lærkes_mor skriver:
Jeg mener ikke at folk misbruger læge / lægevagten!
Min opfattelse er at man kun bruger overtegnede, hvis man som forældre er usikker på sit barns velbefindende!
Og at sige at mange folk tager til vagtlæge, selvom ens barn kun snotter - hvor ved man det fra??!!
Jeg kan som mor til mine børn, ikke nødvendigvis se hvad de andre børn fejler! Fordi de sidder ved vagtlægen og virker friske, dog med lidt snotnæse, betyder jo ikke at forældrene at tage til vagtlægen pga. snot næsen....
Jeg selv er mor til Lærke som sjældent har været ved vagtlægen... og så mor til Nor som lidt oftere har været afsted.
Og lige Nor vil de andre i venteværelset ikke kunne se om han fejler noget eller ej. Bl.a. var vi ved vagtlæge med ham da han havde skoldkopper. Han havde samtidig fået lidt andre knopper som vi var usikre på hvad var.... Det viste sig så at være petekkier (blødninger i huden) som børn bl.a. får hvis de får meningitis. Så vi kom med ambulance (udrykning) til Skejby.
Efterfølgende får han stadig de blødningerne i huden, og vi har fået afvide at det rigtige er at søge læge når det er. Og hvis det er om aftenen er det jo så vagtlæge.
Så vi kan komme til vagtlæge med en (set fra de andre ventende i venteværelset) frisk dreng, ingen snot, glad og smilende.....
¨
Det jeg vil frem til er at jeg ikke kan se hvordan vi som forældre kan gøre os til dommere over om andre misbruger det danske sundhedsvæsen.
Vi er forældre, ikke læger!
Og mht. brugerbetaling synes jeg det er en meget dårligt ide!!! det vil ramme en gruppe, men lav indtægt (af den ene eller anden grund) som derfor ikke har mulighed for at komme til lægen.