Jonatansmor skriver:
Religion er jo blevet et ømtåleligt emne. Vi har ekstremistiske muslimer der bomber dem selv og andre i luften for at bevise de har ret. Vi i vesten laver nar af deres tro, vi tegner hvad der ikke tegnes må, velvidende at det i deres optik er en synd. Manglen på respekt overfor hinandens overbevisninger, er mennesket ikke nået langt med.
Ondskab er vel et nødvendigt onde af livet? Uden ondskab ville vi ikke have noget at beskytte?
Men, vi kan jo håbe på at ondskab er et tegn på menneskets manglende indlevelsesevne, vi kan håbe på at bla. det arabiske forår er med til at rykke kloden tættere sammen, som den enhed vi er. Vi kan især håbe på at lande som Iran og Nordkorea, får set sig så meget youtube at de finder ud af det kan lade sig gøre. Måske ondskab er totalt udfaset om 50 år - ihvertfald på det store internationale plan.
Men jeg tror ikke på der findes ondskab for at menneskeheden kan "opleve synden inden de ender i evighed" - ondskab er et menneskeopfundet begreb, det er vist kun os der kan stoppe det igen...
Jeg er fuldstændig enig med dig mht respekten! Det ville være så meget rarere at være til, hvis vi mennesker dog bare havde respekt for hinanden og for hinandens religiøse overbevisning.
Nu er jeg selv konverteret muslim, og bliver (ligesom alle andre muslimer - med FÅ undtagelser) fuldstændig arrig over, at muslimer bruger Allahs navn ifm. handlinger, som strider fuldstændig imod hvad religionen siger. Koranen oplyser os;
"Den, som dræber en uskyldig sjæl, dræber hele menneskeheden. Den som redder en derimod, redder hele menneskeheden". [surat 5, vers 32]
Ikke nok med at de dræber andre, begår de også selvmord - hertil siger Allah i Koranen;
"Kast jer ikke egenhændigt i tilintetgørelsen, men gør det gode! Gud elsker dem, der gør det gode." [Surat 2, vers 195]
"Og dræb ikke jer selv. Sandelig, Allah er den mest barmhjertige for jer." [surat 4, vers 29]
Så hvordan de får refærdiggjort det, og ligefrem tror, at de får belønninger for at gøre det, er ikke til at vide!?!