Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Muhmi

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Rosa skriver:

Tsk tsk - kan du SÅ få fingeren ud og tage stilling!!! 

Det mener jeg sørme da også jeg har 

Anmeld

27. oktober 2011

TWT

Ja jeg tror på Gud Han har været mit holdepunkt gennem hele livet. Han reder mig altid, når jeg har brug for hans hjælp, og jeg er evig taknemmelig for det

Jeg ser frem til den dag, Gud kalder på alle sine børn, og vi skal bo i Guds mange boliger 

Anmeld

27. oktober 2011

1000Ben

Muhmi skriver:

Buddah, Allah, Jesus og hvad de andre ellers hedder....

Og hvorfor?

Jeg ved ikke hvad jeg tror på, ville jo være rigtig dejligt at sige jeg ikke tror på noget og det gør jeg dybest set nok heller ikke... Men alligevel er der noget der siger mig at der må være mere mellem himmel og jord..... Ved ikke hvad det kan være, andet end frygten for at der i sidste ende ingenting er og så man har stået uden tro og man så er dømt til en evighed i ingenting....... Jeg tror altså ikke på den der himmelen og helvede idé.... Tror jeg... Se det er pisse svært.... Men kunne ikke forestille mig en Gud der i sidste ende ville komme og hente hans flok hjem ved at dræbe dem og udslette alt liv på jorden....... Den forstår jeg ikke.....

Nå, men... Så er det din tur

Og jeg tænker at vi er voksne mennesker og derfor ikke behøver at kaste med mudder bare fordi nogle tror på noget nogle andre ikke tror på... Debatten er mudderfri

(Der kan også svares anonymt)

Jeg tror ikke på andre end mig selv 

Knus

1000Ben

Anmeld

27. oktober 2011

Stjernestoev

TWT skriver:

Vil lige kommentere dette svar 

Gud tilgiver alt, bortset fra bespottelse af Helligånden. Og hvor er det stort af Gud, ham der tog livet af sin egen søn, for at vores synder skulle blive taget fra os 

Gud tilgiver, hvis du beder om det. F.eks. sex uden man er gift, hvis det skal tilgives skal du bede hvor far om tivgivelse for den synd du har lavet. Men bliver du så ved med at have sex uden at være gift, så angre du jo ikke rigtig, for hvis du gjorde det, ville du ikke gøre det igen Derfor mener jeg at man ikke bør udnytte at vi kan få tilgivelse. For det er jo at misbruge vor Far!

Håber du forstår

Her bliver jeg sådan lidt.. Argh!

Bemærk at jeg siger jeg TROR, så kan du jo ikke tillade dig at gå ind, og rette mig. Du kan sige du opfatter det på en anden måde, men du kan ikke tillade dig at gå ind, og sige jeg ikke "har ret". Ligesom jeg heller ikke siger din tro ikke er den rigtige.

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Det mener jeg sørme da også jeg har 

Haha, ja du har taget stilling til IKKE at tage stilling til tingene!

Samme her

Anmeld

27. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Muhmi skriver:

Haha, ja du har taget stilling til IKKE at tage stilling til tingene!

Samme her

Sådan kan man godt se det. Synes nu jeg har tænkt og tænkt, og kommet frem til, at sådan er det bare for mig. 

Anmeld

27. oktober 2011

wamse

Nej det gør jeg ikke. Hvis der fandtes en gud eller lign. så giver det for mig ingen mening at der findes krig, mord, naturkatastrofer med tab af menneskeliv, sygdom, misbrug, m.m. 

Jeg er selv herre over min skæbne, det er der ingen højere magt, der har en indflydelse på.

Anmeld

27. oktober 2011

Rsa

Jonatansmor skriver:

Nix. Jeg tror ikke på der er en intelligens større end mennesket.
Jeg er overbevist om at det er naturen der er den ultimative kraft, vi kan ikke ændre den, vi kan ikke knække den og den vil overleve, med eller uden menneskeheden.

Jeg tror på at religionen opstod som et resultat af en voksende nysgerrighed og et behov for at kunne forklare ting, som ikke gav en mening. De 3 monoteistiske religioner ligger bare for tæt op af hinanden til at kunne være andet end hinandens modsvar i et område der historisk set har været kaos.

Men jeg respekterer mennesker der har et behov for at tro på en Gud, jeg mener samtidig at religion er en privatsag og man skal passe godt på med at lade kirkerne, moskeerne få for meget magt i vores moderne samfund.

Præcis.

Religion har, i mine øje, altid været roden til krig, ødelæggelse og uenighed.
Hvis man som troende tog sin religion seriøst, ville man også acceptere andre for deres valg. Så hvor er meningen i, at forsøge at overbevise andre om, at netop deres tro og de budskaber der forefindes i den, er de rigtige leveregler.

Naturvidenskaben og naturlovene er for mig det eneste rigtige.

Jeg oplever, og har set mange eksempler på, at folk der befinder sig i kriser, har haft traumatiske oplevelser mm., tyer til en eller anden form for tro, da det hjælper til at komme videre, da der i denne findes svar på det urimelige og onde der er overgået en. Folk der har svært ved at finde en mening med deres egen eksistens, sætter deres lid til, at gud viser dem vejen og der bestemt er en højere mening med at de er sat på jorden.

Men respekt og accept af, at andre ikke har de samme overbevisninger som jeg og vi alle er forskellige, har forskellige ideologier, værdier og holdninger, har mit syn på religion altid været, at jeg ser det som et samlingspunkt for folk der kan have svær ved at finde mening andet sted!

Jeg er derfor af den naturvidenskabelige overbevisning og det er min tro

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Sådan kan man godt se det. Synes nu jeg har tænkt og tænkt, og kommet frem til, at sådan er det bare for mig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.