Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Victoriasmor88

Jeg vil skrive det samme som i tidligere tråd  

Je tænker at der snart ikke længere er en fordel ved at yde til samfundet og tjene "mange penge" De skal jo gives til andre alligevel, så hvorfor arbejde så hårdt? Måske man hellere vil bruge sin tid hjemme ved familien og så istedet modtage børnecheck. Ja det er sådan vi tænker hjemme hos os.

De mennesker der tjener så mange penge arbejder jo hårdt og vælger sikkert nogle andre ting fra i livet, som f.eks at være hjemme hos sine børn hver aften, istedet tjener de det ekstra hvilket gør at de har noget helt 3 at tilbyde deres familie og nu skal de så straffes for det!! 

Det varer ikke længe før man finder ud af at det ikke kan betale sig at arbejde hårdt i vores samfund

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

stm2812

Loa skriver:

Nej jeg syntes det er fuldstændig latterligt. Det kan ikke lade sig gøre at "udjævne" samfundet mellem rig og fattig, det ender jo med at ingen gider tage de lange uddannelser eller knokle røven ud af bukserne hvis de i den sidste ende ikke får meget mere ud af det.

Generelt synte jeg slet ikke børnechecken skulle eksisterer, men nu den gør, syntes jeg da bestemt den skal være for alle.

Hvorfor skal nogen nyde godt af det og ikke andre.....

Helt enig.. Kunne nu også sagtens undvære børnechecken hvis de så i stedet gjorde daginstitutioner lidt billigere

Vi skal betale 2650kr for vuggestueplads om måneden.. det synes jeg faktisk er lidt højt men sådan er det, og det er man jo forberedt på.. Dog er børnechecken heller ikke medregnet i vores budget her, da vi synes det er 'sjovere' at kunne forkæle den bette ekstra meget eller gemme dem til man får brug for dem..

Anmeld

12. januar 2012

Loa

stm2812 skriver:

Helt enig.. Kunne nu også sagtens undvære børnechecken hvis de så i stedet gjorde daginstitutioner lidt billigere

Vi skal betale 2650kr for vuggestueplads om måneden.. det synes jeg faktisk er lidt højt men sådan er det, og det er man jo forberedt på.. Dog er børnechecken heller ikke medregnet i vores budget her, da vi synes det er 'sjovere' at kunne forkæle den bette ekstra meget eller gemme dem til man får brug for dem..

Lige præcis. Vores er lige steget til 2899

Fjern børnechecken og gør institutioner lidt billigere. Men det vil rød regering jo aldrig tillade, for så gavner det jo alle, og ikke kun de fattige.....

Anmeld

12. januar 2012

Loa

Prinsesse2ben skriver:

Jeg vil skrive det samme som i tidligere tråd  

Je tænker at der snart ikke længere er en fordel ved at yde til samfundet og tjene "mange penge" De skal jo gives til andre alligevel, så hvorfor arbejde så hårdt? Måske man hellere vil bruge sin tid hjemme ved familien og så istedet modtage børnecheck. Ja det er sådan vi tænker hjemme hos os.

De mennesker der tjener så mange penge arbejder jo hårdt og vælger sikkert nogle andre ting fra i livet, som f.eks at være hjemme hos sine børn hver aften, istedet tjener de det ekstra hvilket gør at de har noget helt 3 at tilbyde deres familie og nu skal de så straffes for det!! 

Det varer ikke længe før man finder ud af at det ikke kan betale sig at arbejde hårdt i vores samfund

Fuldstændig enig!!!!

Anmeld

12. januar 2012

Muhmi

Jeg har stemt ja...

Grunden til dette er at jeg personligt mener at man er rig hvis man kan bo i lækker villa, have nyt køkken, nyt badeværelse, nyt alting og gå ud og bruge 1000-5000,- på tøj eller at spise ude... Det er der rigtig mange der kan og de 4000 der så kommer hver 3. måned det betyder ingenting for dem...

Dermed er man rig når ens børnepenge ikke bliver lagt ind i bugettet for at betale regninger, men at de egentlig bare står og ser lækre ud...

Og hvornår er det så at det er sådan?

Tjaa.. Når hver voksen hiver ca. 15-16.000 hjem efter skat hver måned.. Eller én af dem 17-18.000 og den anden 12-13.000...

Dermed sagt synes jeg ikke at det er fair at de skal miste de penge, for alle elsker jo at få nogle ekstra penge.. Men hvis det store behov for dem egentlig ikke er der, så kan det vel være ligemeget og så kan dem der virkelig trænger få lidt andre goder istedet?

Anmeld

12. januar 2012

stm2812

Loa skriver:

Lige præcis. Vores er lige steget til 2899

Fjern børnechecken og gør institutioner lidt billigere. Men det vil rød regering jo aldrig tillade, for så gavner det jo alle, og ikke kun de fattige.....

Ja præcis.. og det er sq en crappy holdning at have ja undskyld mig men synes nu ikke der skal skabes en så stor kløft imellem 'rig og fattig' ...

Uhhh det er godt nok meget.. og så gik jeg her og troede vores var ekstrem dyr

Anmeld

12. januar 2012

Loa

Muhmi skriver:

Jeg har stemt ja...

Grunden til dette er at jeg personligt mener at man er rig hvis man kan bo i lækker villa, have nyt køkken, nyt badeværelse, nyt alting og gå ud og bruge 1000-5000,- på tøj eller at spise ude... Det er der rigtig mange der kan og de 4000 der så kommer hver 3. måned det betyder ingenting for dem...

Dermed er man rig når ens børnepenge ikke bliver lagt ind i bugettet for at betale regninger, men at de egentlig bare står og ser lækre ud...

Tjaa.. Når hver voksen hiver ca. 15-16.000 hjem efter skat hver måned.. Eller én af dem 17-18.000 og den anden 12-13.000...

Dermed sagt synes jeg ikke at det er fair at de skal miste de penge, for alle elsker jo at få nogle ekstra penge.. Men hvis det store behov for dem egentlig ikke er der, så kan det vel være ligemeget og så kan dem der virkelig trænger få lidt andre goder istedet?

Jamen folk arbejder jo selv for de penge?? Er det så ikke fair?

Min mand arbejder pænt meget, og ja det betyder så han får okay udbetalt, men tilgengæld koster det ham så også tid væk fra familien.

Hvorfor skal vi så ikke have den børnecheck?

Det ender jo med alle går på deltidsjob, eller selv vælger at være hjemmegående (skal disse to kategorier i øvrigt også have børnechecken, hvis det er frivilligt??)

Anmeld

12. januar 2012

N1

Loa skriver:

Jamen folk arbejder jo selv for de penge?? Er det så ikke fair?

Min mand arbejder pænt meget, og ja det betyder så han får okay udbetalt, men tilgengæld koster det ham så også tid væk fra familien.

Hvorfor skal vi så ikke have den børnecheck?

Det ender jo med alle går på deltidsjob, eller selv vælger at være hjemmegående (skal disse to kategorier i øvrigt også have børnechecken, hvis det er frivilligt??)

Sådan er det også her 

Vi mister jo en del tid sammen som familie - skal vi så også miste de ekstra penge? 

Anmeld

12. januar 2012

Wimmie

Muhmi skriver:

Jeg har stemt ja...

Jeg er til dels enig... Men jeg synes det skal afhænge af rådighedsbeløb og ikke bare indkomsten.

Herhjemme sidder vi ret hårdt i det... Ja, meget af det er selvforskyldt (privatgæld), men ændrer nu ikke på det faktum at vi har et relativt lille rådighedsbeløb om måneden.

Min mand hiver ca. 20.500 hjem efter skat og jeg ca. 17.500 - det lyder sikkert af meget at have 38.000 kr om måneden, men vores budgetkonto æder de 29.000 af dem, så er der 9.000 kr tilbage og vi bruger ca. 4.000 kr bare på benzin (pendlere) 

Sådan så tingene ikke ud for 4 år siden da vi købte hus, meget har ændret sig, og vi har mærket krisen... Så er vi rige eller ?

Anmeld

12. januar 2012

iris-mor

Jeg har svaret ja til at de rige bør miste den.

Da vi havde plejebarn, eget barn og begge arbejde havde vi mange- rigeligt med penge. Og dengang mente jeg og gør stadig ikke at vi var berettiget til børnechecken. Vi havde jo hvad vi havde brug for, og for os var de 3500 som vores eget barn fik i check slet ingen ting. Tænk at jeg en gang havde det sådan. Nu uden plejebarn og to egne børn, ved jeg altid hvad pengene kan bruges til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.