Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. januar 2012

wamse

Tin skriver:

Nej jeg mener bestemt heller ikke at der skal skæres i KH, og ja lønningerne burde stige, men når man så istedet vælger at lade KH stige, så sender det altså et forkert signal.......ikke mindst fordi de samtidig feks har skåret personale væk på min handiccapet søns special skole....og flere handiccapede ricikerer nu at blive sendt ud i de almindelige folkeskoler........hvor der også er skåret i budgettet og som ikke kan rumme mange af de her børn, selvom de måske gerne vil det.

Her mener jeg også at man som KH modtager må se på hvorfor det er at vi andre bliver lidt negativ stemt.......jeg ved da godt at der er en del der ikke kan gøre for at de nu står i den situation feks pga sygdom, men igen så er vi nogle der føler at de penge burde placeres anderlades og mere rimeligt......og jeg tror da også at de fleste KH-modtagere godt kan se det. Det er jo ikke KH-modtagere som sådan man bliver negativ over, det er nok mere samfundet og den måde det bliver forvaltet på.

Men jeg forstår ikke sammenligningen med,at fordi der bliver skåret i personalet i dit barns specialskole, og at det har noget med kh at gøre Forældre på kh oplever jo også dårlige normeringer for deres børn, og for dem selv på andre områder, men så skal de have forståelse for at andre ikke under dem at få en månedtlig forhøjelse på 400 før skat??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. januar 2012

havana

Mor-til-asta-09 skriver:

Når det er mine skattepenge der går til at folk kan få KH, så bliver det da et problem.. Betaler omkring 10.000kr i skat hver evig eneste måned.. så jeg betaler faktisk for en person.. Så jo man må godt blive harm over at det bliver ved med at stige...

Anmeld

10. januar 2012

tobogsylsmor27

iiih hvor er jeg træt af folk dømme mig og andre fordi vi er på kontanthjælp for det er ikke med min god vilje jeg er på kh  for har altid arbejdet men blev fyret fra mit arbejdet som vikar for to år siden da jeg ventede min den yngste søn, så røg jeg på kontanthjælpe plus man fandt ud af jeg havde adhd så nu er jeg røg i et dybt sort hul på grund af det men jeg stå op hver dag, pas min aktivering hver dag for har ikke råd til miste min kh for så har jeg ingen penge at forsørger min børn for så jeg er kun på det for kun få mad på bordet og et tag over hovedet , rent tøj på mine børns krop så nej det er ikke noget råbe hurra for på kh overhovedet vil hellere havde et arbejdet  men kan ikke rigtigt finde noget selv om jeg har sendt mange ansøgning afsted de sidste to år men få afslag gang på gang fordi jeg er ufaglært tror mig vil gerne havde en uddannelse men har svært med gemmeføre en

Anmeld

10. januar 2012

Mor til Ella

Jeg er faktisk ligeglad hvor lidt eller hvor meget folk får eller ikke får

Personligt er det stor for mig at forsørge mig selv, jeg vælter mig sku heller ikke i penge som selvstændig og det er flere timer end de fleste Men jeg kan lide mit job, og det er vigtigere for mig. 

Det eneste jeg godt kan blive harm over er at folk er vildt utaknemlige, det er altså penge man får for ikke at rører en finger.

Jeg synes det er dejligt at vide at hvis alt går i hundene for folk job, sygdom eller hvad det nu kan være er vi så heldige at vi får hjælp og har man brug for hjælp er jeg glad for at mine skatte penge går til at folk i det mindste ikke skal gå sultne i seng Men samtidig bliver jeg da sur over at jeg som selvstændig ikke engang er berettiget til barsels dag penge med mindre jeg er forsikret, og så går så mange skatte kroner til ydelser hvor jeg ikke mener alle er værdige til det

Anmeld

10. januar 2012

june1987

I.E.K. skriver:

Låner I 8000 hver mdr ? Hvorhenne? Tænker bare, at det da bliver en kæmpe gæld med tiden?

Bare interesse

taste fejl 7000 kr.

Su lån for os begge to jeg får 4200 min mand får 2800

men vi ser det som en invistering i vores fremtid og derfor gør det. Men det gør det jo ikke mindre ufedt

Anmeld

10. januar 2012

Mum33

june1987 skriver:

taste fejl 7000 kr.

Su lån for os begge to jeg får 4200 min mand får 2800

men vi ser det som en invistering i vores fremtid og derfor gør det. Men det gør det jo ikke mindre ufedt

God investering

Anmeld

10. januar 2012

Mor-til-asta-09

Rikke skriver:

Nej, du betaler ikke for en person!

Du betaler for at der bliver lavet veje du kan køre på, gå til lægen ganske gratis, komme på sygehuset når du bliver syg, ringe efter politiet hvis der er indbrud i dit hjem, få børnepenge og tusind andre ting. En meget lille del går til folk på kontanthjælp.

Puha, må godt nok være svært at have det sådan at man ikke engang kan unde et andet menneske, der har nogle problemer af den ene eller anden art, penge så de kan leve et nogenlunde tålelight liv

Tror du skal læse alle mine andre indlæg, før du kommer med sådan en kommentar..

Har skrevet tidligere at der er folk der bare sidder på deres flade, og nyder de kan få kh uden at lave noget. Også er der dem der ikke kan arbejde, pga forskellige ting såsom depression osv osv.. Og der synes jeg det er helt okay at de får nogle penge.. Men når folk ikke vil i aktivering osv for at prøve at komme i arbejde igen, så er det IKKE okay...

Anmeld

10. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
wamse skriver:

Men jeg forstår ikke sammenligningen med,at fordi der bliver skåret i personalet i dit barns specialskole, og at det har noget med kh at gøre Forældre på kh oplever jo også dårlige normeringer for deres børn, og for dem selv på andre områder, men så skal de have forståelse for at andre ikke under dem at få en månedtlig forhøjelse på 400 før skat??

ja netop fordi de fleste vel kan se, at hvis pengene formidles anderledes, feks til pædagog timer, så vil et langt større antal mennesker få glæde af de penge........også KH-modtagere!

Anmeld

11. januar 2012

jolle66

Er man ikke også lidt samfunds naser når man er på dagpenge? Jeg kender da nogle stykker som kun arbejder for at få optjent til dagpenge periode. Man betaler jo "kun" omkring 500 kr om måneden for at få minimum 12000 kr før skat.

Anmeld

11. januar 2012

wamse

Tin skriver:

ja netop fordi de fleste vel kan se, at hvis pengene formidles anderledes, feks til pædagog timer, så vil et langt større antal mennesker få glæde af de penge........også KH-modtagere!

Så du tænker, at hvis kh ikke var så høj, så ville der være helt være flere pædagoger i  institutionerne? 

Så kan jeg godt nok finde mange områder, hvor jeg først og fremmest kunne se, at vi kunne skære penge væk, frem for ved mennesker, der i forvejen er presset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.