Ej nu må du stoppe! Fordi loven foreskriver, at vi alle har ret til en uddannelse så har vi jo langt fra de samme forudsætninger/vilkår for at kunne klare en uddannelse eller klare os selv. Og så mener du, at samfundet ikke har et ansvar over for de svageste?? Hvis et barn blir født ind i en familie med massive problemer så som vold og overgreb, så er det langt fra sikkert det barn vokser op og har både de boglige forudsætninger og det overskud der skal til for at "være sin egen lykkes smed". Det ku også være en person der var stærkt ordblind....Og der er det min holdning at samfundet (og dermed dig og mig) der må træde til og hjælpe.
Tror bare vi skal blive enige om at være uenige.
Jeg mener ikke samfundet skal udstyrer de "svage" med en pose penge, fordi de ikke kan (af hvad grunden nu end er) tage en længere uddannelse.......
Men syntes nu heller ikke det var helt det samme at sammen ligne børn der bliver født ind i en familie med vold og misbrug med dig, der selv vælger at være alene mor og dermed deltidsarbejder, så mener du at du har mere ret til børnepengene end mor og far der begge arbejder fuldtid.....?
Anmeld