Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Giraffen

Muhmi skriver:

Haha! Hvor pudsigt er det lige!? Jeg har lige oprettet den her debat i dag.... GÆT hvem der møder op på mit dørtrin for fem minutter siden.....!

Jehovas Vidner, hvem ellers..........

Synes godt nok det er en SMULE pudsigt, her sidder jeg og leder efter svar på ditten og datten og så dumper de lige ind i mig... Heheheh.... Hvad skal man så tro!?

hihi det var da egentlig lidt pudsigt :p inviterede du dem indenfor ?

Det gjorde mig far engang og han er meeeeget ateist + diskussionslysten + velformulerende + havde masser af tid den formiddag. 

Han diskuterede med dem til de selv ikke gad være der mere tror de havde en hård dag der, men måske var det også rart lige at få diskuteret nogle af ens grundessentielle holdninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Muhmi

B&J skriver:

hihihihihihhihihi

Hold nu op hvor er du bare hammer hammer sød

Sender også dig kæmpe krammer vi kan jo heller ikke huske alle det er bare umuligt

Det er altså DIG der er hammer sød!

Og nej, der er jo så mange dejlige mennesker herinde at det er SÅ svært at holde styr på dem alle sammen

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Giraffen skriver:

hihi det var da egentlig lidt pudsigt :p inviterede du dem indenfor ?

Det gjorde mig far engang og han er meeeeget ateist + diskussionslysten + velformulerende + havde masser af tid den formiddag. 

Han diskuterede med dem til de selv ikke gad være der mere tror de havde en hård dag der, men måske var det også rart lige at få diskuteret nogle af ens grundessentielle holdninger

Hehe, nej jeg skulle alligevel ryge, så jeg stod udenfor og hørte på dem....  Men har aftalt at jeg lige læser de folder de gav mig og så vender de tilbage om 14 dage... Kunne godt have inviteret dem ind den her gang, havde kaffe på kanden og alt muligt heheheh... Men for hulan, næste gang skal de med ind... Jeg elsker at diskutere religion, er bare MEGET bedre til at formulere mig mundligt end skiftligt

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Jeg tror ikke på noget jeg ikke har set eller oplevet selv. Men jeg afskriver ikke at der er noget højrere end os selv. Men en Gud som sådan, nej. 

Okay, har det lidt på samme måde

Anmeld

27. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Muhmi skriver:

Okay, har det lidt på samme måde

Anmeld

27. oktober 2011

Rosa

Jonatansmor skriver:

Nix. Jeg tror ikke på der er en intelligens større end mennesket.
Jeg er overbevist om at det er naturen der er den ultimative kraft, vi kan ikke ændre den, vi kan ikke knække den og den vil overleve, med eller uden menneskeheden.

Jeg tror på at religionen opstod som et resultat af en voksende nysgerrighed og et behov for at kunne forklare ting, som ikke gav en mening. De 3 monoteistiske religioner ligger bare for tæt op af hinanden til at kunne være andet end hinandens modsvar i et område der historisk set har været kaos.

Men jeg respekterer mennesker der har et behov for at tro på en Gud, jeg mener samtidig at religion er en privatsag og man skal passe godt på med at lade kirkerne, moskeerne få for meget magt i vores moderne samfund.

Jeg er enig fra start til slut!!! 

Anmeld

27. oktober 2011

TWT

Stjernestoev skriver:

Jeg tror på Gud, og beder til ham flere gange om dagen..
Jeg tror på at biblen er en guide til hvordan du lever dit liv rigtigt, men jeg har også gjort mange af de ting man ikke må i følge biblen, men jeg tror på at alle bliver tilgivet, og kommer i himlen

Vil lige kommentere dette svar 

Gud tilgiver alt, bortset fra bespottelse af Helligånden. Og hvor er det stort af Gud, ham der tog livet af sin egen søn, for at vores synder skulle blive taget fra os 

Gud tilgiver, hvis du beder om det. F.eks. sex uden man er gift, hvis det skal tilgives skal du bede hvor far om tivgivelse for den synd du har lavet. Men bliver du så ved med at have sex uden at være gift, så angre du jo ikke rigtig, for hvis du gjorde det, ville du ikke gøre det igen Derfor mener jeg at man ikke bør udnytte at vi kan få tilgivelse. For det er jo at misbruge vor Far!

Håber du forstår

Anmeld

27. oktober 2011

Rosa

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nope. Jeg er agnostiker 

Tsk tsk - kan du SÅ få fingeren ud og tage stilling!!! 

Anmeld

27. oktober 2011

mortilflere

nej slet ikke , jeg er Annemarie troende , men respetere alle trosretninger til fulde

Anmeld

27. oktober 2011

Giraffen

Muhmi skriver:

Hehe, nej jeg skulle alligevel ryge, så jeg stod udenfor og hørte på dem....  Men har aftalt at jeg lige læser de folder de gav mig og så vender de tilbage om 14 dage... Kunne godt have inviteret dem ind den her gang, havde kaffe på kanden og alt muligt heheheh... Men for hulan, næste gang skal de med ind... Jeg elsker at diskutere religion, er bare MEGET bedre til at formulere mig mundligt end skiftligt

uha ja det kender jeg godt

men det værste er at de tit sender de allersødeste sødeste mennesker ud med de foldere og jeg kan simpelthen ikke afvise dem... Men synes da du skal byde dem indenfor til kaffe næste gang se om de er vant til det - nu bliver det jo også koldere og koldere at kime de dørklokker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.