Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

mulle7430

Muhmi skriver:

Buddah, Allah, Jesus og hvad de andre ellers hedder....

Og hvorfor?

Jeg ved ikke hvad jeg tror på, ville jo være rigtig dejligt at sige jeg ikke tror på noget og det gør jeg dybest set nok heller ikke... Men alligevel er der noget der siger mig at der må være mere mellem himmel og jord..... Ved ikke hvad det kan være, andet end frygten for at der i sidste ende ingenting er og så man har stået uden tro og man så er dømt til en evighed i ingenting....... Jeg tror altså ikke på den der himmelen og helvede idé.... Tror jeg... Se det er pisse svært.... Men kunne ikke forestille mig en Gud der i sidste ende ville komme og hente hans flok hjem ved at dræbe dem og udslette alt liv på jorden....... Den forstår jeg ikke.....

Nå, men... Så er det din tur

Og jeg tænker at vi er voksne mennesker og derfor ikke behøver at kaste med mudder bare fordi nogle tror på noget nogle andre ikke tror på... Debatten er mudderfri

(Der kan også svares anonymt)

nej jeg gør ikke rigtig for kan ikke se hvorfor gud gør som han gør med at tage folk til sig og vi så står alene uden dem lige på det område der tror jeg ikke på gud overhovedet så bliver jeg gal på ham

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

lycly

Jonatansmor skriver:

Det med at våben er menneskeopfundet, er et faktum. Historisk set har vi mange eksempler på at de store krige, først er kommet med opfindelsen af disse våben. Våben er et resultat af et samfund der langsomt er ved at blive rige nok, til at kunne bruge overskuddet på forskning, opfindelser - og besættelse af nye områder. Det har Gud ikke meget at gøre med.

Det der undrer mig er, religiøse har en tendens til at tilsidesætte historien og videnskaben, for at kunne få rettet verdensbilledet ind efter de teologiske tekster. Jeg har dyb sympati for religionen, det er overhovedet ikke derfor, men det undrer mig bare at man så lempfældigt kan afvise sammenhængene mellem menneskeskabte opfindelser og en stigning af f.eks krige

Min svigerfar var katolsk præst, så jeg har haft det inde på livet. Han var dog, mildest talt, en utraditionel præst - men jeg har set hvad religionen kan gøre ved mennesker i sorg. Og, religionen har ihvertfald positive budskaber, som jeg kan slutte mig til.

Mit hovede kan bare ikke få det til at stemme overens, var Gud her, ville han være en intelligens større end mennesket, jeg vil tro på at intelligens og ønsket om frihed, lighed og fred går hånd i hånd. Havde jeg et hamsterbur, med hamstre der konsekvent sultede, bekrigede hinanden og drev rovdrigt på miljøet - ville jeg sørge for at løse deres indbyrdes problemer, fordi jeg kunne.

Jeg kan udmærket følge dig, jeg tilsidesætter heller ikke historie eller naturvidenskab som sådan. Og jeg retter ikke verdensbilledet ind til at passe de teologiske tekster, jeg bruger Biblen og kristendommen til at prøve at finde en mening med al den ondskab. Jeg kan ikke holde ud at gå rundt og tænke at et menneske bare er helt igennem ondt bare for at være ond. Det er simpelthen for trist, og jeg tror ikke på det. Der må være en mening, og jeg bruger kristendommen til at prøve at få svar på hvorfor tingene er som de er. 

I mine øjne er der som sagt et mening med alting. Jeg tror verden havde set helt anderledes ud uden krige. 2. verdenskrig og holocaust var en forfærdelig periode, det kan ikke udtrykkes tydeligt nok. Men vi har altså i DEN grad lært noget af det. I hvertfald her i den vestlige verden. Vi fik virkelig øjnene op for rigtig ondskab, og jeg tror at det har gjort at vi sætter endnu højere pris på freden, og forstår hvor vigtigt det er, at dette ikke må ske igen. 

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

mulle7430 skriver:

nej jeg gør ikke rigtig for kan ikke se hvorfor gud gør som han gør med at tage folk til sig og vi så står alene uden dem lige på det område der tror jeg ikke på gud overhovedet så bliver jeg gal på ham

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Haha! Hvor pudsigt er det lige!? Jeg har lige oprettet den her debat i dag.... GÆT hvem der møder op på mit dørtrin for fem minutter siden.....!

Jehovas Vidner, hvem ellers..........

Synes godt nok det er en SMULE pudsigt, her sidder jeg og leder efter svar på ditten og datten og så dumper de lige ind i mig... Heheheh.... Hvad skal man så tro!?

Anmeld

27. oktober 2011

lycly

Kellie skriver:

Jo da Tror bestemt på gud for har ikke nogensinde haft grund til andet.  Jeg opfatter ikke Gud som en far der skal løse mine problemer, men en der kan hjælpe mig til at finde styrken til selv at løse dem. Man er jo selv ansvarlig for sine handlinger, men Gud er for mig den far jeg kan henvende mig til, når jeg er både er glad og ked af det.  

Har det præcis ligesdan

Anmeld

27. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Muhmi skriver:

Og hvorfor?

Jeg ved ikke hvad jeg tror på, ville jo være rigtig dejligt at sige jeg ikke tror på noget og det gør jeg dybest set nok heller ikke... Men alligevel er der noget der siger mig at der må være mere mellem himmel og jord..... Ved ikke hvad det kan være, andet end frygten for at der i sidste ende ingenting er og så man har stået uden tro og man så er dømt til en evighed i ingenting....... Jeg tror altså ikke på den der himmelen og helvede idé.... Tror jeg... Se det er pisse svært.... Men kunne ikke forestille mig en Gud der i sidste ende ville komme og hente hans flok hjem ved at dræbe dem og udslette alt liv på jorden....... Den forstår jeg ikke.....

Og jeg tænker at vi er voksne mennesker og derfor ikke behøver at kaste med mudder bare fordi nogle tror på noget nogle andre ikke tror på... Debatten er mudderfri

Nope. Jeg er agnostiker 

Anmeld

27. oktober 2011

lycly

mulle7430 skriver:

Hvordan kan du blive gal på en du ikke tror på?  

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Nope. Jeg er agnostiker 

Men som agnostiker må du tro på et eller andet højere end dig selv... Hvad er det så? Hvis jeg må spørge selvfølgelig?

Anmeld

27. oktober 2011

Giraffen

Muhmi skriver:

Og hvorfor?

Jeg tror på rigtig mange ting

Jeg har først og fremmest stor respekt for alle religioner og mener dybest set at alle religioner rummer smukke elementer, dog er nogle mere misfortolkede end andre  

Men jeg tror ikke selv på hverken Gud, Jesus eller andet. Jeg tror på mennesker og på sjælen og på aura. Jeg tror at vi allesammen har noget uforklarligt inden i os, som måske lever videre bagefter - og så tror jeg på kemi og bølgelænger og at vi kan kommunikere rigtig meget med hinanden udenom sproget

Jeg tror også på at nogle kan have usynlige bånd, så man fx kan mærke hvis en man indeligt elsker går bort

Men jeg tror at ansvaret for vores lykke primært ligger hos os selv og hos tilfældighederne og ikke hos en almægtig Gud

Og så har jeg stor stor respekt for andres tro og kunne aldrig drømme om at dømme nogen som værende 'dårligere' mennesker af den grund. 

Anmeld

27. oktober 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Muhmi skriver:

Men som agnostiker må du tro på et eller andet højere end dig selv... Hvad er det så? Hvis jeg må spørge selvfølgelig?

Jeg tror ikke på noget jeg ikke har set eller oplevet selv. Men jeg afskriver ikke at der er noget højrere end os selv. Men en Gud som sådan, nej. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.