Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Loa

Ej nu må du stoppe! Fordi loven foreskriver, at vi alle har ret til en uddannelse så har vi jo langt fra de samme forudsætninger/vilkår for at kunne klare en uddannelse eller klare os selv. Og så mener du, at samfundet ikke har et ansvar over for de svageste?? Hvis et barn blir født ind i en familie med massive problemer så som vold og overgreb, så er det langt fra sikkert det barn vokser op og har både de boglige forudsætninger og det overskud der skal til for at "være sin egen lykkes smed". Det ku også være en person der var stærkt ordblind....Og der er det min holdning at samfundet (og dermed dig og mig) der må træde til og hjælpe.

Tror bare vi skal blive enige om at være uenige. 

Jeg mener ikke samfundet skal udstyrer de "svage" med en pose penge, fordi de ikke kan (af hvad grunden nu end er) tage en længere uddannelse....... 

Men syntes nu heller ikke det var helt det samme at sammen ligne børn der bliver født ind i en familie med vold og misbrug med dig, der selv vælger at være alene mor og dermed deltidsarbejder, så mener du at du har mere ret til børnepengene end mor og far der begge arbejder fuldtid.....?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Lullaby

5400 før skat og fordi jeg har et arbejde ? Jeg havde før barsel det sammeHver mdr som min kæreste der er overkonstabel af første grad udbetalt nu har jeg kun su men fordi vi priotere som vi gør vi bor i en 2 v på 62 kvm men det vælger vi er fint for os, vi kunne bo langt større hvis vi inddragede BFY men det vil vi ikke for om 2 år incl barsel er jeg færdig uddannet så hellere flytte de vi har en bil og vi har en sund økonomi OG vi afbetaler tidligere gæld og vi mangler intet vores madbudget er i plus hver mdr ergo det handler om priotering blev jeg alene kunne jeg blive boende hvor vi bor nu og stadigvæk ikke inddrage BFY

Ja jeg ved ikke hvad i gør. Men fedt at I kan.  Og det med at du siger det handler om prioritering synes jeg ikke det handler om. For du ved ikke hvad jeg prioritede

Anmeld

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

Lullaby skriver:

Ja jeg ved ikke hvad i gør. Men fedt at I kan.  Og det med at du siger det handler om prioritering synes jeg ikke det handler om. For du ved ikke hvad jeg prioritede

Nej men for OS er det priotering vi kunne jo sagtens priotere anderledes og gøre brug af BFY i hverdagen men det vælger vi ikke men når jeg læser en med 38.000 udbetalt der IKKE kan undvære ja så synes jeg der er noget galt ( IKkE for at hænge nogen ud) ligesom jeg ikke kan se hvad mine forældre skal med BFY

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Loa skriver:

Nej jeg syntes det er fuldstændig latterligt. Det kan ikke lade sig gøre at "udjævne" samfundet mellem rig og fattig, det ender jo med at ingen gider tage de lange uddannelser eller knokle røven ud af bukserne hvis de i den sidste ende ikke får meget mere ud af det.

Generelt synte jeg slet ikke børnechecken skulle eksisterer, men nu den gør, syntes jeg da bestemt den skal være for alle.

Hvorfor skal nogen nyde godt af det og ikke andre.....

Helt enig - hvorfor skal vi have penge, blot fordi vi har børn?!

Anmeld

12. januar 2012

Lullaby

Nej men for OS er det priotering vi kunne jo sagtens priotere anderledes og gøre brug af BFY i hverdagen men det vælger vi ikke men når jeg læser en med 38.000 udbetalt der IKKE kan undvære ja så synes jeg der er noget galt ( IKkE for at hænge nogen ud) ligesom jeg ikke kan se hvad mine forældre skal med BFY

Vi kan sagtens undvære dem men så ville vi ikke kunne tage på ferie til sommer blandt andet Så ja vi prioriterer feriehygge  Og her taler jeg ikke om en weekendtur til Lalandia men en tur til Tyrkiet der koster os 30000.  

Anmeld

12. januar 2012

dorthemus

Loa skriver:

Tror bare vi skal blive enige om at være uenige. 

Jeg mener ikke samfundet skal udstyrer de "svage" med en pose penge, fordi de ikke kan (af hvad grunden nu end er) tage en længere uddannelse....... 

Men syntes nu heller ikke det var helt det samme at sammen ligne børn der bliver født ind i en familie med vold og misbrug med dig, der selv vælger at være alene mor og dermed deltidsarbejder, så mener du at du har mere ret til børnepengene end mor og far der begge arbejder fuldtid.....?

Jeg prøver at forstå dit menneskesyn, det er alt! Er faktisk bedøvende ligeglad med hvad du mener om mine valg. Og ja vi er uendeligt langt fra hinanden....

Anmeld

12. januar 2012

Lullaby

Höör skriver:

Og jeg valgte min uddannelse og at studere istedet for et evt arbejde

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Höör skriver:

Er man rig når man ikke har sin børnecheck med i budgettet?! Jeg er studerende og vi har den IkkE med fordi VI prioterere anderledes! Tilgengældmvælger VI at bo på 62 kvm og kun have 2 værelser - er det at være rig? Nej det handler om at priotere og sige hvad giver kvalitet for os!

Præcis! Jeg gjorde det samme, da jeg var på dagpenge. BFY blev brugt udelukkende til opsparing, så vi kunne komme på ferie og spare op til hus og vi boede også i en billig 2-værelses lejlighed

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Frk. Himmelblå skriver:

"Børnechecken" bør afskaffes for alle.

Og så skal vi have genindført børnefradraget, som i sin tid blev taget fra os... Det er langt mere socialt ansvarligt og kræver langt mindre administration. Win win.

Og så en bi-bemærkning: Vi bør ikke falde for regeringens spin. Læg mærke til, at Margrethe Vestager m.fl. nu har haft held med at få os til at kalde børne- og ungeydelsen for "børnechecken". Som om det er en stor fed check, der sådan helt ekstra og overflødigt dumper ind af brevsprækken hver 3. måned. Er sikker på, at de partier, der ønsker at bevare ydelsen ikke vælger at kalde den en check....

Helt enig!  

Anmeld

12. januar 2012

Pige2009

Loa skriver:

Hvem kan da ikke tage en lang videregående uddannelse??

Det er der da mange, der ikke kan Dem der ikke har evnerne eller dem der ikke har ressourcerne.

Desuden ville der jo ikke være relevante jobs til alle, hvis alle havde en videregående uddannelse og med videregående uddannelse mener jeg 5-årig på universitetsniveau

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.