Tror du på Gud?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2011

SaraB

Jonatansmor skriver:

Det kan jeg godt forstå harmer dig - især når nu Allah taler om respekt for hinanden, naturen og skabningerne der danner vores liv!

Hvad der jo så er yderst vigtigt i vores moderne samfund, er at vi lærer vores børn en respekt og forståelse for de forskellige religioners opbygning. Heldigvis kan et demokrati indeholde disse ekstremister - fordi de simpelthen er i undertal i et oplyst samfund.

Heldigvis er ekstremisme ikke forbeholdt islam - der er kristne i områder af Texas, jeg til hver en tid hellere ville af med, end de ekstremister der sidder i huler rundt omkring i Pakistan. DE er farlige, i forhold til hvad en mand kan gøre med en bombe, fordi de har midlerne og mulighederne til at påvirke de næste generationer, som intet andet. DE er farlige for vores frihed!

Lige præcis!

Det ærger mig bare, at den smukkeste religion, som jeg mener islam er, bliver negativt representeret af de afstumpede mennesker.
Desværre har jeg også erfaret, at der er utroligt meget uvidenhed fra ikke-muslimer, som (naturligt nok?) hæfter sig ved det negative. Og grundet dette har de ikke lyst til at lære religionen at kende, for det den VIRKELIG er.

For som du også selv nævner, findes der også ekstreme kristne, som er fuldstændig på afveje. Problemet er, at de ødelægger det for alle andre.

Jeg har det utroligt svært med alt det had!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.