der skal hjælpe en med at kunne nyde livets goder....  

Men sådan er vi så forskellige.

Kort og godt,  ikke alle har mulighed for at tage en lang uddanelse, vi har alle forskellige vilkår.

Anmeld

12. januar 2012

Loa

skønneunger skriver:

Kort og godt,  ikke alle har mulighed for at tage en lang uddanelse, vi har alle forskellige vilkår.

Jeg beklager meget jeg virker fatsvag, men jeg kan ikke se hvilke vilkår der skulle gøre at man ikke kan tage en længere uddannelse......

Anmeld

12. januar 2012

skønneunger

Loa skriver:

Jeg beklager meget jeg virker fatsvag, men jeg kan ikke se hvilke vilkår der skulle gøre at man ikke kan tage en længere uddannelse......

tja det er ikke alle der har psyken til at tage en uddanelse.

Anmeld

12. januar 2012

.....

132319 skriver:

Ja, jeg synes det er helt og aldels fair!

Jeg kan overhovedet ikke se hvorfor familien der hiver 100.000 kr om måneden hjem, skal have en BFY hver 3. måned som er peanuts for dem. 

Jeg kender et par velhavende familier som rent faktisk donerer deres BFY til nødhjælp, fordi de synes det er absurd at de skal have den. Det synes jeg er en god holdning til tingene 

Desværre er ikke alle danskere sådan, mere vil have mere kulturen er ved at tage overhånd og det er synd og skam

Den burde, som alt andet, gøres indkomstberetttet så kunne det være at der kom bedre vilkår for ungerne i daginstitutionerne.

Erklære Mig MEGET enig i dette! . Man skal huske på at en børnecheck er en hjælp..så jeg synes godt at der kan tillades at være forskel på de forskellige familier, alt efter hvad de tjener..

Anmeld

12. januar 2012

FrkT

FULDSTÆNDIG FAIR efter min overbevisning!

Synes det er helt hen i vejret at folk som har fx 15000 tilovers om måneden, når alle faste udgifter er betalt, skal have penge oveni, bare fordi de har fået børn og der er noget der hedder børnepenge. Børnepenge burde kun tilfalde familier som har behov for pengene...

Anmeld

12. januar 2012

132319

Itelligens måske? 

Nogle har boglige gaver, andre har ikke.

Man KAN ikke læse sig til al visdom og det kræver trods alt en del at kunne tage en lang, højtstående uddannelse.

Anmeld

12. januar 2012

Laulund87

132319 skriver:

Itelligens måske? 

Nigle har boglige gaver, andre har ikke.

Man KAN ikke læse sig til al visdom og det kræver trods alt en del at kunne tage en lang, højtstående uddannelse.

Anmeld

12. januar 2012

Loa

132319 skriver:

Itelligens måske? 

Nogle har boglige gaver, andre har ikke.

Og så fordi nogle ikke har evnerne/kunnen så skal dem der har "straffes"? 

Det var da en total mærkelig holdning. Lige så vel som de rige skal unde de fattige alle de ydelser og tilskud de har, så kan de fattige vel for pokker da også godt unde de rige de penge de har krav på. 

Anmeld

12. januar 2012

Loa

skønneunger skriver:

tja det er ikke alle der har psyken til at tage en uddanelse.

Men skal de gå ud over dem der har? 

Og psyken til en uddannelse?? Det kan også gå lidt over gevind det der..... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.