Jeg synes det er synd folk ikke bare kan være glade for vi lever i et velfærdssamfund der tager hånd om alle!
Hvis man skal være rigtig grov så kan man jo gå ind og kigge på hvor der evt kunne spares.
Kontanthjælpsmodtagere har sjældent selv valgt at ryge på kh og det er sjældent selvforskyldt men hvis i kigger lidt på de udgifter staten har til lægelig behandling af livstilssygdomme så tror jeg nok at de langt overstiger beløbet der bliver brugt på offentlig forsørgelse.
Så hvad med at rygere selv skal betale behandling af lungekræft KOL og andre sygdomme der er direkte affødt af deres rygning for rygere de tager selv et valg hver gang de tænder en smøg (og ja jeg har selv været ryger og ved det er svært at stoppe)
Os overvægtige (og jeg skriver os fordi jeg på 'mystisk' vis er endt i den kategori) der er for dovne til at tage cyklen og æder for mange flødeskumskager vi kunne jo så også begynde selv at betale for behandling af sukkersyge, blodpropper og des lige der er et resultat af vores valg af livsstil.
Især når det kommer til overvægt og rygning er der en kæmpe økonomisk belastning på den danske økonomi på trods af at rygning, forkert kost og for lidt motion er VALG danskerne tager så bliver alle behandlet for vi lever i et velfærdssamfund der tager vare på ALLE.
Tag dog og hver lidt taknemmelige over i lever i et velfærdssamfund, som jeg skrev tidligere skal i nok alle sammen nå at få del i skattekronerne i løbet af jeres liv om det så er gennem su, psykiatrisk behandling, sygehus ophold med for tidligt fødte børn, lungekræft pga rygning, sukkersyge fordi vægten er steget eller børn med særlige behov!
Anmeld