Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

Mor-til-asta-09

Diana... skriver:

Og du tror virkelig ikke på at dem på kontanthjælp har lagt noget i skattekassen???? 

Ej hvor er det en træls holdning at have! Hold op hvor må det være træls at skulle gå og bruge sin tid på at være irriteret over at vi i danmark er så heldige at vi kan få hjælp når det er nødvendigt. 

Men så må det da gøre dig glad at vide at jeg kun har fået 2000 i KH denne gang ikke kan betale nogen af vores lån og vores hus ryger på tvangsaktion i næste uge!!!! Skønt at vide hvad KH kan gør ved en familie ikke! 

Du behøver ikke prøve på at give mig dårlig samvittighed, debatten bliver vel lavet for at man kan komme med sin mening, og det er det jeg gør.. færdig slut

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

Mor-til-asta-09

PJessen skriver:

De 13000 kr du tro de får udbetalt er du helt gal på den, de betaler sgu skat af de 13000 kr. Så de betaler sgu også til samfundet....

Det var bare ikke det der stod i trådstarter. derfor jeg gik ud fra det.. Jeg sidder ikke indenfor faget, så ved ikke hvad de får i KH...

Anmeld

10. januar 2012

PJessen

Mor-til-asta-09 skriver:

Det var bare ikke det der stod i trådstarter. derfor jeg gik ud fra det.. Jeg sidder ikke indenfor faget, så ved ikke hvad de får i KH...

Forstår dig godt, men synes bare at alle på KH bliver hængt ud på en rigtig dårlig måde, af rigtig mange mennesker her i denne tråd og mange kender ikke regler så de burde holde lav profil, for ikke alle på kontant hjælp har det godt,

kender selv en der sidder med en kraftig depression og blev dermed stempel af kommune som "dårlig og dum" og han ikke duer til et arbejde, så ikke alle har det godt på KH. Så mange mennesker er også tabt og glemt i det danske system og man får ikke bare hjælp bare sådan lige, søgt selv hjælp for nogen måneder siden og kunne ingen ting får, min kæreste skulle forsøge os alle tre for 10.000 og det skulle dække alle udgifter vi er ikke gift... 

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Tin skriver:

Selvfølgelig bliver vores skattepenge fordelt i forskellige puljer.......og (nu snakker jeg for mig selv!) det JEG bliver gal over er  altså at når man nu tydelig kan se at der mangler penge i såååå mange andre "puljer" så bliver man sku harm over at de lige skal falde i KH-kassen!

Og det er uanset om det er 400kr ex eller hvad det er, så er beløbet for KH okay stort i forhold til hvad nogle af os tjener......tiltrods for uddannelse mv. Det har intet at gøre med at have ondt i R.... osv det har noget at gøre med rimelighed i samfundet.

Det er bare svært at skabe rimelighed, når kommunens egne afdelinger ikke samarbejder, og det er det der gør systemet så forkvaklet!

Jeg mener bestemt ikke at KH skal stige på nuværende tidspunkt, hvor vi alle sidder dybt i en økonomisk krise tid. Alle på KH, DP og for den sags skyld SU KAN sagtens klare sig vil de vil......... Mulighederne er der ihvertfald for det.

Men hvad med de handiccappede eller ældre........eller vores skønne unger der hele tiden bliver skåret i hjælpen eller i personalet. De har ingen muligheder for selv at skabe dem en fornuftig tilværelse. De har behovet for vores skattekroner, og jeg vil hellere end gerne ligge mine penge i den pulje! De er nemlig bundet i en situation, som de på ingen måde selv er skyld i og som de på ingen måde selv kan komme ud af (Jeg mener IKKE at ALLE KH-modtagere selv er skyld i deres situation!, men de har muligheder for udvikling videre i forløbet)

jamen jeg giver dig helt ret i mange af tingene, jeg syntes heller ikke KH skal stige, det eneste den er steget er de "normale" stigninger på alt der altid kommer i januar.

Kontanthjælpsloftet er blevet fjernet ja men det er vist også det.

jeg får selv KH uheldigvis og syntes beløbet er et rimeligt beløb, derimod syntes jeg at løningerne skulle stige, men at skære penge fra KH ville være en rigtig dårlig ide for det er i forvejen en meget belastet gruppe af mennesker.

taget i betragtning af hvad ting koster i dagens danmark er KH faktisk ikke mange penge, men som sagt er det løningerne den er gal med.

Anmeld

10. januar 2012

Miin'Baby'Mus

Altså nu googlede jeg lige satserne for KH

http://www.bm.dk/Tal%20og%20tendenser/Satser/Kontanthjaelp.aspx

Syntes da ikke at tallene er så vilde. De 13000 er hvis man er forsørger så vidt jeg kan læse mig til ...

Har ikke noget problem med folk der får kontanthjælp, jo hvis de selvfølgelig bare sidder derhjemme og spiller computer. Men folk der har brug for den hjælp skal da have den, så kan det så diskuteres om det er en rimelig sum penge i forhold til folks løn og studerenes SU - og det er også der jeg syntes at man er helt gal på den. Jeg brokker mig ikke over min SU, er skam glad for den og den betaler mine regninger, men så er der heller ikke flere penge bagefter.
Men det giver ingen mening at der er større fordel ved at sidde derhjemme end at tage en uddannelse... 

Anmeld

10. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
skønneunger skriver:

jamen jeg giver dig helt ret i mange af tingene, jeg syntes heller ikke KH skal stige, det eneste den er steget er de "normale" stigninger på alt der altid kommer i januar.

Kontanthjælpsloftet er blevet fjernet ja men det er vist også det.

jeg får selv KH uheldigvis og syntes beløbet er et rimeligt beløb, derimod syntes jeg at løningerne skulle stige, men at skære penge fra KH ville være en rigtig dårlig ide for det er i forvejen en meget belastet gruppe af mennesker.

taget i betragtning af hvad ting koster i dagens danmark er KH faktisk ikke mange penge, men som sagt er det løningerne den er gal med.

Nej jeg mener bestemt heller ikke at der skal skæres i KH, og ja lønningerne burde stige, men når man så istedet vælger at lade KH stige, så sender det altså et forkert signal.......ikke mindst fordi de samtidig feks har skåret personale væk på min handiccapet søns special skole....og flere handiccapede ricikerer nu at blive sendt ud i de almindelige folkeskoler........hvor der også er skåret i budgettet og som ikke kan rumme mange af de her børn, selvom de måske gerne vil det.

Her mener jeg også at man som KH modtager må se på hvorfor det er at vi andre bliver lidt negativ stemt.......jeg ved da godt at der er en del der ikke kan gøre for at de nu står i den situation feks pga sygdom, men igen så er vi nogle der føler at de penge burde placeres anderlades og mere rimeligt......og jeg tror da også at de fleste KH-modtagere godt kan se det. Det er jo ikke KH-modtagere som sådan man bliver negativ over, det er nok mere samfundet og den måde det bliver forvaltet på.

Anmeld

10. januar 2012

skønneunger

Tin skriver:

Nej jeg mener bestemt heller ikke at der skal skæres i KH, og ja lønningerne burde stige, men når man så istedet vælger at lade KH stige, så sender det altså et forkert signal.......ikke mindst fordi de samtidig feks har skåret personale væk på min handiccapet søns special skole....og flere handiccapede ricikerer nu at blive sendt ud i de almindelige folkeskoler........hvor der også er skåret i budgettet og som ikke kan rumme mange af de her børn, selvom de måske gerne vil det.

Her mener jeg også at man som KH modtager må se på hvorfor det er at vi andre bliver lidt negativ stemt.......jeg ved da godt at der er en del der ikke kan gøre for at de nu står i den situation feks pga sygdom, men igen så er vi nogle der føler at de penge burde placeres anderlades og mere rimeligt......og jeg tror da også at de fleste KH-modtagere godt kan se det. Det er jo ikke KH-modtagere som sådan man bliver negativ over, det er nok mere samfundet og den måde det bliver forvaltet på.

Vi er helt enige, jeg syntes også der er blevet skåret alt for meget og alle de forkerte steder og håber snart bøtten vender.

Det jeg bliver sur over er dog at mange har en tendens til at skære alle over en kam i sådan nogle debatter.

Syntes det er ærgeligt når folk brokker sig over str. på de ydelser vi har i danmark, vi skal være glade for vi har den mulighed og det sikkerhedsnet.

Det er virkelig ikke sjovt at være på KH og kan ikke forestille mig at det er ret mange der faktisk nyder det og ikke vil andet.

Anmeld

10. januar 2012

Diana...

Mor-til-asta-09 skriver:

Du behøver ikke prøve på at give mig dårlig samvittighed, debatten bliver vel lavet for at man kan komme med sin mening, og det er det jeg gør.. færdig slut

Læs svar længer nede efter det svar du citer!! 

Anmeld

10. januar 2012

Mor-til-asta-09

Diana... skriver:

Læs svar længer nede efter det svar du citer!! 

ok

Anmeld

10. januar 2012

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Mor-til-asta-09 skriver:

Når det er mine skattepenge der går til at folk kan få KH, så bliver det da et problem.. Betaler omkring 10.000kr i skat hver evig eneste måned.. så jeg betaler faktisk for en person.. Så jo man må godt blive harm over at det bliver ved med at stige...

Nej, du betaler ikke for en person!

Du betaler for at der bliver lavet veje du kan køre på, gå til lægen ganske gratis, komme på sygehuset når du bliver syg, ringe efter politiet hvis der er indbrud i dit hjem, få børnepenge og tusind andre ting. En meget lille del går til folk på kontanthjælp.

Puha, må godt nok være svært at have det sådan at man ikke engang kan unde et andet menneske, der har nogle problemer af den ene eller anden art, penge så de kan leve et nogenlunde tålelight liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.