Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. oktober 2011

Diana...

Jeg tror på noget det har ikke noget navn men jeg tror på der er noget. Men direkte gud nej det gør jeg ikk. 

Og jeg tror heller ikke på den der med helved men himlen tror jeg på jeg tror vi alle kommer i himmelen og det er simpelthen nok bare noget jeg har valgt at tror på fordi jeg godt kan lide ideen m at vi kommer videre og mødes med vores afdøde. Jeg tror også det er godt at børnene tror på at deres fx bedsteforældre sidder og kikker ned på dem det en "god" måde at forklare det på stede for oldefar er død. Jamen hvor er han så henne jamen han forsvinder bare. Jeg har selv altid synes godt om at vide at de er der oppe. Og når jeg bliver ked af det eller er i en hård periode kan jeg godt tage mig selv i at kikke op i håb om at se mine kære. 

Så Jeg tror på der er mere end bare os og jeg tror på himlen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Muhmi

Ja jeg tror på Gud Han har været mit holdepunkt gennem hele livet. Han reder mig altid, når jeg har brug for hans hjælp, og jeg er evig taknemmelig for det

Jeg ser frem til den dag, Gud kalder på alle sine børn, og vi skal bo i Guds mange boliger 

Så du tror på at Jesus en dag vender tilbage og så vil vi alle sammen dø i flammer, dem der ikke tror på Gud kommer i Helvede og dem der tror på Ham kommer op og sidder på Hans skød?

Har jeg ret?

Og med det her mener jeg jo ingen respektløshed... Undre mig bare

Anmeld

27. oktober 2011

TWT

Stjernestoev skriver:

Her bliver jeg sådan lidt.. Argh!

Bemærk at jeg siger jeg TROR, så kan du jo ikke tillade dig at gå ind, og rette mig. Du kan sige du opfatter det på en anden måde, men du kan ikke tillade dig at gå ind, og sige jeg ikke "har ret". Ligesom jeg heller ikke siger din tro ikke er den rigtige.

Det var over hovedet ikke meningen at det skulle lyde som om jeg rettede dig 

Det er underligt at du ofte tror at folk angriber dig, når de kommentere noget du har skrevet. 

Det var et eksempel på at Gud altid ilgiver, men at man er nødt til at angre for at kunne opnå tilgivelssen  Det var jo ikke dig jeg mente i eksemplet, for hvordan kan jeg vide om det er sådan du lever? Og hvis jeg vidste du lever sådan, ville jeg da aldrig skrive det i et åben forrum, og det har jeg da overhovedet ingen ret til. 

Undskyld, at du så det som om jeg ville rette det, var bestemt ikke meningen 

Anmeld

27. oktober 2011

TWT

Muhmi skriver:

Så du tror på at Jesus en dag vender tilbage og så vil vi alle sammen dø i flammer, dem der ikke tror på Gud kommer i Helvede og dem der tror på Ham kommer op og sidder på Hans skød?

Har jeg ret?

Og med det her mener jeg jo ingen respektløshed... Undre mig bare

Jeg tror på at Gud en dag kommer og henter  alle sine børn, og tager dem med op til ham. 

Resten bliver på jorden, og Gud får ikke længere nogen "kontakt"(ved ikke hvad jeg skal kalde det) til jorden. Og da Gud er alt godt og kærlighed, og dette bliver fjernet fra jorden, så er det helved der er tilbage. 

Ved ikke om du forstår? ellers må du skrive, så må jeg forklare det bedre 

Jeg ser det ikke som at være en 'ond' Gud, da han har givet alle valget, at tro på ham :=)

Anmeld

27. oktober 2011

emsaroto

Jeg er kristen!

Jeg er opvokset i katolske forhold, da jeg min mor er katolsk og valgte som 18 årig at melde mig ud af den katolske kirken og ind i den Luthersk prodostantiske. 
Jeg er derefter kommet i LMU og IMU

Og jeg vil gerne opdrage Oskar i det kristne. 

Anmeld

27. oktober 2011

Stjernestoev

TWT skriver:

Det var over hovedet ikke meningen at det skulle lyde som om jeg rettede dig 

Det er underligt at du ofte tror at folk angriber dig, når de kommentere noget du har skrevet. 

Det var et eksempel på at Gud altid ilgiver, men at man er nødt til at angre for at kunne opnå tilgivelssen  Det var jo ikke dig jeg mente i eksemplet, for hvordan kan jeg vide om det er sådan du lever? Og hvis jeg vidste du lever sådan, ville jeg da aldrig skrive det i et åben forrum, og det har jeg da overhovedet ingen ret til. 

Undskyld, at du så det som om jeg ville rette det, var bestemt ikke meningen 

Har jeg sagt du angriber mig? Synes godt nok den kommentar var meget personlig. Det her en debat.

Anmeld

27. oktober 2011

SaraB

Jonatansmor skriver:

Religion er jo blevet et ømtåleligt emne. Vi har ekstremistiske muslimer der bomber dem selv og andre i luften for at bevise de har ret. Vi i vesten laver nar af deres tro, vi tegner hvad der ikke tegnes må, velvidende at det i deres optik er en synd. Manglen på respekt overfor hinandens overbevisninger, er mennesket ikke nået langt med.

Ondskab er vel et nødvendigt onde af livet? Uden ondskab ville vi ikke have noget at beskytte?

Men, vi kan jo håbe på at ondskab er et tegn på menneskets manglende indlevelsesevne, vi kan håbe på at bla. det arabiske forår er med til at rykke kloden tættere sammen, som den enhed vi er. Vi kan især håbe på at lande som Iran og Nordkorea, får set sig så meget youtube at de finder ud af det kan lade sig gøre. Måske ondskab er totalt udfaset om 50 år - ihvertfald på det store internationale plan.

Men jeg tror ikke på der findes ondskab for at menneskeheden kan "opleve synden inden de ender i evighed" - ondskab er et menneskeopfundet begreb, det er vist kun os der kan stoppe det igen...

Jeg er fuldstændig enig med dig mht respekten! Det ville være så meget rarere at være til, hvis vi mennesker dog bare havde respekt for hinanden og for hinandens religiøse overbevisning.

Nu er jeg selv konverteret muslim, og bliver (ligesom alle andre muslimer - med FÅ undtagelser) fuldstændig arrig over, at muslimer bruger Allahs navn ifm. handlinger, som strider fuldstændig imod hvad religionen siger. Koranen oplyser os;

"Den, som dræber en uskyldig sjæl, dræber hele menneskeheden. Den som redder en derimod, redder hele menneskeheden". [surat 5, vers 32]

Ikke nok med at de dræber andre, begår de også selvmord - hertil siger Allah i Koranen;

"Kast jer ikke egenhændigt i tilintetgørelsen, men gør det gode! Gud elsker dem, der gør det gode." [Surat 2, vers 195]

"Og dræb ikke jer selv. Sandelig, Allah er den mest barmhjertige for jer." [surat 4, vers 29]

Så hvordan de får refærdiggjort det, og ligefrem tror, at de får belønninger for at gøre det, er ikke til at vide!?!

Anmeld

27. oktober 2011

mulle7430

LunaLykke skriver:

Hvordan kan du blive gal på en du ikke tror på?  

jeg skrev det gør jeg ikke rigtigt.....og jo kan godt blive gal på ham   men tror på der er mere mellem himmel og jord

Anmeld

27. oktober 2011

SjeBets

Nej det gør jeg ikke på nogen plan. men vil heller ikke kalde mig ateist. Fordi måske er der noget og jeg bare ikke har opdaget det. I min optik skal man føle det. og det gør jeg ikke. min datter siger hun tror, og min kæreste er kristen. 

Anmeld

27. oktober 2011

Miss Church

Muhmi skriver:

Buddah, Allah, Jesus og hvad de andre ellers hedder....

Og hvorfor?

Jeg ved ikke hvad jeg tror på, ville jo være rigtig dejligt at sige jeg ikke tror på noget og det gør jeg dybest set nok heller ikke... Men alligevel er der noget der siger mig at der må være mere mellem himmel og jord..... Ved ikke hvad det kan være, andet end frygten for at der i sidste ende ingenting er og så man har stået uden tro og man så er dømt til en evighed i ingenting....... Jeg tror altså ikke på den der himmelen og helvede idé.... Tror jeg... Se det er pisse svært.... Men kunne ikke forestille mig en Gud der i sidste ende ville komme og hente hans flok hjem ved at dræbe dem og udslette alt liv på jorden....... Den forstår jeg ikke.....

Nå, men... Så er det din tur

Og jeg tænker at vi er voksne mennesker og derfor ikke behøver at kaste med mudder bare fordi nogle tror på noget nogle andre ikke tror på... Debatten er mudderfri

(Der kan også svares anonymt)

Jeg tro på Gud. 

Er ikke "udøvende" kristen, men er døbt, konfirmeret, vil giftes og mine børn skal døbes. 

Jeg har den tilgang til det, at tvivler man tro man Det er min begrundelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.