Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
kirsti skriver:

jaaa det har jeg skam ikke noget imod, mest fordi jeg er socialrådgiver på kontanthjælpsområdet og synes det er en kende trist at se de her kh debatter hvor folk skriver ting omkring satser og regler de ikke har sat sig ind i, eller tror de har reelt kendskab til på baggrund af noget de har hørt eller tror de har hørt!

Jeg tror faktisk heller ikke folk ved hvor nemt det er at ryge på kh i dagens Danmark. Ingen er fredet og her mener jeg ingen! Der er selvstændige og chefer på kh fordi de f.eks er lukket på sygedagpenge men stadig er syge og derfor ikke kan få dp. Sygedagpenge og dp systemet er sat sådan sammen at selvom du har arbejdet hele livet og betalt til a-kasse så skal du ikke føle dig sikker, kh er lige rundt om hjørnet

Ja, kender lidt til systemet. Er selv på dagpenge - kun i en begrænset periode endnu heldigvis - men har "kun"  14 mdr. tilbage før jeg selv ville ryge over i KH-systemet. Jeg er universitetsuddannet, men ramt af krisen og har hverken kunnet få noget indenfor mit felt, udenfor det eller af de såkaldte hotjobs. Og mange af mine studiekammerater overgår til KH i år fordi de også er ramt af krisen - alle sammen veluddannede folk, der gerne vil have arbejde, og efterhånden er ligeglad med hvilket. Men de kan simpelthen ikke finde fodfæste.

Og så var jeg i praktik i AS3 i sommer, hvor jeg havde med unge KH-modtagere at gøre (vil gerne arbejde på et jobcenter). Og hold da op, hvor var jeg glad for ikke at være dem! Det er ikke småting der bliver krævet af dem. Og det er jo en regulær regeljungle, som de skal navigere i.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2012

kirsti

cmks2007 skriver:

Ja, kender lidt til systemet. Er selv på dagpenge - kun i en begrænset periode endnu heldigvis - men har "kun"  14 mdr. tilbage før jeg selv ville ryge over i KH-systemet. Jeg er universitetsuddannet, men ramt af krisen og har hverken kunnet få noget indenfor mit felt, udenfor det eller af de såkaldte hotjobs. Og mange af mine studiekammerater overgår til KH i år fordi de også er ramt af krisen - alle sammen veluddannede folk, der gerne vil have arbejde, og efterhånden er ligeglad med hvilket. Men de kan simpelthen ikke finde fodfæste.

Og så var jeg i praktik i AS3 i sommer, hvor jeg havde med unge KH-modtagere at gøre (vil gerne arbejde på et jobcenter). Og hold da op, hvor var jeg glad for ikke at være dem! Det er ikke småting der bliver krævet af dem. Og det er jo en regulær regeljungle, som de skal navigere i.

ja især de unge er der mange krav til, når de bliver over 30 ændres reglerne lidt.

Anmeld

9. januar 2012

Ansemusen

Kvindemin skriver:

Jeg har lige hørt at satserne er steget meget her pr. januar.
Tænkte også 13.000 - det kan umuligt passe

Det er den ikke!

Men det er altså ikke meget at få de 9.500-10.000 kr. udbetalt pr. måned til alt, hvis man har mistet sit job og sidder i et hus. Skulle KH være lavere ville endnu flere være nødsaget til at lade deres hus gå på tvang, og det er ikke kun skadeligt for dem det rammer, men også for selve samfundet!

Anmeld

9. januar 2012

june1987

Dianaaa skriver:

jeg får også 9600 efter skat

jeg syntes ikke det er meget når man har et barn man skal forsørge+ alt det andet der også skal betales

Jeg får mindre på su SELVOM jeg studere på fuldtid og også skal betale alt selv, børn, husleje, børnehave, alt hvad alle andre også skal betale det er absurd og sige at KH er mindre jeg levede bedre på KH end hvad jeg gør på su.

så det synes jeg er forkert og sige, man skal overhovedet vær glad for man har den mulighed og man skal da ikke brokke sig over 10.000 kr udbetalt 

Anmeld

9. januar 2012

Muhmi

Ansemusen skriver:

Det er den ikke!

Men det er altså ikke meget at få de 9.500-10.000 kr. udbetalt pr. måned til alt, hvis man har mistet sit job og sidder i et hus. Skulle KH være lavere ville endnu flere være nødsaget til at lade deres hus gå på tvang, og det er ikke kun skadeligt for dem det rammer, men også for selve samfundet!

Anmeld

9. januar 2012

katrineoerum

jydeinden skriver:

det beløb er kun hvis man er forsøger så får man 13.732 kr FØR skat .. har lige tjekket borger.dk

Men er det ikke det sammen som dagpenge?

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

june1987 skriver:

Jeg får mindre på su SELVOM jeg studere på fuldtid og også skal betale alt selv, børn, husleje, børnehave, alt hvad alle andre også skal betale det er absurd og sige at KH er mindre jeg levede bedre på KH end hvad jeg gør på su.

så det synes jeg er forkert og sige, man skal overhovedet vær glad for man har den mulighed og man skal da ikke brokke sig over 10.000 kr udbetalt 

Hvorfor har du ikke friplads til dit barn? 

Anmeld

9. januar 2012

Carina:-)

kirsti skriver:

ja især de unge er der mange krav til, når de bliver over 30 ændres reglerne lidt.

Det kan godt være der er mange regler,men  de skal jo også føres ud i livet.

Jeg har flere familiemedlemmer på kh.

Og f.eks så er min 18 årige svigerdatter på kh,og har været det i snart 1 år.

Og er endnu ikke sendt i aktivering.

Anmeld

9. januar 2012

Hold nu op, hvor er det forfriskende, at der endelig er nogle, der tør sætte lidt perspektiv på tingene!

Er SÅ træt af at høre, at KH-modtagere  og andre på overførselsindkomster er grådige egoister, der rager til sig. Det er vel lige så meget egoisme, når man ikke under folk, der er ramt af arbejdsløshed, sygdomme eller andre af livets realiteter, at føre et nogenlunde anstændigt liv, fordi man er bange for selv at gå glip af noget eller er småbørnsfornærmet over, at "de" får noget og jeg bare må klare mig selv!
Jeg betaler gerne 50+ % i skat, for at give andre en fair chance i livet, så længe jeg kan klare mig selv. Jeg ved nemlig af personlig erfaring, hvordan det føles at leve på den "forkerte" side af systemet...

Men gør du det?

Altså betaler 50+ i skat?

For det er bestemt ikke morsomt at knokle 60+ timer ,og så bare se over halvdelen ryge til skat.

Så kan man nok så meget sidde at sige det er til velfærd osv-

Gad da godt se dem herinde der gad at arbejde gratis,for sådan er vilkårerne for mange på topskat.Der bliver en del af timerne lagt uden løn fordi man betaler så meget i skat at det faktisk ikke kan betale sig.

Man bliver straffet for at yde,og belønnet for at nyde.

Og det er sgu en trist udvikling at det for mange ikke kan betale sig at finde et job.

Anmeld

9. januar 2012

Ansemusen skriver:

Det er den ikke!

kan man få kh når man har hus?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.