Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Diana...

Mor-til-asta-09 skriver:

Det er også mange penge, hvis man ikke laver noget...

Og ved godt der er nogle der kommer i aktivering, men er langt fra alle

største delen kommer i aktivering/praktik dem der ikke gør er der typisk en grund til. Hvorfor være så dømmende? Kan virkelig ikke forstå at i har så stort et problem altså!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Diana...

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg "kender" flere som bare sidder på deres flade, og nyder de får deres penge hver måned uden at lave noget for dem...

Men selvfølgelig er der også de personer som du snakker om, ingen tvivl om det

Fordi du kender en mikro lille bitte folk af alle dem der er på kontanthjælp som er lud dovne så skal vi alle dømmes for det er jo præcis det i gør. Jeg kender lige en hun er sådan så alle på KH sidder bare der hjemme og biller næse ej come on. Der var faktisk en der kom med et tal på hvor mange af dem der gør sådan er. Og det var faktisk ikke særlig mange  Selvfølgelig for mange men ikke mange forhold til hvor mange der er på kontanthjælp. 

Anmeld

9. januar 2012

Den lykkelige

ej come on sæt dig lige ind i tingene inden du slynger sådan en kommentar ud..

Folk på kh går ikke bare hjemme og klør sig i røven som mange af jer åbenbart tror !? Jeg har lige været på kh (betaler iøvrigt til en a-kasse og har efterhånden gjort det en del år men da jeg mangler 2 måneders arbejde kan jeg ikke få dp) og jeg arbejdede 37 timer om ugen på et plejehjem og hvis jeg ikke mødte op var der ingen penge.. Dem som ikke er i aktivering sidder et eller andet grimt sted kommunen har bestemt og skriver ansøgninger dagen lang, hvis ikke de møder op er der heller ingen penge til dem..

Så man sidder sku ikke bare der hjemme og skovler penge ind!!

Giver dig FULDSTÆNDIG ret!!
Jeg er desværre på kontanthjælp, dog på barsel lige nu..
Men jeg oplever det SLET ikke som alle de (åbenbart) uvidende herinde gør.. Man kan IKKE fede den og der er da INTET fedt ved at være på kontanthjælp..
Jeg skal sidde dagen lang og skrive ansøgninger, selvom jeg har alverdens uddannelser..
Og hvis man ikke møder op bliver man trukket..
Jeg fik så endda muligheden for at få en selvbetalt uddannelse.. (min farfar ville give mig).. men nej måtte jeg ikke.. så jeg måtte sidde og søge job dagen lang..
Og der er bare INTET at få..
Jeg betaler OGSÅ til a kasse og har gjort det i 3 år.. men mangler 270 timer..
Alle mennesker kigger skævt til en når man fortæller man er på KH.. man skal forsvare det og man skal kæmpe hver dag nede på den åndsvage kommune.. og bliver så irriteret når folk skriver man feder den..
Jeg har læst på en uddannelse EFTER aktiveringen som jeg i øvrigt ikke kunne spilde min tid mere med og har sendt på den gode side af 300 ansøgninger.. Men altså folk bliver bare VED med at have deres fordomme..
Det er altså ikke spor fedt at være på kh og man sidder ikke bare og piller navle!!!!

Anmeld

9. januar 2012

kirsti

Carina:-) skriver:

<br /><br /><p> Men så er det jo klart at der er nogen der går i flere år uden aktivering.</p><p> For hvis man ikke gider,ja så behøver man ikke.</p><p> &nbsp;</p>

Det er ikke det jeg skriver!!!!! Man skal aktiveres x antal mdr om året og det er ens for alle! Lovgivningen siger bare intet om at man skal aktiveres uafbrudt!

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

Den lykkelige skriver:

Giver dig FULDSTÆNDIG ret!!
Jeg er desværre på kontanthjælp, dog på barsel lige nu..
Men jeg oplever det SLET ikke som alle de (åbenbart) uvidende herinde gør.. Man kan IKKE fede den og der er da INTET fedt ved at være på kontanthjælp..
Jeg skal sidde dagen lang og skrive ansøgninger, selvom jeg har alverdens uddannelser..
Og hvis man ikke møder op bliver man trukket..
Jeg fik så endda muligheden for at få en selvbetalt uddannelse.. (min farfar ville give mig).. men nej måtte jeg ikke.. så jeg måtte sidde og søge job dagen lang..
Og der er bare INTET at få..
Jeg betaler OGSÅ til a kasse og har gjort det i 3 år.. men mangler 270 timer..
Alle mennesker kigger skævt til en når man fortæller man er på KH.. man skal forsvare det og man skal kæmpe hver dag nede på den åndsvage kommune.. og bliver så irriteret når folk skriver man feder den..
Jeg har læst på en uddannelse EFTER aktiveringen som jeg i øvrigt ikke kunne spilde min tid mere med og har sendt på den gode side af 300 ansøgninger.. Men altså folk bliver bare VED med at have deres fordomme..
Det er altså ikke spor fedt at være på kh og man sidder ikke bare og piller navle!!!!

Anmeld

9. januar 2012

PJessen

Sidder selv lige pt i aktivering dog ikke på KH, men vi har lige fået advide at reglerne bliver ændre og man er bliver kun tvunget ud i 4 ugers aktivering der efter er det ens eget ansvar hvad man gør og ikke gør....

Men vil også lige sige at man skal passe på med og dømme alle over en kam ja nogen mennesker feder den på KH, men der er også nogen som sidder og har det Psykisk dårlig og faktisk er blevet tvunget på kontant hjælp fordi kommunen har stemple dem som "dumme" mennesker der ikke duer til noget.. Så det er ikke altid nemt og være KH modtager.

Anmeld

9. januar 2012

Gaia

Nu har jeg selv læst på uni og dermed også fået su og su lån. Vil altså sige følgende: 1 nej du får ikke det samme som på kh, men tilgengæld kan du få billig bolig, studierabatter på bøger, cafeer, tøj, transport osv. Er du forsøger kan du få ekstra su ( det kunne man i hvert fald dengang 2009). 2 ja det er træls at man skal tage lån for at få det til at hænge sammen, men tilgengæld venter forhåbentligt også et job senere....3. At være på kh er ikke skide sjovt. Og vi er rent faktik nogle med uddannelser i det her system. Vi er ba desværre blevet færdige på det forkerte tidspunkt, hvor jobs ikke har hængt på træerne, hvor din uddannelse måske ikke kan bruge pga nedskæringer, hvor dit drømmejob måske ikke længere eksisterer osv. Istedet for at være fortørnet over khs størrelse, skulle I hellere være glade for at i har su klip nok til at læse i denne krise tid og forhåbentlig komme ud på den anden side af krisen og få et arbejde! Det er faktsik stressende psykisk at være på kh og tro mig, det er ikke nødvendigvis høje tanker man har om sig selv når man havner der. Det er sku svært at se andre havde deres job og øv så sidder man der med uddannelse og det hele men æv bæv. Hvis jeg kunne vælge så havde jeg da et arbejde og så hav jeg huskede at melde mig i a- kasse den gang mellem ba og kandidaten. Men ak nej hvad man ikke ved er svært at gøre. Sådan havnee jeg på kh. Ikke fordi det er the easy way to live, men fordi nogle uheldige omstændigheder gjorde jeg måtte stoppe på kandidaten og først der danst ud af ar jeg skulle have meldt mig ind i a-kassen. Derudover kom krisen og øv bøv humanister som jeg er desværre ikke højt skattet på arbejdsmarkedet pt og med alle dem der har flere års erfaringer på arbejdsmarkedet, gør det altså ikke nemmere! Så glæd jer over at være på uddannelse i denne krisetid, husk a- kassen og lad vær med at have ondt i .. Over at nogle på kh får såog så meget. Sku ikke en dans på roser! 

Anmeld

9. januar 2012

Mor-til-asta-09

Diana... skriver:

største delen kommer i aktivering/praktik dem der ikke gør er der typisk en grund til. Hvorfor være så dømmende? Kan virkelig ikke forstå at i har så stort et problem altså!

Når det er mine skattepenge der går til at folk kan få KH, så bliver det da et problem.. Betaler omkring 10.000kr i skat hver evig eneste måned.. så jeg betaler faktisk for en person.. Så jo man må godt blive harm over at det bliver ved med at stige...

Anmeld

9. januar 2012

Prinsessens'Mor<3

MinNoah skriver:

Synes du skal lade være med at tale nedladende til mig.....

jeg ved godt at man skal være forsørger for at få 13 tusind et eller andet, men og hvad så?! Jeg synes stadig det er meget!

Og ja jeg ved godt man sendes i aktivering osv. Men som en anden skriver, så skal der ikke meget til før man kan "Bøje" reglerne, eller sige man har det psykisk dårligt så man slipper for det....

Ved ikke hvad du har fået af svar, men jeg tænker lidt at så nemt er det sq heller ikke og "bøje" reglerne.. Jeg er på KH og på trods af en fødselsdepression bliver jeg (føler jeg) presset ud, for som min læge sagde, jeg skal jo være med til og yde til samfundet og have mad på bordet.. Så tror der er en grund til de har godtaget hendes sygmeldning, fordi hun havde det psykisk dårligt?

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Mor-til-asta-09 skriver:

Når det er mine skattepenge der går til at folk kan få KH, så bliver det da et problem.. Betaler omkring 10.000kr i skat hver evig eneste måned.. så jeg betaler faktisk for en person.. Så jo man må godt blive harm over at det bliver ved med at stige...

hvor mange penge ud af de 10.000 kr du betaler i skat tror du selv der går til kontanthjælpen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.