Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Dianaaa

june1987 skriver:

Jeg får mindre på su SELVOM jeg studere på fuldtid og også skal betale alt selv, børn, husleje, børnehave, alt hvad alle andre også skal betale det er absurd og sige at KH er mindre jeg levede bedre på KH end hvad jeg gør på su.

så det synes jeg er forkert og sige, man skal overhovedet vær glad for man har den mulighed og man skal da ikke brokke sig over 10.000 kr udbetalt 

hvem siger jeg ikke er glad for det jeg får, og jeg brokker mig bestemt ikke ! ? jeg er dybt taknemmelig for at man kan få den hjælp man kan  her i landet ! jeg ville da 10 gange hellere have et arbejde osv (når jeg er færdig med barsel) end at være på kontanthjælp jeg syntes ikke det er fedt ! så tag liiiiige en slapper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

wamse

june1987 skriver:

vi er to i hustanden og min mand er også på su. Vi får lidt men ikke helt friplads, men vi skal stadigvæk betale mange penge hver måned. Ikke mindst låner vi til sammen 8000 kr hver måned for at kan få det til at løbe rundt 

Men i har jo taget et valg om, at i begge er på SU, og hvis det er SU-lånet i har, så tæller det ikke med som indtægt når der udregnes boligsikring og friplads. I har ydermere mulighed for at tage et job ved siden af

Anmeld

9. januar 2012

Maja88

katrine26 skriver:

jeg kan jo godt se at det man for ubetalt i su er langt fra det vi som kontant for. ( for BARE at gå derhjemme). og at det selvfølig i den sidste ende bedst kan betale sig at tage en udd. Det tror jeg vi alle kan blive enige om.

Men jeg "Går" ikke derhjemme jeg er smidt på "jobkursus" som er på 37 timer om ugen det samme som et fuldtids job. Og ville da ønske at jeg sad på et rigtig job. Men jeg syntes heller ikke man kan sætte su op med kontanthjælpen, da mange på kontanthjælp ikke selv har valgt denne sitation men er blevet ramt af krisen hvor imod folk på su selv har taget stilling til om de øknomisk har rød til at læse.

Katrine26

ja men nu er jeg kun 23.. og selvf. skal jeg have en uddannelse... det gavner jo kun samfundet i det lange løb..

men mange fravælger måske en uddannelse, da det økonomisk ikke kan hænge sammen og så ender de på KH og så fortsætter cirklen... så kommer de da aldrig i gang...

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

june1987 skriver:

vi er to i hustanden og min mand er også på su. Vi får lidt men ikke helt friplads, men vi skal stadigvæk betale mange penge hver måned. Ikke mindst låner vi til sammen 8000 kr hver måned for at kan få det til at løbe rundt 

Nåå ja ja jeg siger nu heller ikke at i skal betale meget det kom bare bag på mig med fripladsen vi får betalt rimelig meget af vores. 

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

wamse skriver:

Men i har jo taget et valg om, at i begge er på SU, og hvis det er SU-lånet i har, så tæller det ikke med som indtægt når der udregnes boligsikring og friplads. I har ydermere mulighed for at tage et job ved siden af

Anmeld

9. januar 2012

june1987

wamse skriver:

punkt 1 : vi får ikke boligsikring!, vi kan ikke få noget

punkt 2: skal man ikke have en uddannelse? og jeg synes ikke det er rimligt man skal låne så mange penge hver måned når en på KH som jeg selv har været på bare kan gå hjemme med denne økonomiske frihed

punkt 3: Jeg må IKKE tage job ved siden af, jeg venter til jeg kommer på videre gående udd. så jeg kan få handicap tillæg. Min mand søger faktisk ofte efter job, men der er ingen job her i nordjylland lige nu.

Anmeld

9. januar 2012

june1987

wamse skriver:

Jamen hvordan skulle prioriteringen så være, for at der ikke var indlæg som denne? Hvis man knapt kunne overleve på kh, ville prioriteringen, så være bedre?

Jeg er helt sikker på, at når mennesker er på kh, så er de der af en årsag, og der sidder kompetante mennesker, der forsøger at hjælpe mennesker videre, og over på selvforsørgelse. 

Der må jeg simpelthen le.. SERIØST tror du at de hjælper folk i arbejde nogen kommuner gør måske men absolut ikke andet.

da jeg var på KH gik jeg hjemme i 5 år, 2½ år af den var barsel, jeg fandt så også selv ud af jeg ville i skole efter de havde tilbudt mig pension for 1½ år siden men jeg takkede nej, men det er simpelthen fordi de ikke vidste hvad de skulle gøre med en som mig..

samt har en del jeg kender der bare daser den af der hjemme og bliver de sendt i aktivering bliver man da bare sygmeldt, og siger man har ondt i ryggen og divs andre steder for at slippe. Så det er så nemt som at klø sig i numren at slippe for alt deres aktiverings halløj, skal lige siges jeg aldrig har været i aktivering jeg har været sygemeldt hele vejen igennem...

men jeg vidste det ikke var mig og nu har jeg gået i skole i et år og jeg elsker det vil aldrig i mit liv ende på kh igen aldrig.

Anmeld

9. januar 2012

wamse

june1987 skriver:

Der må jeg simpelthen le.. SERIØST tror du at de hjælper folk i arbejde nogen kommuner gør måske men absolut ikke andet.

da jeg var på KH gik jeg hjemme i 5 år, 2½ år af den var barsel, jeg fandt så også selv ud af jeg ville i skole efter de havde tilbudt mig pension for 1½ år siden men jeg takkede nej, men det er simpelthen fordi de ikke vidste hvad de skulle gøre med en som mig..

samt har en del jeg kender der bare daser den af der hjemme og bliver de sendt i aktivering bliver man da bare sygmeldt, og siger man har ondt i ryggen og divs andre steder for at slippe. Så det er så nemt som at klø sig i numren at slippe for alt deres aktiverings halløj, skal lige siges jeg aldrig har været i aktivering jeg har været sygemeldt hele vejen igennem...

men jeg vidste det ikke var mig og nu har jeg gået i skole i et år og jeg elsker det vil aldrig i mit liv ende på kh igen aldrig.

Selvfølgelig bliver der gjort forsøg på, at få folk i selvforsørgelse, og hvis nogle du kender "bare" siger, at de har ondt i ryggen for at slippe, jamen det er da så åbenbart det de magter i deres liv, og jeg ser det som deres tab.

Jeg er sikker på, at der sidder en masse kompetente ansatte på kommunerne, der gør deres bedste ud fra de vilkår de arbejder under.

Anmeld

9. januar 2012

kirsti

Ja vi gør selvfølgelig vores bedste og følger loven og Btw kan jeg informere om at der ikke står i lovgivningen at folk på kh skal aktiveres uafbrudt! Og når der nu gåes så meget op i penge der bruges på folk på kh kan jeg så sige at aktivering ikke er gratis ej heller billig, aktivering i den billige ende og her taler vi kommunal aktivering koster 1500kr pr kh modtager om UGEN, snakker vi aktivering i privat regi er det endnu dyrere. så når nogen kommuner vælger ikke at aktivere mere end loven foreskriver så er der en grund. En anden og langt vigtigere ting er at man som sagsbehandler vurdere oddsene for de enkelte for at komme i arbejde og så er det da klart at dem der er engagerede og gerne vil videre tilbydes ekstra aktivering først! Når jeg får job ordre ind ringer jeg også først til dem der har udvist at de gider arbejde

Anmeld

9. januar 2012

Carina:-)

celkt skriver:

så lad dog være...

arbejd mindre, og betal en lavere skattesats. Hvis det kunne gøre dig mere tilfreds med hvordan tingene var.

Det skal du nu ikke ønske at "vi" gør-

Pengene kommer jo ikke af den blå luft,og gider topskatterne ikke mere,ja så er der heller ikke penge til "dig"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.