SussieThyssen skriver:
Vi betaler enorme summer i skat..og så må der være nok til at dække lægehjælp m.v.
Jeg synes det er fint nok at man skal betale en vis "bod", hvis man bliver væk fra operative aftaler m.v. I dag hvor alle har mpbiler, kan man altid melde afbud..og undskyldningen med at have "glemt" det, er jo bare too sad too bad.
Så der mener jeg bestemt at man godt kan sende en regning for udeblivelse.
Netop det er jeg meget enig i. Jeg mener bestemt også man skal søge læge, hvis barnet har det træls af den ene eller anden grund, men det skade jo ikke at vente feks 3 dage når der er tale om snot og hoste og feber (medmindre den selvfølgelig er over 40 i feber). En almindelig forkøelse varer gerne ca 7 dage jo. Men jeg tænker da også at vi som forældre er lidt presset fordi vi jo gerne skulle passe vores job imens man har et sygt barn.
Derfor søger man jo hjælp ved lægen i håb om hurtig bedring, men ofte medfører det ikke andet end ordene "det er en virus" og det tager tid !
Ja vi betaler skat....men jeg synes ikke at det er rimeligt at jeg skal betale SÅ MEGET i skat, for at andre kan komme til lægen!
Ved det er forskellige systemer, men på visse sygehuse er ventelisterne faktisk op mod 6 mdr (ja helt op mod 1 år) på visse behandlinger....og når jeg skal have disse behandlinger, så mener jeg netop at det er i min ret at komme til i god tid fordi jeg betaler skat og samtidig bliver jeg vred over at pengene skal gå til den almindelig læge, som vi "desværre" er nødtil at have så mange af.
Anmeld