Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

B&J

Muhmi skriver:

Det er altså DIG der er hammer sød!

Og nej, der er jo så mange dejlige mennesker herinde at det er SÅ svært at holde styr på dem alle sammen

Jaa det er virkelig svært tænk hvis man kunne huske dem alle ja så var man sku god

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Muhmi

SaraB skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig mht respekten! Det ville være så meget rarere at være til, hvis vi mennesker dog bare havde respekt for hinanden og for hinandens religiøse overbevisning.

Nu er jeg selv konverteret muslim, og bliver (ligesom alle andre muslimer - med FÅ undtagelser) fuldstændig arrig over, at muslimer bruger Allahs navn ifm. handlinger, som strider fuldstændig imod hvad religionen siger. Koranen oplyser os;

"Den, som dræber en uskyldig sjæl, dræber hele menneskeheden. Den som redder en derimod, redder hele menneskeheden". [surat 5, vers 32]

Ikke nok med at de dræber andre, begår de også selvmord - hertil siger Allah i Koranen;

"Kast jer ikke egenhændigt i tilintetgørelsen, men gør det gode! Gud elsker dem, der gør det gode." [Surat 2, vers 195]

"Og dræb ikke jer selv. Sandelig, Allah er den mest barmhjertige for jer." [surat 4, vers 29]

Så hvordan de får refærdiggjort det, og ligefrem tror, at de får belønninger for at gøre det, er ikke til at vide!?!

Du stopper mig bare hvis det bliver for personligt

Men må jeg høre til hvorfor du valgte at blive muslim? Hvad troede du på før? Og giver det dig større tilfredsstillelse at tro på Mohammed og Allah, som egentlig er den Gud vi alle sammen kender?

Igen, du stopper mig bare... Er bare meget nysgerrig omkring det fordi de religioner (kristendom og islam) ligner hinanden SÅ meget

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

B&J skriver:

Jaa det er virkelig svært tænk hvis man kunne huske dem alle ja så var man sku god

Jeps

Anmeld

27. oktober 2011

Muffin_girl

Muhmi skriver:

Buddah, Allah, Jesus og hvad de andre ellers hedder....

Og hvorfor?

Jeg ved ikke hvad jeg tror på, ville jo være rigtig dejligt at sige jeg ikke tror på noget og det gør jeg dybest set nok heller ikke... Men alligevel er der noget der siger mig at der må være mere mellem himmel og jord..... Ved ikke hvad det kan være, andet end frygten for at der i sidste ende ingenting er og så man har stået uden tro og man så er dømt til en evighed i ingenting....... Jeg tror altså ikke på den der himmelen og helvede idé.... Tror jeg... Se det er pisse svært.... Men kunne ikke forestille mig en Gud der i sidste ende ville komme og hente hans flok hjem ved at dræbe dem og udslette alt liv på jorden....... Den forstår jeg ikke.....

Nå, men... Så er det din tur

Og jeg tænker at vi er voksne mennesker og derfor ikke behøver at kaste med mudder bare fordi nogle tror på noget nogle andre ikke tror på... Debatten er mudderfri

(Der kan også svares anonymt)

Nixen biksen.. Det gør jeg ikke.. 

Da jeg var lille bedte jeg altid til gud, inden jeg skulle i seng.. Fordi jeg havde en niece der var syg af kræft.. Men hun døde alligevel, så døde min oldemor 2 måneder efter og 3 måneder senere min farfar.. Og jeg bedte hele tiden til gud, om at det skulle blive bedre.. 

Og inden jeg skulle sove, sagde jeg altid "kære gud... Bla bla bla" .. 

Men det kom aldrig i opfyldelse.. Og ved godt nogle siger det er skæbnen.. Men jeg tabte bare troen. Jeg kan ikke tro på noget, der kan medføre så mange onde ting i verden.. NIX!!! 

Anmeld

27. oktober 2011

Clisolka

Nope, tror ikke på noget af det 

Anmeld

27. oktober 2011

Brams

Det korte svar er JA Jeg kan ikke sige dig hvorfor, men jeg er opvokset i den kristne tro og den viderefører jeg til min datter. Vi går ikke i kirke hver søndag eller beder hver dag, men beder når jeg har behov for det og det samme med kirkebesøg. Vi læser jævnligt i Lærkes børnebibel for jeg ønsker hun skal vide hvordan det hele hænger sammen. Synes det er rart at have den tryghed det giver mig.

Anmeld

27. oktober 2011

SaraB

Muhmi skriver:

Du stopper mig bare hvis det bliver for personligt

Men må jeg høre til hvorfor du valgte at blive muslim? Hvad troede du på før? Og giver det dig større tilfredsstillelse at tro på Mohammed og Allah, som egentlig er den Gud vi alle sammen kender?

Igen, du stopper mig bare... Er bare meget nysgerrig omkring det fordi de religioner (kristendom og islam) ligner hinanden SÅ meget

Det er heeeelt okay, du behøver slet ikke være så forsigtig!

Jeg vil MEGET gerne fortælle dig alt hvad du vil vide, når det kommer til Islam, og min vej og forhold hertil.

Jeg konverterede til Islam for snart 6 år siden. Jeg husker tydeligt den lettelse og varme, der susede igennem min krop, da jeg bekendte mig til troen. Jeg glemmer aldrig dagen! ALDRIG før har jeg følt sådan en glæde, og jeg var rørt til tårer. Det tilfredsstiller mig MERE end man overhovedet kan beskrive!  

Som du selv skriver i dit indlæg - forsvinder vi bare ud i ingenting??? Hvis man tror på Islam, tror man på livet efter døden. At livet på jorden er én stor test. En test på vores ego, vores tålmodighed og vores lydighed overfor Skaberen - som vi til Dommedag skal stå til regnskab overfor.

Du har fuldstændig ret i, at Islam og Kristendommen ligner hinanden - for Islam er også Kristendommen. Vi tror dog bare ikke på at treenigheden - altså at Gud også er Jesus og helligånden. Vi tror på ÉN Gud!!! Vi tror på, at Jesus kom med budskabet, på samme måde som alle de andre profeter (Abraham, Moses, Mohammed mf.), men at anskuelsen af Kristendommen er misforstået. At Jesus er Guds søn mener vi er fejlagtigt. Gud er hævet over os, og har ikke en søn - det er som at sige, at Gud er menneskelig. At Gud skulle være 3 i 1, har jeg heller aldrig tidligere kunnet forholde mig til, og derfor giver Islam så meget mening for mig. Jesus (fvmh) er efter min, og alle andre muslimers overbevisning, udelukkende budbringer/profet/tjener af Gud. I bibelen siger Jesus;

"Min Fader er større end jeg" [Johannes 14:2]

"Herren, vores Gud, er én Herre" [Markus 12:29]

"Hør efter min tjener, som jeg har valgt" [Mattæus 12:18]

"Gud velsignede sin tjener, Jesus" [Apostelens gerninger 3:13]

BEMÆRK AT DET ER BIBELENS ORD!

Anmeld

27. oktober 2011

Chamomile

Jeg lever efter Buddha's Lære

Anmeld

28. oktober 2011

Jonatansmor

SaraB skriver:

Jeg er fuldstændig enig med dig mht respekten! Det ville være så meget rarere at være til, hvis vi mennesker dog bare havde respekt for hinanden og for hinandens religiøse overbevisning.

Nu er jeg selv konverteret muslim, og bliver (ligesom alle andre muslimer - med FÅ undtagelser) fuldstændig arrig over, at muslimer bruger Allahs navn ifm. handlinger, som strider fuldstændig imod hvad religionen siger. Koranen oplyser os;

"Den, som dræber en uskyldig sjæl, dræber hele menneskeheden. Den som redder en derimod, redder hele menneskeheden". [surat 5, vers 32]

Ikke nok med at de dræber andre, begår de også selvmord - hertil siger Allah i Koranen;

"Kast jer ikke egenhændigt i tilintetgørelsen, men gør det gode! Gud elsker dem, der gør det gode." [Surat 2, vers 195]

"Og dræb ikke jer selv. Sandelig, Allah er den mest barmhjertige for jer." [surat 4, vers 29]

Så hvordan de får refærdiggjort det, og ligefrem tror, at de får belønninger for at gøre det, er ikke til at vide!?!

Det kan jeg godt forstå harmer dig - især når nu Allah taler om respekt for hinanden, naturen og skabningerne der danner vores liv!

Hvad der jo så er yderst vigtigt i vores moderne samfund, er at vi lærer vores børn en respekt og forståelse for de forskellige religioners opbygning. Heldigvis kan et demokrati indeholde disse ekstremister - fordi de simpelthen er i undertal i et oplyst samfund.

Heldigvis er ekstremisme ikke forbeholdt islam - der er kristne i områder af Texas, jeg til hver en tid hellere ville af med, end de ekstremister der sidder i huler rundt omkring i Pakistan. DE er farlige, i forhold til hvad en mand kan gøre med en bombe, fordi de har midlerne og mulighederne til at påvirke de næste generationer, som intet andet. DE er farlige for vores frihed!

Anmeld

28. oktober 2011

Isabella_mor

nej. men jeg tror på en "højere magt" den som lever inde i hver enkelte person. den kraft der sparker fornuft i bøtten på een som får en til at tænke rationelt og til at handle med det gode istedet for det onde..

giver det mening.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.