Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

kirsti

Carina:-) skriver:

<br /><br /><p> Det kan godt være der er mange regler,men&nbsp; de skal jo også føres ud i livet.</p><p> Jeg har flere familiemedlemmer på kh.</p><p> Og f.eks så er min 18 årige svigerdatter på kh,og har været det i snart 1 år.</p><p> Og er endnu ikke sendt i aktivering.</p><p> &nbsp;</p>

Så er der nok en grund til hun ikke er i aktivering (:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

Muhmi

kan man få kh når man har hus?

Ja det kan man godt... Så længe man ikke har mere end 10.000,- man kan låne sig frem til i huset....

Anmeld

9. januar 2012

Carina:-)

kirsti skriver:

Så er der nok en grund til hun ikke er i aktivering (:

Ja at reglerne ikkebliver fulgt

Anmeld

9. januar 2012

Carina:-)

Muhmi skriver:

Ja det kan man godt... Så længe man ikke har mere end 10.000,- man kan låne sig frem til i huset....

Ok

Men det kan de fleste jo

Anmeld

9. januar 2012

celkt

Men gør du det?

Altså betaler 50+ i skat?

For det er bestemt ikke morsomt at knokle 60+ timer ,og så bare se over halvdelen ryge til skat.

Så kan man nok så meget sidde at sige det er til velfærd osv-

Gad da godt se dem herinde der gad at arbejde gratis,for sådan er vilkårerne for mange på topskat.Der bliver en del af timerne lagt uden løn fordi man betaler så meget i skat at det faktisk ikke kan betale sig.

Man bliver straffet for at yde,og belønnet for at nyde.

Og det er sgu en trist udvikling at det for mange ikke kan betale sig at finde et job.

så lad dog være...

arbejd mindre, og betal en lavere skattesats. Hvis det kunne gøre dig mere tilfreds med hvordan tingene var.

Anmeld

9. januar 2012

celkt

Jeg gider ikke kaste mig ud i den her debat endnu en gang!! Vi havde den her inde for et par måneder siden, og damn, jeg fik hug...

Men jeg vil alligevel bare lige stille et hypotetisk spørgsmål til dem, der har høje indkomster og et godt arbejde, der syntes at alle dem på kontanthjælp er samfundsnasere!! Hvis I selv, ved en eller anden guddommelig indgriben, først mistede jeres arbejde, og ikke kunne finde et nyt af nogen slags, fordi vi havde så højt en arbejdsløshed, og I derefter efter 12 eller 18 mnd faldt for dagpengegrænsen og derfor havnede på kontanthjælp!! Ville I så ikke ønske jer så meget som muligt inden for rimelighedens grænser?? Eller ville I monstro stadigvæk sidde og sige, ej, det er da ikke rimeligt at jeg får hele 13.000 kr om måneden før skat, når jeg ikke laver noget, jeg må sørme hellere stemme for en regering, der vil skære ned på kontantshjælpsloftet!!

Ej, jeg er spydig, ved det godt. Men folk, der har skoen på, ved jo selv bedst hvor den trykker.

Anmeld

9. januar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Men gør du det?

Altså betaler 50+ i skat?

For det er bestemt ikke morsomt at knokle 60+ timer ,og så bare se over halvdelen ryge til skat.

Så kan man nok så meget sidde at sige det er til velfærd osv-

Gad da godt se dem herinde der gad at arbejde gratis,for sådan er vilkårerne for mange på topskat.Der bliver en del af timerne lagt uden løn fordi man betaler så meget i skat at det faktisk ikke kan betale sig.

Man bliver straffet for at yde,og belønnet for at nyde.

Og det er sgu en trist udvikling at det for mange ikke kan betale sig at finde et job.

Ikke pt., da jeg som sagt er på dagpenge. Men starter forhåbentligt arbejde 1. marts eller 1. april, og selvom jeg ikke kommer op og tjener topskat, så vil skat og am-bidrag æde 50% af min løn - som i forvejen vil være lav.

Min mand tjener mere, så han betaler topskat, og han arbejder vel 45-50 timer ugentligt.

Og helt ærligt, så JA, jeg og min mand betaler gerne vores skat, hvis det kan hjælpe dem, der pt. står udenfor arbejdsmarkedet. Jeg har selv - og gør jo egentlig stadig lidt tid endnu - stået der, og at høre hvordan man skal nedgøre til samfundsnasser er ydmygende og nedværdigende i en så voldsom grad, at det kan sætte en meget langt tilbage i troen på, at man overhovedet KAN være noget værd for samfundet.

Jeg vil glæde mig over, at jeg ikke længere skal vise taknemmelighed overfor andre arbejdende over at leve af deres penge, som mange meget gerne lader arbejdsløse vide, i stedet for at pive over, at en stor del af min løn skal gå til velfærdssamfundet og vogte og moralisere over alle "nasserne".

Selvfølgelig er der nogen, der ser KH som et freeride, men med det indblik jeg har i systemet fra egne erfaringer og praktik ved en 2. aktør, så kan jeg ikke tro, at ret mange frivilligt ønsker at være på overførselsindkomst.

Anmeld

9. januar 2012

june1987

Diana... skriver:

Hvorfor har du ikke friplads til dit barn? 

vi er to i hustanden og min mand er også på su. Vi får lidt men ikke helt friplads, men vi skal stadigvæk betale mange penge hver måned. Ikke mindst låner vi til sammen 8000 kr hver måned for at kan få det til at løbe rundt 

Anmeld

9. januar 2012

maisofie

Jeg kan altså ikke forstå at i opretter de her debatter gang på gang..

Undskyld men det er sku det samme der bliver sagt igen og igen og det ender ikke i andet en at folk rakker hinanden ned og at det er nogen der sutter på samfundet og nogen der knokler og knokler..

Undskyld mit indlæg det er ikke ment på nogen personligt, men overordnet.. måtte bare lige ud med det efter at have tænkt det flere gange...

Anmeld

9. januar 2012

katrine26

Maja88 skriver:

tror nu mere de synes at SUen skulle sættes op....

jeg synes som su modtager det er helt forrykt at man som KH modtager kan modtage 13..... et eller andet FØR skat...

jeg modtager som studerende i halvårs praktik 10... et eller andet før skat... og det er vel at mærke på 30 timers arbejde.. ved jeg godt ikke er så mange timer, men er da mere end at gå hjemme...

jeg kan jo godt se at det man for ubetalt i su er langt fra det vi som kontant for. ( for BARE at gå derhjemme). og at det selvfølig i den sidste ende bedst kan betale sig at tage en udd. Det tror jeg vi alle kan blive enige om.

Men jeg "Går" ikke derhjemme jeg er smidt på "jobkursus" som er på 37 timer om ugen det samme som et fuldtids job. Og ville da ønske at jeg sad på et rigtig job. Men jeg syntes heller ikke man kan sætte su op med kontanthjælpen, da mange på kontanthjælp ikke selv har valgt denne sitation men er blevet ramt af krisen hvor imod folk på su selv har taget stilling til om de øknomisk har rød til at læse.

Katrine26

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.