Muhmi skriver:
Du stopper mig bare hvis det bliver for personligt 
Men må jeg høre til hvorfor du valgte at blive muslim? Hvad troede du på før? Og giver det dig større tilfredsstillelse at tro på Mohammed og Allah, som egentlig er den Gud vi alle sammen kender?
Igen, du stopper mig bare... Er bare meget nysgerrig omkring det fordi de religioner (kristendom og islam) ligner hinanden SÅ meget 
Det er heeeelt okay, du behøver slet ikke være så forsigtig! 
Jeg vil MEGET gerne fortælle dig alt hvad du vil vide, når det kommer til Islam, og min vej og forhold hertil.
Jeg konverterede til Islam for snart 6 år siden. Jeg husker tydeligt den lettelse og varme, der susede igennem min krop, da jeg bekendte mig til troen. Jeg glemmer aldrig dagen! ALDRIG før har jeg følt sådan en glæde, og jeg var rørt til tårer. Det tilfredsstiller mig MERE end man overhovedet kan beskrive!
Som du selv skriver i dit indlæg - forsvinder vi bare ud i ingenting??? Hvis man tror på Islam, tror man på livet efter døden. At livet på jorden er én stor test. En test på vores ego, vores tålmodighed og vores lydighed overfor Skaberen - som vi til Dommedag skal stå til regnskab overfor.
Du har fuldstændig ret i, at Islam og Kristendommen ligner hinanden - for Islam er også Kristendommen. Vi tror dog bare ikke på at treenigheden - altså at Gud også er Jesus og helligånden. Vi tror på ÉN Gud!!! Vi tror på, at Jesus kom med budskabet, på samme måde som alle de andre profeter (Abraham, Moses, Mohammed mf.), men at anskuelsen af Kristendommen er misforstået. At Jesus er Guds søn mener vi er fejlagtigt. Gud er hævet over os, og har ikke en søn - det er som at sige, at Gud er menneskelig. At Gud skulle være 3 i 1, har jeg heller aldrig tidligere kunnet forholde mig til, og derfor giver Islam så meget mening for mig. Jesus (fvmh) er efter min, og alle andre muslimers overbevisning, udelukkende budbringer/profet/tjener af Gud. I bibelen siger Jesus;
"Min Fader er større end jeg" [Johannes 14:2]
"Herren, vores Gud, er én Herre" [Markus 12:29]
"Hør efter min tjener, som jeg har valgt" [Mattæus 12:18]
"Gud velsignede sin tjener, Jesus" [Apostelens gerninger 3:13]
BEMÆRK AT DET ER BIBELENS ORD!