Tin skriver:
Selvfølgelig bliver vores skattepenge fordelt i forskellige puljer.......og (nu snakker jeg for mig selv!) det JEG bliver gal over er altså at når man nu tydelig kan se at der mangler penge i såååå mange andre "puljer" så bliver man sku harm over at de lige skal falde i KH-kassen!
Og det er uanset om det er 400kr ex eller hvad det er, så er beløbet for KH okay stort i forhold til hvad nogle af os tjener......tiltrods for uddannelse mv. Det har intet at gøre med at have ondt i R.... osv det har noget at gøre med rimelighed i samfundet.
Det er bare svært at skabe rimelighed, når kommunens egne afdelinger ikke samarbejder, og det er det der gør systemet så forkvaklet!
Jeg mener bestemt ikke at KH skal stige på nuværende tidspunkt, hvor vi alle sidder dybt i en økonomisk krise tid. Alle på KH, DP og for den sags skyld SU KAN sagtens klare sig vil de vil......... Mulighederne er der ihvertfald for det.
Men hvad med de handiccappede eller ældre........eller vores skønne unger der hele tiden bliver skåret i hjælpen eller i personalet. De har ingen muligheder for selv at skabe dem en fornuftig tilværelse. De har behovet for vores skattekroner, og jeg vil hellere end gerne ligge mine penge i den pulje! De er nemlig bundet i en situation, som de på ingen måde selv er skyld i og som de på ingen måde selv kan komme ud af (Jeg mener IKKE at ALLE KH-modtagere selv er skyld i deres situation!, men de har muligheder for udvikling videre i forløbet)
jamen jeg giver dig helt ret i mange af tingene, jeg syntes heller ikke KH skal stige, det eneste den er steget er de "normale" stigninger på alt der altid kommer i januar.
Kontanthjælpsloftet er blevet fjernet ja men det er vist også det.
jeg får selv KH uheldigvis
og syntes beløbet er et rimeligt beløb, derimod syntes jeg at løningerne skulle stige, men at skære penge fra KH ville være en rigtig dårlig ide for det er i forvejen en meget belastet gruppe af mennesker.
taget i betragtning af hvad ting koster i dagens danmark er KH faktisk ikke mange penge, men som sagt er det løningerne den er gal med.
Anmeld