Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

kirsti

Mor-til-asta-09 skriver:

<br /><br /><p> Når det er mine skattepenge der går til at folk kan få KH, så bliver det da et problem.. Betaler omkring 10.000kr i skat hver evig eneste måned.. så jeg betaler faktisk for en person.. Så jo man må godt blive harm over at det bliver ved med at stige...</p>

Hvor mange penge mon går til behandling af livsstilssygdomme fordi danskerne VÆLGER at ryge og spise for mange flødeskumskager??? Folk på kh vælger det ikke selv men det gør ovenstående så hvad med at spare der, måske med indføring af noget egen betalling eller folk kunne lade være at rode i egen navle og sætte pris på et velfærdssamfund hvor ALLE får hjælp uanset om det er fordi man dagligt vælger at ryge 20 cigaretter eller man kommer på kh.

Mon ikke vi alle får vores del af skattekronerne inden vi dør

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Wimmie

kirsti skriver:

Hvor mange penge mon går til behandling af livsstilssygdomme fordi danskerne VÆLGER at ryge og spise for mange flødeskumskager??? Folk på kh vælger det ikke selv men det gør ovenstående så hvad med at spare der, måske med indføring af noget egen betalling eller folk kunne lade være at rode i egen navle og sætte pris på et velfærdssamfund hvor ALLE får hjælp uanset om det er fordi man dagligt vælger at ryge 20 cigaretter eller man kommer på kh.

Mon ikke vi alle får vores del af skattekronerne inden vi dør

Anmeld

10. januar 2012

Plysbjørnen

Mor-til-asta-09 skriver:

Når det er mine skattepenge der går til at folk kan få KH, så bliver det da et problem.. Betaler omkring 10.000kr i skat hver evig eneste måned.. så jeg betaler faktisk for en person.. Så jo man må godt blive harm over at det bliver ved med at stige...

Du vil måske hellere have samme system som i USA, hvor man skal betale for at komme til læge og gå i skole osv. For det går dine skattepenge altså også til... Der ud over bliver en meget stor del af dine skattepenge også brugt til at betale løn til alle de personer som ARBEJDER inden for den offentlige sektor, bl.a. sygehuse, plejehjem osv. ting som vi alle får brug for før eller siden.

Anmeld

10. januar 2012

Diana...

Mor-til-asta-09 skriver:

Når det er mine skattepenge der går til at folk kan få KH, så bliver det da et problem.. Betaler omkring 10.000kr i skat hver evig eneste måned.. så jeg betaler faktisk for en person.. Så jo man må godt blive harm over at det bliver ved med at stige...

Og du tror virkelig ikke på at dem på kontanthjælp har lagt noget i skattekassen???? 

Ej hvor er det en træls holdning at have! Hold op hvor må det være træls at skulle gå og bruge sin tid på at være irriteret over at vi i danmark er så heldige at vi kan få hjælp når det er nødvendigt. 

Men så må det da gøre dig glad at vide at jeg kun har fået 2000 i KH denne gang ikke kan betale nogen af vores lån og vores hus ryger på tvangsaktion i næste uge!!!! Skønt at vide hvad KH kan gør ved en familie ikke! 

Anmeld

10. januar 2012

Ansemusen

Carina:-) skriver:

kan man få kh når man har hus?

Jeg mener godt man kan få dispensation til at få det for en periode, hvis der er udsigt til at man kan få arbejde. Men du må ikke hænge mig op på det!

Anmeld

10. januar 2012

Carina:-)

Ansemusen skriver:

Jeg mener godt man kan få dispensation til at få det for en periode, hvis der er udsigt til at man kan få arbejde. Men du må ikke hænge mig op på det!

Og det er jo godt nok-

For det er forkert at straffe folk for at holde gang i DK med huskøb.

Der er jo ingen der tør købe hus,hvis de risikere at blive straffet for det senere

Anmeld

10. januar 2012

Diana...

Diana... skriver:

Og du tror virkelig ikke på at dem på kontanthjælp har lagt noget i skattekassen???? 

Ej hvor er det en træls holdning at have! Hold op hvor må det være træls at skulle gå og bruge sin tid på at være irriteret over at vi i danmark er så heldige at vi kan få hjælp når det er nødvendigt. 

Men så må det da gøre dig glad at vide at jeg kun har fået 2000 i KH denne gang ikke kan betale nogen af vores lån og vores hus ryger på tvangsaktion i næste uge!!!! Skønt at vide hvad KH kan gør ved en familie ikke! 

Jeg undskylder for det sure opstød jeg blev bare lige trætte af de dømmende folk og vågnet op til knap så ved besked i morges, det ikke rart at vide man måske snart er boligløs. 

Anmeld

10. januar 2012

PJessen

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg vil sige jeg bliver harm hvis det træder i kraft.. For jeg arbejder 37 timer om ugen, men får kun omkring 14000 udbetalt.. Så en der ikke laver noget, og som får KH så skal have 13000 udbetalt.. det er bare ikke okay...

De 13000 kr du tro de får udbetalt er du helt gal på den, de betaler sgu skat af de 13000 kr. Så de betaler sgu også til samfundet....

Anmeld

10. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
skønneunger skriver:

hvor mange penge ud af de 10.000 kr du betaler i skat tror du selv der går til kontanthjælpen?

Selvfølgelig bliver vores skattepenge fordelt i forskellige puljer.......og (nu snakker jeg for mig selv!) det JEG bliver gal over er  altså at når man nu tydelig kan se at der mangler penge i såååå mange andre "puljer" så bliver man sku harm over at de lige skal falde i KH-kassen!

Og det er uanset om det er 400kr ex eller hvad det er, så er beløbet for KH okay stort i forhold til hvad nogle af os tjener......tiltrods for uddannelse mv. Det har intet at gøre med at have ondt i R.... osv det har noget at gøre med rimelighed i samfundet.

Det er bare svært at skabe rimelighed, når kommunens egne afdelinger ikke samarbejder, og det er det der gør systemet så forkvaklet!

Jeg mener bestemt ikke at KH skal stige på nuværende tidspunkt, hvor vi alle sidder dybt i en økonomisk krise tid. Alle på KH, DP og for den sags skyld SU KAN sagtens klare sig vil de vil......... Mulighederne er der ihvertfald for det.

Men hvad med de handiccappede eller ældre........eller vores skønne unger der hele tiden bliver skåret i hjælpen eller i personalet. De har ingen muligheder for selv at skabe dem en fornuftig tilværelse. De har behovet for vores skattekroner, og jeg vil hellere end gerne ligge mine penge i den pulje! De er nemlig bundet i en situation, som de på ingen måde selv er skyld i og som de på ingen måde selv kan komme ud af (Jeg mener IKKE at ALLE KH-modtagere selv er skyld i deres situation!, men de har muligheder for udvikling videre i forløbet)

Anmeld

10. januar 2012

Mor-til-asta-09

skønneunger skriver:

hvor mange penge ud af de 10.000 kr du betaler i skat tror du selv der går til kontanthjælpen?

Det kan jeg ikke svare dig på, da jeg ikke sidder på det område...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.