Carina:-) skriver:
Men gør du det?
Altså betaler 50+ i skat?
For det er bestemt ikke morsomt at knokle 60+ timer ,og så bare se over halvdelen ryge til skat.
Så kan man nok så meget sidde at sige det er til velfærd osv-
Gad da godt se dem herinde der gad at arbejde gratis,for sådan er vilkårerne for mange på topskat.Der bliver en del af timerne lagt uden løn fordi man betaler så meget i skat at det faktisk ikke kan betale sig.
Man bliver straffet for at yde,og belønnet for at nyde.
Og det er sgu en trist udvikling at det for mange ikke kan betale sig at finde et job.
Ikke pt., da jeg som sagt er på dagpenge. Men starter forhåbentligt arbejde 1. marts eller 1. april, og selvom jeg ikke kommer op og tjener topskat, så vil skat og am-bidrag æde 50% af min løn - som i forvejen vil være lav.
Min mand tjener mere, så han betaler topskat, og han arbejder vel 45-50 timer ugentligt.
Og helt ærligt, så JA, jeg og min mand betaler gerne vores skat, hvis det kan hjælpe dem, der pt. står udenfor arbejdsmarkedet. Jeg har selv - og gør jo egentlig stadig lidt tid endnu - stået der, og at høre hvordan man skal nedgøre til samfundsnasser er ydmygende og nedværdigende i en så voldsom grad, at det kan sætte en meget langt tilbage i troen på, at man overhovedet KAN være noget værd for samfundet.
Jeg vil glæde mig over, at jeg ikke længere skal vise taknemmelighed overfor andre arbejdende over at leve af deres penge, som mange meget gerne lader arbejdsløse vide, i stedet for at pive over, at en stor del af min løn skal gå til velfærdssamfundet og vogte og moralisere over alle "nasserne".
Selvfølgelig er der nogen, der ser KH som et freeride, men med det indblik jeg har i systemet fra egne erfaringer og praktik ved en 2. aktør, så kan jeg ikke tro, at ret mange frivilligt ønsker at være på overførselsindkomst.