Jeg synes det er fuldstændig vanvittigt at afskaffe børnechecken for "de rige". HVORFOR?
Man betaler i forvejen mere i skat - og til sidst ender det jo med, at der ikke er nogen der gider tage lange uddannelser længere, for det kan bedre betale sig at få et lavere lønnet job, og så bare få diverse tilskud oveni.
Vi har ikke som sådan BRUG for børnecheck - vi kan godt klare os uden. Men det er da stadig nogle rare penge at få. Vi har en fornuftig økonomi, men vi er måske ikke ligefrem rige. Jeg ved ikke hvor grænsen skulle gå for hvem der ville få og hvem der ikke ville få, men jeg kunne da godt frygte at vi IKKE ville få, selvom jeg egentlig ikke mener vi er rige.
Min kæreste tjener ret godt, men han arbejder også en del, og HAR arbejdet meget for at nå dertil hvor han er nu. Jeg tjener fornuftigt, men ikke noget vildt. HVIS vi ville komme over grænsen, ville det måske kunne betale sig for mig at gå på deltid, så vi fik checken alligevel. Så kunne jeg få de samme penge, men arbejde mindre (= mere tid til familien).
HVIS det var tilfældet, ville det uden tvivl være noget jeg ville arbejde hen imod. Netop fordi jeg egentlig godt kunne tænke mig færre timer, så der er mere tid til familien. MEN jeg har valgt det fra, da jeg synes vi godt kan bruge pengene som det er nu.
Og jeg er nok ikke den eneste der ville priortere sådan. Og det er bestemt ikke i samfundets interesse.
Anmeld