Fair at de "rige" mister børnechecken

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. januar 2012

Carina:-)

Lullaby skriver:

Jeg tror altså at det er forskelligt fra kommune til kommune. Kender op til flere i min der bare feder den af.

Også i min

Og helt ærligt siger det også sig selv-

At med antallet af kh modtager stiger og stiger,så kan sagsbehandlerne ikke følge med og få alle i aktivering.

Så dem der selv er mest aktive,og selv søger job osv -de vil hurtigere komme i aktivering frem for dem der går og "gemmer" sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2012

Carina:-)

Loa skriver:

Jeg siger bestemt ikke der er noget galt med at gå på deltid.

Men det er jo et valg du tager.

Er det fair du feks. får 4000 hver 3 måneden fordi du har valgt at gå på deltid, for at se mere til dit barn, kontra en som måske ikke ser sit barn lige så meget fordi vedkommende arbejder mere, og som så ikke "må få" de 4000 hver 3 måned.

Altså det er jo det samme som at sige de rige har ondt over de fattige for alle de tilskud og hvad de nu gør, hvorfor i alverden skal de fattige så have ondt over de rige får børnepenge? Det er jo også det eneste de får. De får ikke tilskud, og friplads og ditten og datten.

Man vælger jo selv sin situation, og jeg vil da hellere have for 4000 kr fri, end at arbejde for 4000 kr, hvis man kan sige det sådan.

Helt enig.

Hvis dem der så tjener for meget går på deltid-Ja så får de måske børnepengene tilbage + at samfundet mister de dejlige skatte kr personen før postede i kassen.

Desuden så skal man huske på at piller de ved børnechecken igen,så stopper de nok næppe ved de "rige"

Tror den er væk for alle om ganske få år-Og håber det egentligt for pengene kan bruges mange andre steder.

Anmeld

12. januar 2012

MorEllen

Nej, det synes jeg bestemt ikke er fair!! De skal da ikke straffes for at de tjener mer end gennemsnittet.

Anmeld

12. januar 2012

delimus

Lollo1987 skriver:

Helt enig. Synes simpelthen det er ufatteligt at man skal straffes gang på gang for at yde stort til samfundet.

Jeg bliver helt dårlig ved tanken over at nogen sidder og tænker at de er rige så JEG har mere ret end den familie har.

Så kan man vende den helt om og sige folk vælger selv at sætte børn i verden og har de ikke råd skulle de lade være. Og fjerne dem HELT.

Beklager men synes virkelig samfundet er ved at udvikle sig til at det er den arbejdende part der bliver straffet, utroligt

Åhh blev bare så glad da jeg læste det du skrev 

Det kan sgu ikke være rigtigt at man skal "straffes" for at gøre en ekstra indsats.

Anmeld

12. januar 2012

twinny

babyboy2012 skriver:

Jeg synes helt klart at dem med flest penge har lige så meget ret til børnecheken som alle andre ! de betaler endda meget mere i skat end os andre ! 

Anmeld

12. januar 2012

ano14316

egentlig synes jeg at folk der har, ikke behøver mere.

Men jeg synes i hvertfald at man skal have muligheden for at fravælge den. så kunne man jo evt. sige at fravalgt man børnechekken, så fik man et tilsvarende fradrag.

ellers synes jeg at man skal bortskaffe børnechekken, og så sænke prisen på institutioner, sfo'er m.m.

Anmeld

12. januar 2012

SHERO

Synes jeg bestemt ikke den skal, jeg synes alle har ret til børnefamilieydelsen. Som flere har sagt så betaler de rige så rigeligt i forvejen, og hvis den blev fjernet der, er det jo egentlig bare endnu en skattestigning for dem. Hvis institutionspriserne blev sænket og BFY fjernes ville de fattige jo bare lide under det, jeg får f.eks. 100% friplads da jeg er studerende, så den kan jo ikke rigtig sænkes mere. Jeg har valgt at tage en længerevarig udd. og er ikke i tvivl om jeg ender med at betale så rigeligt til fælleskassen i sidste ende.

Anmeld

12. januar 2012

4xGreve

Jeg har stemt nej for hvornår er man rig? De kan jo ikke engang finde ud af hvornår man er fattig så hvornår er man rig? Jeg mener ikke at folk skal straffes for at være "rige" og da slet ikke på den måde! 

Anmeld

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

Lullaby skriver:

Hvordan kan du undvære den som studerende?
Du får 5000 før skat. Og så selvfølgelig diverse tildskud men alligevel. Da jeg var studerende kostede det altså 3500 for en lejlighed til 2. Plus transport-udgifter som jeg selv skulle betale, tøj, mad, telefon, internet, bleer, mme osv. Ja jeg kunne altså ikke få det til at løbe rundt når sæsonen skiftede og ungen skulle have ny garderobe, heller ikke selv om jeg gik i genbrugsbikser..

5400 før skat og fordi jeg har et arbejde ? Jeg havde før barsel det sammeHver mdr som min kæreste der er overkonstabel af første grad udbetalt nu har jeg kun su men fordi vi priotere som vi gør vi bor i en 2 v på 62 kvm men det vælger vi er fint for os, vi kunne bo langt større hvis vi inddragede BFY men det vil vi ikke for om 2 år incl barsel er jeg færdig uddannet så hellere flytte de vi har en bil og vi har en sund økonomi OG vi afbetaler tidligere gæld og vi mangler intet vores madbudget er i plus hver mdr ergo det handler om priotering blev jeg alene kunne jeg blive boende hvor vi bor nu og stadigvæk ikke inddrage BFY

Anmeld

12. januar 2012

Carl-Emil's mor

Lullaby skriver:

Hvordan kan du undvære den som studerende?
Du får 5000 før skat. Og så selvfølgelig diverse tildskud men alligevel. Da jeg var studerende kostede det altså 3500 for en lejlighed til 2. Plus transport-udgifter som jeg selv skulle betale, tøj, mad, telefon, internet, bleer, mme osv. Ja jeg kunne altså ikke få det til at løbe rundt når sæsonen skiftede og ungen skulle have ny garderobe, heller ikke selv om jeg gik i genbrugsbikser..

Og vi har en tøjbudget til både far mor og barn pr mdr og vi har hund

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.