Misbruger vi det danske sundhedsvæssen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

CS

Tin skriver:

Inspireret af anden tråd.....misbruger vi lægen, vagtlægen, skadestuen, sygehuset, tandlægen mv ???

Ja mener jeg!! Synes nemlig tit jeg ser at folk slæber deres børn (eller dem selv) til læge og især til vagtlægen fordi de er forkølet, hoster lidt eller fordi de har fået lidt knopper!!

Er det rimeligt! 9 ud af 10 gange har barnet (eller den voksne) 1 virus, som lægen ikke kan behandle, men som lægen bare kan konstanterer er der! Men det vidste man jo inden man tog afsted!! Børn har ofte knopper og ofte forsvinder de igen.....alligevel drøner vi til lægen. Og igen kan lægen ikke fortælle hvad det er, men fortælle at man skal afvente, eller at det er en ligegyldig ting som varmeknopper....er det rimeligt??

Jeg mener er det rimeligt overfor dem der VIRKELIGT er syge?

En god debat, tak!

Åh nu har jeg ikke læst hele tråden - men synes det er så svært at svare på, jeg synes man skal kontakte læge, lægevagt og fastholde at man vil tilses, hvis man er bekymret. I min verden er det, hellere en gang for meget end en gang for lidt. Jeg er sikker på min venindes veninde ville ønske hun havde fastholdt at komme til lægevagten, da de afviste hendes datter på 2 pga. høj feber. Hun blev 12 timer efter indlagt på Riget med kramper og 2 timer senere slukkede de for respiratoren! Hun havde meningitis og en tur hos lægevagten et stik i fingeren et skud penicilin og hun havde været i live i dag.... Så når man får at vide at man er en pyllermor og lægevagten kun er til akut sygdom.... tja  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Nogle har skrevet en del omkring at være fordømmende omkring hvad andre bruger systemet til! Jeg er ikke fordømmende, men man læser ofte herinde omkring syge børn.....kontakt lægen! Og lige når det feks drejer sig om knopper, så tænker jeg rent faktisk at det ikke er rimeligt! Hvad skal lægen gøre ved det?? 

Jeg ved ikke om det er at være fordømmende!? Måske men så er jeg det! Mange taler jo om at vi betaler for meget i skat og ligende.....men det her er en af grundene. Hvis jeg kunne spare bare 1 % i skat, fordi jeg selv skulle betale visse former for behandling gjore jeg gerne det. Jeg har venner og bekendte der render ind og ud hos lægen.......også fordi barnet har klart snot og ellers ikke fejler andet??? Det er simpelhen forkert.

Blå mærker på knæ forsvinder også selv og hvad skal lægen gøre ved skoldkopperne, de går over igen og barnet kan i mens behandles med panodil, kartoffelmel og zink liminet!!

Jeg mener stadig det er at misbruge systemet og er ret sikker på at vi alle kunne spare penge, hvis vi liiige så tiden an en dag eller 2

Anmeld

30. september 2011

SjeBets

jeg har så personligt aldrig sagt at jeg synes jeg betaler for meget, jeg er har intet imod at betale det jeg gør når jeg kan få de ydelser som gratis læge, skole til ungerne og så videre. 

Og hellere til læge en gang for meget, selv om jeg ik selv er for god til det. 

Jeg ersq ked at af have mistet min gode kammerat fordi han ikke blev tilset

Anmeld

30. september 2011

Koen.

SjeBets skriver:

hov ja er man en bedre mor fordi ens afkom ikke har kommet ret meget ved lægen ?? 

Ja fordi så er jeg nok den væreste, min datter har røget ud og ind at sygehuse siden hun var 3 mdr gammel. Og vi har ofte siddet i et vente værelse på både sygehus og ved lægen HELT uden at være "syg" i jeres forstand, hun er hjerneskadet, og det forsvinder ikke men vi skal til tjek sjovt nok. så sid i bare og døm mig og min hjerneskadet datter næste gang i ser en mor med hendes "raske" barn ved lægen .

Havde tænkt mig ikke at blande mig i denne debat, men ja, giver dig ret for det lyder da som om man er en dårlig mor hvis man render til lægen etc.

Til TS: HVORDAN kan du vudere om hver enkelt person du ser ved lægen, VL etc. har brug for at være der eller ej? bare fordi de måske kun snotter eller har et par røde knopper, så kan DU da virkelig ikke se om der sku være andet galt

Jeg er os en af de mødre der sidder ved vagtlægen med mit "RASKE" barn!! Lærke første år rendte vi ud og ind af vagtlægen, lægen ovs. og ofte fik vi vrede blikke når hun sad og grinte og legede ovs.. hvad folk bare "glemte" at se var når hun skreg og skreg og skreg pga mave kramper og for nr 100 gang den uge igen ikke kunne komme af med aff.!!

Så LAD VÆR at gør jer til dommer over for noget i slet ikke ved noget om og lad dog folk gå til lægen som de vil, det kan da virkelig ikke sætte mit pis i kog om fru jensen lige er til læge EN gang for meget!!

Anmeld

30. september 2011

Zeus

Tin skriver:

Nogle har skrevet en del omkring at være fordømmende omkring hvad andre bruger systemet til! Jeg er ikke fordømmende, men man læser ofte herinde omkring syge børn.....kontakt lægen! Og lige når det feks drejer sig om knopper, så tænker jeg rent faktisk at det ikke er rimeligt! Hvad skal lægen gøre ved det?? 

Jeg ved ikke om det er at være fordømmende!? Måske men så er jeg det! Mange taler jo om at vi betaler for meget i skat og ligende.....men det her er en af grundene. Hvis jeg kunne spare bare 1 % i skat, fordi jeg selv skulle betale visse former for behandling gjore jeg gerne det. Jeg har venner og bekendte der render ind og ud hos lægen.......også fordi barnet har klart snot og ellers ikke fejler andet??? Det er simpelhen forkert.

Blå mærker på knæ forsvinder også selv og hvad skal lægen gøre ved skoldkopperne, de går over igen og barnet kan i mens behandles med panodil, kartoffelmel og zink liminet!!

Jeg mener stadig det er at misbruge systemet og er ret sikker på at vi alle kunne spare penge, hvis vi liiige så tiden an en dag eller 2

Det er jo langt fra alle der kommer til lægen, bare fordi de ringer derind.. 9 ud af 10 gange jeg ringer til lægen, er det for at spørge om noget, eller for at høre om det er nødvendigt med en tid. Det samme med lægevagten. Jeg ringer ikke for at sige at jeg kommer, men om det er nødvendigt. Hvis lægen/lægevagten ikke mener det er nødvendigt, takker jeg mange gange for hjælpen, og så er det ligesom det..

Så at sige at alle bare render til læge i tide og utide, fordi de får det råd at ringe til lægen, må du simpelthen længere ud på landet med...

Anmeld

30. september 2011

Laulund87

tanja. skriver:

Havde tænkt mig ikke at blande mig i denne debat, men ja, giver dig ret for det lyder da som om man er en dårlig mor hvis man render til lægen etc.

Til TS: HVORDAN kan du vudere om hver enkelt person du ser ved lægen, VL etc. har brug for at være der eller ej? bare fordi de måske kun snotter eller har et par røde knopper, så kan DU da virkelig ikke se om der sku være andet galt

Jeg er os en af de mødre der sidder ved vagtlægen med mit "RASKE" barn!! Lærke første år rendte vi ud og ind af vagtlægen, lægen ovs. og ofte fik vi vrede blikke når hun sad og grinte og legede ovs.. hvad folk bare "glemte" at se var når hun skreg og skreg og skreg pga mave kramper og for nr 100 gang den uge igen ikke kunne komme af med aff.!!

Så LAD VÆR at gør jer til dommer over for noget i slet ikke ved noget om og lad dog folk gå til lægen som de vil, det kan da virkelig ikke sætte mit pis i kog om fru jensen lige er til læge EN gang for meget!!

Så sandt! Og tror også det bliver min eneste kommentar i den her tråd

Anmeld

30. september 2011

<3

Tin skriver:

Nu svarer jeg dig IGEN selvom du tydeligvis ikke svarer mig tilbage.

Der er efter offentlig direktiv at børn skal tilses af læge ved mistanke om div. børnesygdomme som "knopper" (mund-fod-hånd syge, skoldkopper m fl.) så derfor holder jeg mig til det!

Andre "knopper" som kan være farlige er nældefeber, skarlagensfeber og menigitis. De fleste knopper er heldigvis ufarlige men ved knopper er der ingen garanti.

Kh Kirsten

Anmeld

30. september 2011

Koen.

Tin skriver:

Jamen lige det med knopper! Jeg fik i en alder af 19 år nogle mærkelig knopper efter at have været lidt sløj nogle dage og JA jeg gik til lægen fordi jeg havde en 8 uger gammel datter jeg ikke ville udsætte for noget der evt ku smitte..

Og jeg havde ski da os skoldkopper og blev så hønesyg med 41 i feber at lægen helst så mig indlagt og der fik jeg faktisk af vide at hun (lægen) var glad for jeg var kommet til hende med mine "knopper" for så var hun forberedt hvis der kom følgesygdomme Hvilket der så os gjorder..

Så nogen gange kan knopper os have betydning!

Anmeld

30. september 2011

Koen.

mrs X skriver:

Nu svarer jeg dig IGEN selvom du tydeligvis ikke svarer mig tilbage.

Der er efter offentlig direktiv at børn skal tilses af læge ved mistanke om div. børnesygdomme som "knopper" (mund-fod-hånd syge, skoldkopper m fl.) så derfor holder jeg mig til det!

Andre "knopper" som kan være farlige er nældefeber, skarlagensfeber og menigitis. De fleste knopper er heldigvis ufarlige men ved knopper er der ingen garanti.

Kh Kirsten

Anmeld

30. september 2011

<3

tanja. skriver:

Jamen lige det med knopper! Jeg fik i en alder af 19 år nogle mærkelig knopper efter at have været lidt sløj nogle dage og JA jeg gik til lægen fordi jeg havde en 8 uger gammel datter jeg ikke ville udsætte for noget der evt ku smitte..

Og jeg havde ski da os skoldkopper og blev så hønesyg med 41 i feber at lægen helst så mig indlagt og der fik jeg faktisk af vide at hun (lægen) var glad for jeg var kommet til hende med mine "knopper" for så var hun forberedt hvis der kom følgesygdomme Hvilket der så os gjorder..

Så nogen gange kan knopper os have betydning!

Nemlig!

Kh Kirsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.