Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Muhmi

nej det gør jeg ikke. for tror slet ikke gud findes eller jesus for den sags skyld

DIG!!!

Du skal have en kæmpe krammer, kom i tanke om at jeg havde glemt at sende dig en krammer igår og havde allerede lavet to indlæg i den der krammetråd... Så nu gør jeg det her!! DU fortjener en krammer fordi du ALTID er så skide sød og positiv (Selv hvis du er lidt negativ)

Og så tilbage til Gudesnak Hehehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

LilleLene

Jeg tør ikke tro på noget, jeg tænker ALDRIG over det -

Religion er roden til al ondt (mener jeg)
Alle de krige og uoverensstemmelser der er pga religion, det skal jeg ikke være med i

Men jeg har stor respekt for dem som vælger at gå op i noget der er så stort og bredt, og hvor der ingen svar er til spørgsmål
For mig skal der være et svar, og det skal være logisk, jeg er logisk tænkende såååå

Anmeld

27. oktober 2011

Stjernestoev

Der SKAL altid ske noget forfærdeligt i verden, vi kan og må aldrig udrydde det onde. Alle mennesker er født med noget mørkt i sig, nogen har bare mere af det end andre. Hvis der ikke var krig ville vi aldrig vide hvad fred var. Hvis du ikke har været ulykkelig, så kan du ikke mærke lykken. :-)

Anmeld

27. oktober 2011

B&J

Muhmi skriver:

DIG!!!

Du skal have en kæmpe krammer, kom i tanke om at jeg havde glemt at sende dig en krammer igår og havde allerede lavet to indlæg i den der krammetråd... Så nu gør jeg det her!! DU fortjener en krammer fordi du ALTID er så skide sød og positiv (Selv hvis du er lidt negativ)

Og så tilbage til Gudesnak Hehehe

hihihihihihhihihi

Hold nu op hvor er du bare hammer hammer sød

Sender også dig kæmpe krammer vi kan jo heller ikke huske alle det er bare umuligt

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Stjernestoev skriver:

Der SKAL altid ske noget forfærdeligt i verden, vi kan og må aldrig udrydde det onde. Alle mennesker er født med noget mørkt i sig, nogen har bare mere af det end andre. Hvis der ikke var krig ville vi aldrig vide hvad fred var. Hvis du ikke har været ulykkelig, så kan du ikke mærke lykken. :-)

DET har du ret i!

Men skal man føre krig i en andens navn, eksempelvis Guds navn... Er det egentlig ikke bare at give en anden skylden?

Og tror du Gud ville blive glad for at hans navn blev brugt til vores undskyldning til ondskab?

Anmeld

27. oktober 2011

Mi

Nej det gør jeg ikke. Jeg ville måske nok egentlig gerne tro på noget, men jeg er alt for videnskabelig anlagt: Alt kan forklares med formler, og kan det alligevel ikke, så findes det enten ikke eller også er det vores komplicerede hjerner/psyke som opdigter det 

Jeg syntes at det er rart at tænke på, at når man dør så er man bare væk, ikke noget med et efterliv. Måske fordi jeg ikke ville kunne holde ud at komme i en eller anden himmel, mens mine kære levede videre på jorden. Herhjemme siger vi, at dem som er døde lever videre i vores hjerter, så det er det mine børn tror på. Nej, det passer faktisk ikke helt, for de tror også på gud, og det er helt fint. Men min bedstefar lever jo stadig igennem Farmor, min far og os, alt hvad han har givet os, har vi jo stadig i os.

Anmeld

27. oktober 2011

maria_wlt

Jonatansmor skriver:

Nix. Jeg tror ikke på der er en intelligens større end mennesket.
Jeg er overbevist om at det er naturen der er den ultimative kraft, vi kan ikke ændre den, vi kan ikke knække den og den vil overleve, med eller uden menneskeheden.

Jeg tror på at religionen opstod som et resultat af en voksende nysgerrighed og et behov for at kunne forklare ting, som ikke gav en mening. De 3 monoteistiske religioner ligger bare for tæt op af hinanden til at kunne være andet end hinandens modsvar i et område der historisk set har været kaos.

Men jeg respekterer mennesker der har et behov for at tro på en Gud, jeg mener samtidig at religion er en privatsag og man skal passe godt på med at lade kirkerne, moskeerne få for meget magt i vores moderne samfund.

Lige mine ord.. 

Jeg er ateist...

Anmeld

27. oktober 2011

Witt

Tror ikke på noget af det du har skrevet der. Dengang jeg var mindre, troede jeg på gud. Fik altid fortalt ligeså snart det gik ned af bakke, skulle man bare kalde på ham, så hjalp han. Det tog jeg så bogstavelig talt til mig og da min morfar døde, var jeg knust og jeg gjorde ALT for at få et svar. Men intet fik jeg, udover en begravelse og det var nok for mig at det ikke findes en gud ! :p .

Og sådan harj eg det faktisk også i dag, min morfar sagde altid: "du er Abbas aller bedste" .. Det er nu mange år siden, og har stadig ikke forstået han er væk ..

Men anyways, så kan jeg fortælle dig hvad jeg tror på. Jeg tror på en fiskers bøn, (ved ikke om du kender den). jeg tror på at når en fisker går borte er der en mening med det. Tror jeg lever i den tro pga jeg kommer fra Færøerne og har rigtig mange venner/fam der er fisker og sejler på berningshavet osv, men ja kender mange der er gået borte ude på havet, og det er et behov for mig at vide at de er der er sted og det ikke kun var havet der var "ondt" .. Men tilgengæld, så håber jeg at min egen farfar går borte ude på havet, da jeg ved at det han elsker er derude, selvom han har min farmor gennem 50 år derhjemme.. Men alligevel, så er det min tryghed at tro ! ..

Håber det giver mening

Anmeld

27. oktober 2011

Carina1977

Muhmi skriver:

Buddah, Allah, Jesus og hvad de andre ellers hedder....

Og hvorfor?

Jeg ved ikke hvad jeg tror på, ville jo være rigtig dejligt at sige jeg ikke tror på noget og det gør jeg dybest set nok heller ikke... Men alligevel er der noget der siger mig at der må være mere mellem himmel og jord..... Ved ikke hvad det kan være, andet end frygten for at der i sidste ende ingenting er og så man har stået uden tro og man så er dømt til en evighed i ingenting....... Jeg tror altså ikke på den der himmelen og helvede idé.... Tror jeg... Se det er pisse svært.... Men kunne ikke forestille mig en Gud der i sidste ende ville komme og hente hans flok hjem ved at dræbe dem og udslette alt liv på jorden....... Den forstår jeg ikke.....

Nå, men... Så er det din tur

Og jeg tænker at vi er voksne mennesker og derfor ikke behøver at kaste med mudder bare fordi nogle tror på noget nogle andre ikke tror på... Debatten er mudderfri

(Der kan også svares anonymt)

Nej jeg tror ikke på gud, men det gør min søn.....så det støtter jeg ham selvfølgelig i 

Ligesom dig tror jeg ikke på den med himmel og helvede. Dog tror jeg at der er et eller andet bagefter det her liv. Selvom det måske er svært at tro/forestille sig, så tror jeg der er en anden verden, man kommer over i, når man engang dør.

Samtidig har jeg et eller andet håb om, at det ikke er helt slut når vi dør. Jeg tror der er et eller andet med sjælen, at den måske tildels bliver her på jorden. Bare se alt det de clayovante (stave) kan? De kan jo ikke alle tage fejl.

Men jeg synes det er en dejlig/hyggelig tanke, at det ikke er enden når vi engang dør, men måske bare en ny begyndelse 

Anmeld

27. oktober 2011

lycly

Jeg tror på Gud og Jesus. Jeg tror på at de passer på os, og jeg tror at der er en mening med alting.

Jeg er protestant, og kort sagt vil det sige at jeg tror på det nye testamente, og ikke det gamle. Jeg tror på at Biblen er en slags symbolsk vejledning til hvordan vi skal leve vores liv og hvordan vi skal opføre os. Det er i hvert fald det jeg bruger den til. 

Jeg ved ikke hvad jeg skulle gøre hvis jeg ikke troede på noget. For mig er det en tryghed at vide at Gud er der med sin kærlighed til os og at han passer på mig. Jeg tror ikke direkte på himmel/helvede, men jeg tror at man ikke slippe ustraffet for de onde handlinger man har begået. Jeg tror man en dag skal stå til regnskab

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.