Nu har jeg selv læst på uni og dermed også fået su og su lån. Vil altså sige følgende: 1 nej du får ikke det samme som på kh, men tilgengæld kan du få billig bolig, studierabatter på bøger, cafeer, tøj, transport osv. Er du forsøger kan du få ekstra su ( det kunne man i hvert fald dengang 2009). 2 ja det er træls at man skal tage lån for at få det til at hænge sammen, men tilgengæld venter forhåbentligt også et job senere....3. At være på kh er ikke skide sjovt. Og vi er rent faktik nogle med uddannelser i det her system. Vi er ba desværre blevet færdige på det forkerte tidspunkt, hvor jobs ikke har hængt på træerne, hvor din uddannelse måske ikke kan bruge pga nedskæringer, hvor dit drømmejob måske ikke længere eksisterer osv. Istedet for at være fortørnet over khs størrelse, skulle I hellere være glade for at i har su klip nok til at læse i denne krise tid og forhåbentlig komme ud på den anden side af krisen og få et arbejde! Det er faktsik stressende psykisk at være på kh og tro mig, det er ikke nødvendigvis høje tanker man har om sig selv når man havner der. Det er sku svært at se andre havde deres job og øv så sidder man der med uddannelse og det hele men æv bæv. Hvis jeg kunne vælge så havde jeg da et arbejde og så hav jeg huskede at melde mig i a- kasse den gang mellem ba og kandidaten. Men ak nej hvad man ikke ved er svært at gøre. Sådan havnee jeg på kh. Ikke fordi det er the easy way to live, men fordi nogle uheldige omstændigheder gjorde jeg måtte stoppe på kandidaten og først der danst ud af ar jeg skulle have meldt mig ind i a-kassen. Derudover kom krisen og øv bøv humanister som jeg er desværre ikke højt skattet på arbejdsmarkedet pt og med alle dem der har flere års erfaringer på arbejdsmarkedet, gør det altså ikke nemmere! Så glæd jer over at være på uddannelse i denne krisetid, husk a- kassen og lad vær med at have ondt i .. Over at nogle på kh får såog så meget. Sku ikke en dans på roser!
Anmeld