Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Frk. Himmelblå

Tin skriver:

FÅR MAN SÅÅÅÅÅ MEGET PÅ KH??????

Jeg er målløs!!!!

Det er knap hvad jeg får før skat! Og jeg har 5 børn at forsørge! Det er totalt til grin og jeg føler virkelig at jeg har spildt mit liv!

Jeg er uddannet og blev det tidligt. Har haft fast job i over 10 år, har fået børn, hvoraf 2 er handiccappet og som har krævet meget af min fulde tid får at de ikke skal blive en byrde for samfundet. Jeg valgte på baggrund af det at opsige mit job og tage mig 100% af mine børn, med min mand som eneforsørger!

Mine børn er nu velbehandlet og jeg atter på arbejdsmarkedet....dog ikke i eget erhverv da min uddannelse er blevet for gammel og da jeg pga børnene ikke kan ofre mig 37 timer på arbejdsmarkedet får jeg tabt arbejdsfortjeneste 15 timer ugentligt fra kommunen (hvilket svarer til ca 6500 kr før skat om mdr) Ved siden af arbejder jeg 15 timer med rengøring (det var hvad jeg kunne få!!!) Og her tjener jeg ca 6000kr før skat om mdr........

Så ja jeg er deleme harm!!!!! Jeg knokler min røv i laser mens der sidder nogle og suger penge ud af kommunen og laver absolut intet!!!!! De får mere end jeg og jeg skal være med til at forsørge dem????? Det kan delem ikke være rigtigt!

Føj siger jeg bare!

Den tabte arb.fortjenste er heldigvis netop blevet sat op!  Nu er max. beløb for en fuldtidsstilling 27.000 kr/mdr. Før var det 19.600, mener jeg... Så mon ikke også, du kan forvente at stige lidt i indkomst? Det håber jeg da for dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

lucas<3

Jeg har lige været på kontanthjælp oh der fik jeg 13000 før skat.,

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Gigl skriver:

Er lidt enig jo - at nogle, som slider for at få en uddannelse og et hårdt arbejde ikke får så meget mere. Jeg synes self det er dejligt at vi tager os af vores folk, som har svært ved at forsøge sig selv for en tid - jeg har selv været KH-modtager for en periode. Men jeg begriber ikke helt hvorfor KH og SU dog ikke svarer til hinanden? Således at det bedre kan betale sig at blive uddannet. Men det er self bare min mening

Det kan det jo også i sidste ende. SU'en er jo kun mens man læser, så I en begrænset periode

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Kvindemin skriver:

Skal det stige? Og har jeg hørt rigtigt at det stiger til omkring 13.000 udbetalt. I så fald, er jeg målløs. Hvordan pokker er det dog at dagens Danmark er skruet sammen. Stakkels alle vore beskæftigende, de må virkelig føle at man tagerrøven på dem!
Bliver man ikke lidt harm???

Skulle vi nu ikke lige slå koldt vand i blot og forholde os til fakta Her er satserne for 2012

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx?KommuneId=851

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

numsefisk skriver:

Det er før skat

Ja, lad os forholde os til fakta - her er satserne for 2012

https://www.borger.dk/Emner/arbejde-dagpenge-orlov/dagpenge-og-kontanthjaelp/Sider/kontanthjaelp.aspx?KommuneId=851

Anmeld

8. januar 2012

Frk. Himmelblå

Tin skriver:

Hvis jeg kunne ville jeg meget gerne arbejde i 37 timer. Derudover har jeg knoklet og skabt mig som en idiot for at få den nødvendige hjælp til vores drenge og alligevel må vi nøjes med den minimale hjælp vi har!

Jeg ved godt at KH-modtagere og mit liv ikke kan samlignes.....men ja jeg bliver sku harm! Ikke mindst fordi hvis jeg ikke havde fået mit job....hvad så? Så havde eneste løsning i vores familie været at vi ville have været nødtil at sælge alt, blive skilt så jeg kunne forsørge mine børn på KH, få økonomisk friplads, forhøjet børnetilskud, varmesikring mv! For selvo jeg troligt havde betalt til en a-kasse gennem mange mange år kunne de jo ikke hjælpe mig da jeg ikke længere havde timer nok, og KH........det kunne jeg ikke få da min mand jo skulle forsørge....næhhh sælg bilen sagde de.........Hmmmmm okay og det ville så betyde at kommunen skulle sende 1 taxa 3 gange ugentligt så mine drenge kunne komme i behandling mv???? Hvad koster det årligt?

Over 70000kr pr barn kan jeg fortælle!!!!! Hvad delen er det for et forkvaklet system! Men nu er jeg desværre typen der vil selv! Og derfor blev jeg ved at kæmpe til jeg fik de 15 timer så vi lige kan holde fodgen for døren! Så kan jeg nemlig også selv forsætte med at køre mine drenge i behandling uden at belaste kommunen og systemet yderlig!

Men jeg kan hermed slå fast......Man bliver altså bare ikke belønnet fordi man vil klare sig selv i dette land....langt de fleste gange bliver man faktisk direkte straffet for det.....og ja det synes jeg faktisk er sørgelig, men samtidig kan jeg bedre forstå de der modtager KH!!!!!

Du, der ligesom jeg selv, har erfaret det kommunale udgård, området for børn og handicap, ved, at kommunens agenda ikke er at bruge færrest mulige midler. Tværtom. Det er fuldstændig hul i hovedet, og jeg forstår i den grad dine frustrationer.

Fx må man ikke have en au pair, mens man fx får suppleret sin deltidsstilling op med tabt arbejdsfortjeneste. Det var ellers en model, vi præsenterede for kommunen. Vi ville selv betale en au pair for at hjælpe med det huslige, og så kunne jeg på den måde få tid til at arbejde deltids i de få timer, vores datter kan passes ude (til den tid, det kan hun ikke endnu). Men NEJ, vi må ikke have au pair OG få tabt arb.fortjeneste. MEN kommunen vil gerne give os rengøringshjælp, taxa mv... Hmmm, så VI må ikke selv betale for en au pair, men vi må gerne få betalt kommunal "hjemmehjælp" mv... Det er så tåbeligt!!Og ja, jeg kunne komme med en lang række eksempler på fordyrende administrative beslutninger... Ak ak ak...

Så ja, jeg kan også blive bitter over, hvordan samfundets finanser administreres.. Tror bare alligevel ikke, at fx handicappede ville få flere midler, hvis man skar på KH-området.... Jeg tror ikke, der er nogen direkte sammenhæng. Desværre. Alle de kommunale afdelinger/områder er deres egne kasser nærmest. Holistisk og ren og skær fornuftig tænkning er en by i Rusland. Så ærlig talt, kan vi lige så godt spare os at have ondt i røven. Selv det kan ikke betale sig.

Anmeld

8. januar 2012

come2

Utroligt så meget drama det kan skabe så snart der er penge indblandet.

Jeg vil bare lige sige at det ikke er den rene ferie at være på dagpenge. jeg sidder MANGE timer hver dag og søger jobs, og det fylder meget i min hverdag ikke at have noget.

istedet vær taknemmelige for hvis i har et job, for det ville jeg dælme ønske jeg havde!

Anmeld

8. januar 2012

M.O.A.R.

Dianaaa skriver:

hold da op nogen hidsigpropper i herinde

jeg er selv på KH. og får 9600 efter skat, som forsørger !!!! og jeg syntes bestemt ikke jeg får for meget ! og husk det IKKE alle der selv vælger at være på det skide KH, så findes der så godt nok også dem der ikke gør noget for at komme på arbejdsmarkedet fordi de er dovne , og der må jeg så også sige føj ! men jeg syntes det er urimeligt at i sidder her og dømmer så hårdt og tager alle og en karm.

fortsat god aften

Anmeld

8. januar 2012

channie-g

katrine26 skriver:

Lige p.t i dagens Danmark og for den sags skyld i resten af verden er det sådan at der er  ekstrem meget ledighed grundet krisen.

Som kontantmodtager bliver jeg da en smugle støt over at i syntes 13.000 kr er mange penge og at satsen skal være det samme som su. ( så det bedre kan betale sig at udd. sig). Vis den var dette ville jeg ikke engang havde mulighed for at betale min søns vuggestue og ville være nødsagde ( staves) at flytte på gaden eller hjem til min forældre hvor vi så kunne få liv til at bo 3 mand på et 1 værelse.

Jeg vil heller end gerne have mig plus de 65 andre jeg sidder sammen med til hverdag et arbejde og yde prodoktivt til verdens øknomi, men selvom jeg har søgt arbejde de sidste 4-5 mdr har der være lige nul at få. så lige inde i skære alle over med et karm ( staves) så tag og kig på verdens sitautionen. 

Katrine26

må nok sige jeg også er blevet lidt trist til mode over og se hvordan folk høvler folk på kh.. er selv på kontanthjælp da jeg er på barsel og ikke havde haft mit faste arbejde i 11 mdr. da jeg blev sygemeldt på grund a graviditeten... så  op for dig ( det du skriver)

Anmeld

8. januar 2012

numsefisk

Profilbillede for numsefisk
Baagøe skriver:

Ja, lad os forholde os til fakta - her er satserne for 2012

Nemlig. 

Det man høre med et halvt øre, bør man lige undersøge efterfølgende

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.