Tin skriver:
Hvis jeg kunne ville jeg meget gerne arbejde i 37 timer. Derudover har jeg knoklet og skabt mig som en idiot for at få den nødvendige hjælp til vores drenge og alligevel må vi nøjes med den minimale hjælp vi har!
Jeg ved godt at KH-modtagere og mit liv ikke kan samlignes.....men ja jeg bliver sku harm! Ikke mindst fordi hvis jeg ikke havde fået mit job....hvad så? Så havde eneste løsning i vores familie været at vi ville have været nødtil at sælge alt, blive skilt så jeg kunne forsørge mine børn på KH, få økonomisk friplads, forhøjet børnetilskud, varmesikring mv! For selvo jeg troligt havde betalt til en a-kasse gennem mange mange år kunne de jo ikke hjælpe mig da jeg ikke længere havde timer nok, og KH........det kunne jeg ikke få da min mand jo skulle forsørge....næhhh sælg bilen sagde de.........Hmmmmm okay og det ville så betyde at kommunen skulle sende 1 taxa 3 gange ugentligt så mine drenge kunne komme i behandling mv???? Hvad koster det årligt?
Over 70000kr pr barn kan jeg fortælle!!!!! Hvad delen er det for et forkvaklet system! Men nu er jeg desværre typen der vil selv! Og derfor blev jeg ved at kæmpe til jeg fik de 15 timer så vi lige kan holde fodgen for døren! Så kan jeg nemlig også selv forsætte med at køre mine drenge i behandling uden at belaste kommunen og systemet yderlig!
Men jeg kan hermed slå fast......Man bliver altså bare ikke belønnet fordi man vil klare sig selv i dette land....langt de fleste gange bliver man faktisk direkte straffet for det.....og ja det synes jeg faktisk er sørgelig, men samtidig kan jeg bedre forstå de der modtager KH!!!!!
Du, der ligesom jeg selv, har erfaret det kommunale udgård, området for børn og handicap, ved, at kommunens agenda ikke er at bruge færrest mulige midler. Tværtom. Det er fuldstændig hul i hovedet, og jeg forstår i den grad dine frustrationer.
Fx må man ikke have en au pair, mens man fx får suppleret sin deltidsstilling op med tabt arbejdsfortjeneste. Det var ellers en model, vi præsenterede for kommunen. Vi ville selv betale en au pair for at hjælpe med det huslige, og så kunne jeg på den måde få tid til at arbejde deltids i de få timer, vores datter kan passes ude (til den tid, det kan hun ikke endnu). Men NEJ, vi må ikke have au pair OG få tabt arb.fortjeneste. MEN kommunen vil gerne give os rengøringshjælp, taxa mv... Hmmm, så VI må ikke selv betale for en au pair, men vi må gerne få betalt kommunal "hjemmehjælp" mv... Det er så tåbeligt!!Og ja, jeg kunne komme med en lang række eksempler på fordyrende administrative beslutninger... Ak ak ak...
Så ja, jeg kan også blive bitter over, hvordan samfundets finanser administreres.. Tror bare alligevel ikke, at fx handicappede ville få flere midler, hvis man skar på KH-området.... Jeg tror ikke, der er nogen direkte sammenhæng. Desværre. Alle de kommunale afdelinger/områder er deres egne kasser nærmest. Holistisk og ren og skær fornuftig tænkning er en by i Rusland. Så ærlig talt, kan vi lige så godt spare os at have ondt i røven. Selv det kan ikke betale sig.