Misbruger vi det danske sundhedsvæssen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

<3

Tin skriver:

Jeg vil da gerne svare dig Har bare haft svært ved at følge med indlæggene hele tiden

Som jeg har skrevet et andet sted, så tager jeg udgangspunkt i egne erfaringer som mor til 5, heraf 1 handicappet dreng og som søster til en svært handicappet lillebror der desværre ikke lever mere.

Disse ting har selvføkgelig givet mig en vis erfaring, og derfor fortæller jeg her i debatten hvad JEG oplever. Det er mit syn på det, og I må meget gerne mene noget andet. Jeg har ikke startet tråden for at hænge nogle ud, men udelukkende for at høre andres meninger, derfor kan jeg heller ikke helt forstå hvorfor mange har travlt med at fortælle mig at min mening er forkert, når det nu er det jeg oplever......

Måske fordi dit hovedformål tilsyneladende er at fortælle og nedgøre dem som ikke er enige med dig.

Dit sprogbrug og måde at formulere dig på er ret konfliktsøgende.

Kh Kirsten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

morethanperfect

Det kan da godt være nogle misbruger vagtlægen, men altså, egen læge ?? Hvordan pokker skal man kunne misbruge sådan en ? 

Jeg syns ikke det er forkert at tage til læge hvis man er nervøs for sit barn .. Ens børn er et og alt .. Jeg har altid fået af vide jeg aldrig skal tøve med at tage afsted hvis jeg er nervøs for ham .. Han har dog kun været til læge 1 gang(udeover vaccinationerne) fordi han havde slem hoste .. Vi har aldrig ringet til vagtlægen .. Og han er 11 mdr .. 

Anmeld

10. oktober 2011

Christina.78

lærkes_mor skriver:

Jeg mener ikke at folk misbruger læge / lægevagten!

Min opfattelse er at man kun bruger overtegnede, hvis man som forældre er usikker på sit barns velbefindende!

Og at sige at mange folk tager til vagtlæge, selvom ens barn kun snotter - hvor ved man det fra??!!

Jeg kan som mor til mine børn, ikke nødvendigvis se hvad de andre børn fejler! Fordi de sidder ved vagtlægen og virker friske, dog med lidt snotnæse, betyder jo ikke at forældrene at tage til vagtlægen pga. snot næsen....

Jeg selv er mor til Lærke som sjældent har været ved vagtlægen... og så mor til Nor som lidt oftere har været afsted.

Og lige Nor vil de andre i venteværelset ikke kunne se om han fejler noget eller ej. Bl.a. var vi ved vagtlæge med ham da han havde skoldkopper. Han havde samtidig fået lidt andre knopper som vi var usikre på hvad var.... Det viste sig så at være petekkier (blødninger i huden) som børn bl.a. får hvis de får meningitis. Så vi kom med ambulance (udrykning) til Skejby.

Efterfølgende får han stadig de blødningerne i huden, og vi har fået afvide at det rigtige er at søge læge når det er. Og hvis det er om aftenen er det jo så vagtlæge.

Så vi kan komme til vagtlæge med en (set fra de andre ventende i venteværelset) frisk dreng, ingen snot, glad og smilende.....

¨

Det jeg vil frem til er at jeg ikke kan se hvordan vi som forældre kan gøre os til dommere over om andre misbruger det danske sundhedsvæsen.

Vi er forældre, ikke læger!

Og mht. brugerbetaling synes jeg det er en meget dårligt ide!!! det vil ramme en gruppe, men lav indtægt (af den ene eller anden grund) som derfor ikke har mulighed for at komme til lægen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.