Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2012

maria_wlt

jolle66 skriver:

Er man ikke også lidt samfunds naser når man er på dagpenge? Jeg kender da nogle stykker som kun arbejder for at få optjent til dagpenge periode. Man betaler jo "kun" omkring 500 kr om måneden for at få minimum 12000 kr før skat.

Så firkantet er det dog ikke... Hvad så med mig som er på DP fordi jeg er på barsel (Er fuldtidsansat) ?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2012

Jonatansmor

jolle66 skriver:

Er man ikke også lidt samfunds naser når man er på dagpenge? Jeg kender da nogle stykker som kun arbejder for at få optjent til dagpenge periode. Man betaler jo "kun" omkring 500 kr om måneden for at få minimum 12000 kr før skat.

Altså det der ord .. samfundsnasser ... ?

Er vi egentligt sikre på vi bruger det rigtigt?

For dp er en betalt ret du har dig. Grunden til vi ikke betaler mere om måneden, er jo konstruktionen vi har lavet i Danmark. En konstruktion der desuden er unik for vores land.

KH er jo en ret du får via din skat. Som langt størstedelen af os betaler til, langt størstedelen af vores tilværelse.

Så hvem er det der nasser af hvem og hvorfor? Ordet samfundsnasser, indikerer ligesom at du intet gør, men bare modtager. Og det er der altså et fåtal af os der gør.

Men meget sjovt, sidst Danmark var i en krisetid, blev der også diskuteret kontanthjælp og arbejdsløse, tilbage i 80'erne. Og også dengang var arbejdende mennesker utroligt snævertsynede. Indtil de selv rammes af arbejdsløshed. Bizart ...

Anmeld

11. januar 2012

Diana...

wamse skriver:

Så du tænker, at hvis kh ikke var så høj, så ville der være helt være flere pædagoger i  institutionerne? 

Så kan jeg godt nok finde mange områder, hvor jeg først og fremmest kunne se, at vi kunne skære penge væk, frem for ved mennesker, der i forvejen er presset.

Anmeld

11. januar 2012

Diana...

Jonatansmor skriver:

Altså det der ord .. samfundsnasser ... ?

Er vi egentligt sikre på vi bruger det rigtigt?

For dp er en betalt ret du har dig. Grunden til vi ikke betaler mere om måneden, er jo konstruktionen vi har lavet i Danmark. En konstruktion der desuden er unik for vores land.

KH er jo en ret du får via din skat. Som langt størstedelen af os betaler til, langt størstedelen af vores tilværelse.

Så hvem er det der nasser af hvem og hvorfor? Ordet samfundsnasser, indikerer ligesom at du intet gør, men bare modtager. Og det er der altså et fåtal af os der gør.

Men meget sjovt, sidst Danmark var i en krisetid, blev der også diskuteret kontanthjælp og arbejdsløse, tilbage i 80'erne. Og også dengang var arbejdende mennesker utroligt snævertsynede. Indtil de selv rammes af arbejdsløshed. Bizart ...

Anmeld

11. januar 2012

Silas&Mille

Nu har jeg siddet og læst med  i denne tråd og der er en ting der undre mig lidt.

Hvorfor bliver folk så stødte over andres meninger om KH?
Lad det dog sive ind af det ene øre og ud af det andet  

Jeg er selv på starthjælp, lige overgået til KH efter regeringens fjernelse af fattigdomsydelserne og jeg har det fint med at være på KH, da det gør at jeg og min familie kan overleve.

Jeg bliver ikke stødt over andres holdninger og meninger, da JEG VED hvorfor jeg er på KH og det kan der ikke bare sådan lige laves om på lige nu.

Jeg er ovenud lykkelig for at leve i et velfærdssamfund der hjælper dem som ikke selv kan klare sig økonomisk i en kortere eller længere periode.

Jeg kan godt synes at nogle menneskers holdninger og meninger er lidt snæversynede, men det er deres problem. Synes egentligt bare det er lidt synd for dem at de ikke kan sætte sig i andres sted, men sådan er det.

Jeg er KH modtager og HVAD SÅ!  

Anmeld

11. januar 2012

Mira0911

SilasMor skriver:

Nu har jeg siddet og læst med  i denne tråd og der er en ting der undre mig lidt.

Hvorfor bliver folk så stødte over andres meninger om KH?
Lad det dog sive ind af det ene øre og ud af det andet  

Jeg er selv på starthjælp, lige overgået til KH efter regeringens fjernelse af fattigdomsydelserne og jeg har det fint med at være på KH, da det gør at jeg og min familie kan overleve.

Jeg bliver ikke stødt over andres holdninger og meninger, da JEG VED hvorfor jeg er på KH og det kan der ikke bare sådan lige laves om på lige nu.

Jeg er ovenud lykkelig for at leve i et velfærdssamfund der hjælper dem som ikke selv kan klare sig økonomisk i en kortere eller længere periode.

Jeg kan godt synes at nogle menneskers holdninger og meninger er lidt snæversynede, men det er deres problem. Synes egentligt bare det er lidt synd for dem at de ikke kan sætte sig i andres sted, men sådan er det.

Jeg er KH modtager og HVAD SÅ!  

At være på KH vil altid være at være nasser for mange folk's vedkommende!  Det synes jeg er forfærdeligt at tænke på, når de så selv kommer på KH - Så er det i orden? 

Jeg er selv på KH - Glæder mig til at komme ud af det efter 4 år i træk... Ja mange siger KH modtagere er lud dovne... Æhm... Måske ikke alle der lige ved hvor meget man knokler for at få et job? Og så får afslag på afslag! 

da jeg endelig kan komme væk fra KH er fordi at sosu skolen har nærmest med garanti lovet mig en plads på hjælper uddannelsen, da der ikke er så mange ansøger til hjælper udd. længere... 

Anmeld

11. januar 2012

Silas&Mille

Mira0911 skriver:

At være på KH vil altid være at være nasser for mange folk's vedkommende!  Det synes jeg er forfærdeligt at tænke på, når de så selv kommer på KH - Så er det i orden? 

Jeg er selv på KH - Glæder mig til at komme ud af det efter 4 år i træk... Ja mange siger KH modtagere er lud dovne... Æhm... Måske ikke alle der lige ved hvor meget man knokler for at få et job? Og så får afslag på afslag! 

da jeg endelig kan komme væk fra KH er fordi at sosu skolen har nærmest med garanti lovet mig en plads på hjælper uddannelsen, da der ikke er så mange ansøger til hjælper udd. længere... 

Ved godt at at den overordnede holdning er KH=nasser...

Jeg er på starthjælp/KH af den simple grund at jeg var på barsel i Sverige da vi flyttede hjem til DK og kunne ikke tage noget med derfra. Derudover er jeg gravid igen (med termin her den 4. februar), så jeg er nødt til at forblive på KH noget tid endnu. 

Når lillesøster er klar til at komme i pasning skal jeg også hurtigst muligt i arbejde, da jeg ikke orker at gå hjemme. Det eneste der holder mig oppe ved at gå hjemme er at jeg snart har en lille en jeg skal passe på og give en masse kærlighed. Lige nu er jeg bare hjemme alene fordi Silas er i pasning

Dejligt for dig med udsigter til at komme væk fra KH. Glæder mig også selv til at komme ud at lave noget. Selvom jeg jo nok, når den tid kommer, synes at tiden er gået alt for hurtigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.