Jeg har stemt ja...
Grunden til dette er at jeg personligt mener at man er rig hvis man kan bo i lækker villa, have nyt køkken, nyt badeværelse, nyt alting og gå ud og bruge 1000-5000,- på tøj eller at spise ude... Det er der rigtig mange der kan og de 4000 der så kommer hver 3. måned det betyder ingenting for dem...
Dermed er man rig når ens børnepenge ikke bliver lagt ind i bugettet for at betale regninger, men at de egentlig bare står og ser lækre ud...
Og hvornår er det så at det er sådan?
Tjaa.. Når hver voksen hiver ca. 15-16.000 hjem efter skat hver måned.. Eller én af dem 17-18.000 og den anden 12-13.000...
Dermed sagt synes jeg ikke at det er fair at de skal miste de penge, for alle elsker jo at få nogle ekstra penge.. Men hvis det store behov for dem egentlig ikke er der, så kan det vel være ligemeget og så kan dem der virkelig trænger få lidt andre goder istedet?
ok vi ville så lige ramme dit 30000kr efter skat loft..
dvs min mand har vist ca 23000 udbetalt og jeg har knapt 5000kr.
vi har eget hus og engen bil også 2 børn.. og bestemt ikke mange penge.. dvs hvis bankerne skulle betemme kunne vi knapt låne til et hus pt.. forde vores rådighedsbeløb er mendre en forskreven.. og nej vi har ikke dårlig økonomi, og nej vores hus er ikke dyrt
men vi tjæner så meget tilsammen at.
der ingen tilskud er.
vores børnepenge har vi friholdt af bygget.. ikke forde vi ikke har brug for dem.. for de letter hverdagen, så vi kan få års kort til zoo og børne kan få nyt tøj frem for arvet. at de kan få godt fodtøj i stedet for bilkaplast.. osv... også giver det lidt luft.. men sku ikke til ekstra ude og spise i byen ol...også tør vi ikke basere vores okonomi på offenlige tilskud
hvis de fjerede den var det der bedst kunne betale sig for os.. at jeg droppede studiet og tog børne ud af ins. og overdragede mit fradrag til manden.. så kunne vi så også nå ned under grænsen så vi kunne få dem..
er det i samfundets interesse at kun den eneforældre arbejder?