Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Mum33

june1987 skriver:

vi er to i hustanden og min mand er også på su. Vi får lidt men ikke helt friplads, men vi skal stadigvæk betale mange penge hver måned. Ikke mindst låner vi til sammen 8000 kr hver måned for at kan få det til at løbe rundt 

Låner I 8000 hver mdr ? Hvorhenne? Tænker bare, at det da bliver en kæmpe gæld med tiden?

Bare interesse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Mor-til-asta-09

Kvindemin skriver:

Skal det stige? Og har jeg hørt rigtigt at det stiger til omkring 13.000 udbetalt. I så fald, er jeg målløs. Hvordan pokker er det dog at dagens Danmark er skruet sammen. Stakkels alle vore beskæftigende, de må virkelig føle at man tagerrøven på dem!
Bliver man ikke lidt harm???

Jeg vil sige jeg bliver harm hvis det træder i kraft.. For jeg arbejder 37 timer om ugen, men får kun omkring 14000 udbetalt.. Så en der ikke laver noget, og som får KH så skal have 13000 udbetalt.. det er bare ikke okay...

Anmeld

9. januar 2012

wamse

Mor-til-asta-09 skriver:

Jeg vil sige jeg bliver harm hvis det træder i kraft.. For jeg arbejder 37 timer om ugen, men får kun omkring 14000 udbetalt.. Så en der ikke laver noget, og som får KH så skal have 13000 udbetalt.. det er bare ikke okay...

Det er 13.742 før skat 

Anmeld

9. januar 2012

Na-Wi

Tin skriver:

FÅR MAN SÅÅÅÅÅ MEGET PÅ KH??????

Jeg er målløs!!!!

Det er knap hvad jeg får før skat! Og jeg har 5 børn at forsørge! Det er totalt til grin og jeg føler virkelig at jeg har spildt mit liv!

Jeg er uddannet og blev det tidligt. Har haft fast job i over 10 år, har fået børn, hvoraf 2 er handiccappet og som har krævet meget af min fulde tid får at de ikke skal blive en byrde for samfundet. Jeg valgte på baggrund af det at opsige mit job og tage mig 100% af mine børn, med min mand som eneforsørger!

Mine børn er nu velbehandlet og jeg atter på arbejdsmarkedet....dog ikke i eget erhverv da min uddannelse er blevet for gammel og da jeg pga børnene ikke kan ofre mig 37 timer på arbejdsmarkedet får jeg tabt arbejdsfortjeneste 15 timer ugentligt fra kommunen (hvilket svarer til ca 6500 kr før skat om mdr) Ved siden af arbejder jeg 15 timer med rengøring (det var hvad jeg kunne få!!!) Og her tjener jeg ca 6000kr før skat om mdr........

Så ja jeg er deleme harm!!!!! Jeg knokler min røv i laser mens der sidder nogle og suger penge ud af kommunen og laver absolut intet!!!!! De får mere end jeg og jeg skal være med til at forsørge dem????? Det kan delem ikke være rigtigt!

Føj siger jeg bare!

hov hov du.. Selvom man er på kontanthjælp betyder det absolut ikke at man ikke yder noget.. Da jeg var på kh arbejdede jeg 37 timer om ugen på et plejehjem lige som alle jer med et ''rigtigt'' arbejde, så syntes lige du skal skrue ned for vreden..

Det er ufatteligt svært at få kontanthjælp idag hvis ikke du tager imod alle de tilbud de tilbyder.. Så skal du fejle noget virkelig slemt.. Så os bumser her yder altså også noget for de penge vi får igennem kh oftes igennem et 37 timer fuldtidsjob!!!! 

Anmeld

9. januar 2012

Mor-til-asta-09

wamse skriver:

Det er 13.742 før skat 

Det er også mange penge, hvis man ikke laver noget...

Og ved godt der er nogle der kommer i aktivering, men er langt fra alle

Anmeld

9. januar 2012

Carina:-)

kirsti skriver:

Ja vi gør selvfølgelig vores bedste og følger loven og Btw kan jeg informere om at der ikke står i lovgivningen at folk på kh skal aktiveres uafbrudt! Og når der nu gåes så meget op i penge der bruges på folk på kh kan jeg så sige at aktivering ikke er gratis ej heller billig, aktivering i den billige ende og her taler vi kommunal aktivering koster 1500kr pr kh modtager om UGEN, snakker vi aktivering i privat regi er det endnu dyrere. så når nogen kommuner vælger ikke at aktivere mere end loven foreskriver så er der en grund. En anden og langt vigtigere ting er at man som sagsbehandler vurdere oddsene for de enkelte for at komme i arbejde og så er det da klart at dem der er engagerede og gerne vil videre tilbydes ekstra aktivering først! Når jeg får job ordre ind ringer jeg også først til dem der har udvist at de gider arbejde

Men så er det jo klart at der er nogen der går i flere år uden aktivering.

For hvis man ikke gider,ja så behøver man ikke.

Anmeld

9. januar 2012

Na-Wi

AnnaKJ skriver:

Men vi bidrager "i det mindste" med noget til samfundet.

Selvfølgelig skal vi være glade for at der er noget der hedder SU, men lige nu virker det jo mere tiltalende, bare at få KH og gå hjemme, end rent faktisk at få en uddannelse.

Og det er der jo mange der vælger, for hvis de skal på SU og SU-lån, så har de en gæld der skal betales bagefter.

ej come on sæt dig lige ind i tingene inden du slynger sådan en kommentar ud..

Folk på kh går ikke bare hjemme og klør sig i røven som mange af jer åbenbart tror !? Jeg har lige været på kh (betaler iøvrigt til en a-kasse og har efterhånden gjort det en del år men da jeg mangler 2 måneders arbejde kan jeg ikke få dp) og jeg arbejdede 37 timer om ugen på et plejehjem og hvis jeg ikke mødte op var der ingen penge.. Dem som ikke er i aktivering sidder et eller andet grimt sted kommunen har bestemt og skriver ansøgninger dagen lang, hvis ikke de møder op er der heller ingen penge til dem..

Så man sidder sku ikke bare der hjemme og skovler penge ind!!

Anmeld

9. januar 2012

wamse

Mor-til-asta-09 skriver:

Det er også mange penge, hvis man ikke laver noget...

Og ved godt der er nogle der kommer i aktivering, men er langt fra alle

Jeg har været på kh i mange år, og jeg har godt nok været ude i meget forskelligt, og jeg tænker, at der er en grund til, hvis nogle ikke er ude i aktivering. 

Jeg får fx revalidering fordi jeg er under uddannelse, men pr 1/2 holder jeg pause/er sygemeldt, pga nogle sociale årsager. Det vil jo umiddelbart se ud til, at jeg bare sidder på min flade og får mine penge, men der er en dybere grund til det.

Anmeld

9. januar 2012

Annette A

wamse skriver:

Jeg skriver heller ingen steder at i keder jer, men jeg skriver at jeg har rigeligt i mit eget liv.

Ud over det, så kunne man jo prøve at sætte sig lidt mere ind i det, for man får ikke 13.000 udbetalt på kh, og det med at det er steget meget, er en ret relativ vurdering.

Fuldstændig enig og god pointe 

Anmeld

9. januar 2012

Mor-til-asta-09

wamse skriver:

Jeg har været på kh i mange år, og jeg har godt nok været ude i meget forskelligt, og jeg tænker, at der er en grund til, hvis nogle ikke er ude i aktivering. 

Jeg får fx revalidering fordi jeg er under uddannelse, men pr 1/2 holder jeg pause/er sygemeldt, pga nogle sociale årsager. Det vil jo umiddelbart se ud til, at jeg bare sidder på min flade og får mine penge, men der er en dybere grund til det.

Jeg "kender" flere som bare sidder på deres flade, og nyder de får deres penge hver måned uden at lave noget for dem...

Men selvfølgelig er der også de personer som du snakker om, ingen tvivl om det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.