Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Pige2009

numsefisk skriver:

Nemlig. 

Det man høre med et halvt øre, bør man lige undersøge efterfølgende

Præcis Det er tankevækkende, hvor mange der lige hopper fluks på vognen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

channie-g

come2 skriver:

Utroligt så meget drama det kan skabe så snart der er penge indblandet.

Jeg vil bare lige sige at det ikke er den rene ferie at være på dagpenge. jeg sidder MANGE timer hver dag og søger jobs, og det fylder meget i min hverdag ikke at have noget.

istedet vær taknemmelige for hvis i har et job, for det ville jeg dælme ønske jeg havde!

Anmeld

8. januar 2012

skønneunger

MinNoah skriver:

det er meget nemt at få en læge til at skrive en dokumentation på sådan noget....

Desværre...

det så langt fra alle læger der "bare" skriver en sygemeldning!

jeg kæmpede i 2 år og måtte finde en ny læge der tog mig seriøst.........

Anmeld

9. januar 2012

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det vill klæde jer på SU der brokker jer,at sætte jer ind i tingene,for så ville i vide at det ikke er meningen,og aldrig har været det,at i skal kunne leve af SU'en alene,men der imod at i skulle arbejde ved siden af.

Anmeld

9. januar 2012

kirsti

Jeg synes det er synd folk ikke bare kan være glade for vi lever i et velfærdssamfund der tager hånd om alle!

Hvis man skal være rigtig grov så kan man jo gå ind og kigge på hvor der evt kunne spares.

Kontanthjælpsmodtagere har sjældent selv valgt at ryge på kh og det er sjældent selvforskyldt men hvis i kigger lidt på de udgifter staten har til lægelig behandling af livstilssygdomme så tror jeg nok at de langt overstiger beløbet der bliver brugt på offentlig forsørgelse.

Så hvad med at rygere selv skal betale behandling af lungekræft KOL og andre sygdomme der er direkte affødt af deres rygning for rygere de tager selv et valg hver gang de tænder en smøg (og ja jeg har selv været ryger og ved det er svært at stoppe)

Os overvægtige (og jeg skriver os fordi jeg på 'mystisk' vis er endt i den kategori) der er for dovne til at tage cyklen og æder for mange flødeskumskager vi kunne jo så også begynde selv at betale for behandling af sukkersyge, blodpropper og des lige der er et resultat af vores valg af livsstil.

Især når det kommer til overvægt og rygning er der en kæmpe økonomisk belastning på den danske økonomi på trods af at rygning, forkert kost og for lidt motion er VALG danskerne tager så bliver alle behandlet for vi lever i et velfærdssamfund der tager vare på ALLE.

Tag dog og hver lidt taknemmelige over i lever i et velfærdssamfund, som jeg skrev tidligere skal i nok alle sammen nå at få del i skattekronerne i løbet af jeres liv om det så er gennem su, psykiatrisk behandling, sygehus ophold med for tidligt fødte børn, lungekræft pga rygning, sukkersyge fordi vægten er steget eller børn med særlige behov!

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

kirsti skriver:

Jeg synes det er synd folk ikke bare kan være glade for vi lever i et velfærdssamfund der tager hånd om alle!

Hvis man skal være rigtig grov så kan man jo gå ind og kigge på hvor der evt kunne spares.

Kontanthjælpsmodtagere har sjældent selv valgt at ryge på kh og det er sjældent selvforskyldt men hvis i kigger lidt på de udgifter staten har til lægelig behandling af livstilssygdomme så tror jeg nok at de langt overstiger beløbet der bliver brugt på offentlig forsørgelse.

Så hvad med at rygere selv skal betale behandling af lungekræft KOL og andre sygdomme der er direkte affødt af deres rygning for rygere de tager selv et valg hver gang de tænder en smøg (og ja jeg har selv været ryger og ved det er svært at stoppe)

Os overvægtige (og jeg skriver os fordi jeg på 'mystisk' vis er endt i den kategori) der er for dovne til at tage cyklen og æder for mange flødeskumskager vi kunne jo så også begynde selv at betale for behandling af sukkersyge, blodpropper og des lige der er et resultat af vores valg af livsstil.

Især når det kommer til overvægt og rygning er der en kæmpe økonomisk belastning på den danske økonomi på trods af at rygning, forkert kost og for lidt motion er VALG danskerne tager så bliver alle behandlet for vi lever i et velfærdssamfund der tager vare på ALLE.

Tag dog og hver lidt taknemmelige over i lever i et velfærdssamfund, som jeg skrev tidligere skal i nok alle sammen nå at få del i skattekronerne i løbet af jeres liv om det så er gennem su, psykiatrisk behandling, sygehus ophold med for tidligt fødte børn, lungekræft pga rygning, sukkersyge fordi vægten er steget eller børn med særlige behov!

Anmeld

9. januar 2012

Pige2009

kirsti skriver:

<p> Jeg synes det er synd folk ikke bare kan være glade for vi lever i et velfærdssamfund der tager hånd om alle!</p><p> Hvis man skal være rigtig grov så kan man jo gå ind og kigge på hvor der evt kunne spares.</p><p> Kontanthjælpsmodtagere har sjældent selv valgt at ryge på kh og det er sjældent selvforskyldt men&nbsp;hvis i&nbsp;kigger lidt på de udgifter staten har til lægelig behandling af livstilssygdomme så tror jeg nok at de langt overstiger beløbet der bliver brugt på offentlig forsørgelse.</p><p> Så hvad med at rygere selv skal betale behandling af lungekræft KOL og andre sygdomme der er direkte affødt af deres rygning for rygere de tager selv et valg hver gang de tænder en smøg (og ja jeg har selv været ryger og ved det er svært at stoppe)</p><p> Os overvægtige (og jeg skriver os fordi jeg på 'mystisk'&nbsp;vis er endt i den kategori)&nbsp;der er for dovne til at tage cyklen og æder for mange flødeskumskager vi kunne jo så også begynde selv at betale for behandling af sukkersyge, blodpropper&nbsp;og des lige der er et resultat af vores valg af livsstil.</p><p> Især når det kommer til overvægt og rygning er der en kæmpe økonomisk belastning på den danske økonomi på trods af at rygning, forkert kost og for lidt motion er VALG danskerne tager så bliver alle behandlet for vi lever i et velfærdssamfund der tager vare på ALLE.</p><p> Tag dog og hver lidt taknemmelige over i lever i et velfærdssamfund, som jeg skrev tidligere skal i nok alle sammen nå at få del i skattekronerne i løbet af jeres liv om det så er gennem su, psykiatrisk behandling, sygehus ophold med for tidligt fødte børn, lungekræft pga rygning, sukkersyge fordi vægten er steget eller børn med særlige behov!</p>

Præcis. Har selv været på DP en overgang efter endt uddannelse og gudskelov for at muligheden var der

Desuden synes mange modtagere af KH, at det er flovt at modtage ydelsen.

Anmeld

9. januar 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
kirsti skriver:

Hold nu op, hvor er det forfriskende, at der endelig er nogle, der tør sætte lidt perspektiv på tingene!

Er SÅ træt af at høre, at KH-modtagere  og andre på overførselsindkomster er grådige egoister, der rager til sig. Det er vel lige så meget egoisme, når man ikke under folk, der er ramt af arbejdsløshed, sygdomme eller andre af livets realiteter, at føre et nogenlunde anstændigt liv, fordi man er bange for selv at gå glip af noget eller er småbørnsfornærmet over, at "de" får noget og jeg bare må klare mig selv!
Jeg betaler gerne 50+ % i skat, for at give andre en fair chance i livet, så længe jeg kan klare mig selv. Jeg ved nemlig af personlig erfaring, hvordan det føles at leve på den "forkerte" side af systemet...

Anmeld

9. januar 2012

Diana...

cmks2007 skriver:

Hold nu op, hvor er det forfriskende, at der endelig er nogle, der tør sætte lidt perspektiv på tingene!

Er SÅ træt af at høre, at KH-modtagere  og andre på overførselsindkomster er grådige egoister, der rager til sig. Det er vel lige så meget egoisme, når man ikke under folk, der er ramt af arbejdsløshed, sygdomme eller andre af livets realiteter, at føre et nogenlunde anstændigt liv, fordi man er bange for selv at gå glip af noget eller er småbørnsfornærmet over, at "de" får noget og jeg bare må klare mig selv!
Jeg betaler gerne 50+ % i skat, for at give andre en fair chance i livet, så længe jeg kan klare mig selv. Jeg ved nemlig af personlig erfaring, hvordan det føles at leve på den "forkerte" side af systemet...

Anmeld

9. januar 2012

kirsti

cmks2007 skriver:

jaaa det har jeg skam ikke noget imod, mest fordi jeg er socialrådgiver på kontanthjælpsområdet og synes det er en kende trist at se de her kh debatter hvor folk skriver ting omkring satser og regler de ikke har sat sig ind i, eller tror de har reelt kendskab til på baggrund af noget de har hørt eller tror de har hørt!

Jeg tror faktisk heller ikke folk ved hvor nemt det er at ryge på kh i dagens Danmark. Ingen er fredet og her mener jeg ingen! Der er selvstændige og chefer på kh fordi de f.eks er lukket på sygedagpenge men stadig er syge og derfor ikke kan få dp. Sygedagpenge og dp systemet er sat sådan sammen at selvom du har arbejdet hele livet og betalt til a-kasse så skal du ikke føle dig sikker, kh er lige rundt om hjørnet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.