Misbruger vi det danske sundhedsvæssen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

millesofie

sne190810 skriver:

Åååh, det fænomen kender jeg også godt.

Jeg har det ikke i huset, og har kun haft købt det en gang på lægens anbefaling. Det var da min datter i vinters 6måneder gammel havde lungebetændelse. Jeg var ikke meget for at give det, (hun skulle have det udover penicillinen) men det løst lidt sig selv da hun kastede det op, lige så snart jeg havde bakset det ind i munden på hende.

Og det er ikke blevet et hit siden hen ..

Tænker nogle gange at hvad gjorde de i gamle dage, der klarede man sig igennem  Så det burde også være muligt idag, uden at fylde sig med alle mulige stoffer.

Mvh. hende som også hellere går en tur, drikker et glas vand eller sover en powernap og undgår pillen, hvis en hovedpine melder sig.

ja hvad gjorde de i de gamle tider??!! det var kun hvis man næsten lå for døden at man lige lavede en pilebark te (panodil)

nej jeg har to unger herhjemme (6år og 2år) og vi har købt to børne panodil mens vi har haft dem, den første måtte jeg smide ud her for 6 mån siden fordi den var for gammel, tror tinke har haft brugt det mest pga væske i ørene men det er ikke noget jeg tyer til, mest fordi det simpelhen er så skadeligt for leveren og hvem ønsker at skade sine børn? men har de ONDT!! så får de lidt. det handler om måde og et sundt syn på tingene  (der var ingen dansene lever)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Mira0911

Ja... Især vagtlægen!! 

Julie bliver 3 til Februar - Vi har kun brugt vagtlægen 3 gange... Ellers kommer hun normalt til egen læge.... 

Anmeld

30. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
SussieThyssen skriver:

Helt enig.

Det er så let at sidde og sige, at man skal indføre brugerbetaling, hvis man HAR pengene til det..men hvad med os, der ikke har dem? Hvad med den enlige mor eller far med 3 småbørn? Hvad med os på overførselsindkomster, som lider af kroniske sygdomme og i forvejen lægger halvdelen af vores indtægt på medicin??

Og nej..jeg mener ikke folk misbruger lægerne, de bruger dem i det omfang de mangler viden til, og når samfundet sparer på oplysningen af sundhed og omsorg, så må man forvente en øget tilgang til lægebesøg.
Så enkelt er det.

Ja jeg er da heller ikke milionær med 5 børn og min mand som ene forsørger.....Men stadig er jeg sikker på at det er (bemærk : )delvist vejen frem at vælge brugerbetaling til visse behandlinger

Anmeld

30. september 2011

LLN

Tin skriver:

Inspireret af anden tråd.....misbruger vi lægen, vagtlægen, skadestuen, sygehuset, tandlægen mv ???

Ja mener jeg!! Synes nemlig tit jeg ser at folk slæber deres børn (eller dem selv) til læge og især til vagtlægen fordi de er forkølet, hoster lidt eller fordi de har fået lidt knopper!!

Er det rimeligt! 9 ud af 10 gange har barnet (eller den voksne) 1 virus, som lægen ikke kan behandle, men som lægen bare kan konstanterer er der! Men det vidste man jo inden man tog afsted!! Børn har ofte knopper og ofte forsvinder de igen.....alligevel drøner vi til lægen. Og igen kan lægen ikke fortælle hvad det er, men fortælle at man skal afvente, eller at det er en ligegyldig ting som varmeknopper....er det rimeligt??

Jeg mener er det rimeligt overfor dem der VIRKELIGT er syge?

En god debat, tak!

Sjov detbat. Mange synes at vagtlægen bruges for meget, men alligevel er det et standardsvaret herinde når nogle skriver om syge børn - ring til vagtlægen.

Anmeld

30. september 2011

Dinna88

Uha... Jeg kender ingen der gør. Kender snarere mange personer der UDSÆTTER lægebesøget.

Inkl. undertegnede. Jeg gik med to kraftigt forstuvede ledbånd og en knogle hvor der var gået en plint af i næsten 6 mdr. før jeg gik til læge. Bum bum.. haha.

Jeg vil mene at hvis man som forældre vurderer at ens barn skal til læge, måske grundet stor usikkerhed, så skal man da tage til læge! Ingen tvivl om det. Jeg synes f.eks. at folk herinde er SÅ dygtige til at bede om råd/erfaering m.m. fra andre brugere, inden de søger læge. Jeg synes det er lidt barsk at smid ekommentarer om at folk gerne må bruge deres sunde fornuft - det er jo ikke alle der er lige sikre i hvad de gør! Mange kan jo også bygge deres sikkerhed på erfaring, men hvad så med resten -  lægerne er der trods alt for at hjælpe. 

så nej... Jeg synes ikke jeg har erfaret, at folk går til læge i tide og utide, uden at det nødvendigt  Nogle gør nok - men altså....

Anmeld

30. september 2011

Sara.

Jeg mener ikke at folk misbruger læge / lægevagten!

Min opfattelse er at man kun bruger overtegnede, hvis man som forældre er usikker på sit barns velbefindende!

Og at sige at mange folk tager til vagtlæge, selvom ens barn kun snotter - hvor ved man det fra??!!

Jeg kan som mor til mine børn, ikke nødvendigvis se hvad de andre børn fejler! Fordi de sidder ved vagtlægen og virker friske, dog med lidt snotnæse, betyder jo ikke at forældrene at tage til vagtlægen pga. snot næsen....

Jeg selv er mor til Lærke som sjældent har været ved vagtlægen... og så mor til Nor som lidt oftere har været afsted.

Og lige Nor vil de andre i venteværelset ikke kunne se om han fejler noget eller ej. Bl.a. var vi ved vagtlæge med ham da han havde skoldkopper. Han havde samtidig fået lidt andre knopper som vi var usikre på hvad var.... Det viste sig så at være petekkier (blødninger i huden) som børn bl.a. får hvis de får meningitis. Så vi kom med ambulance (udrykning) til Skejby.

Efterfølgende får han stadig de blødningerne i huden, og vi har fået afvide at det rigtige er at søge læge når det er. Og hvis det er om aftenen er det jo så vagtlæge.

Så vi kan komme til vagtlæge med en (set fra de andre ventende i venteværelset) frisk dreng, ingen snot, glad og smilende.....

¨

Det jeg vil frem til er at jeg ikke kan se hvordan vi som forældre kan gøre os til dommere over om andre misbruger det danske sundhedsvæsen.

Vi er forældre, ikke læger!

Og mht. brugerbetaling synes jeg det er en meget dårligt ide!!! det vil ramme en gruppe, men lav indtægt (af den ene eller anden grund) som derfor ikke har mulighed for at komme til lægen.

Anmeld

30. september 2011

Sara.

LLN skriver:

Sjov detbat. Mange synes at vagtlægen bruges for meget, men alligevel er det et standardsvaret herinde når nogle skriver om syge børn - ring til vagtlægen.

Har jeg også lige tænkt over...

Anmeld

30. september 2011

Zeus

lærkes_mor skriver:

Min opfattelse er at man kun bruger overtegnede, hvis man som forældre er usikker på sit barns velbefindende!

Og at sige at mange folk tager til vagtlæge, selvom ens barn kun snotter - hvor ved man det fra??!!

Jeg kan som mor til mine børn, ikke nødvendigvis se hvad de andre børn fejler! Fordi de sidder ved vagtlægen og virker friske, dog med lidt snotnæse, betyder jo ikke at forældrene at tage til vagtlægen pga. snot næsen....

Jeg selv er mor til Lærke som sjældent har været ved vagtlægen... og så mor til Nor som lidt oftere har været afsted.

Og lige Nor vil de andre i venteværelset ikke kunne se om han fejler noget eller ej. Bl.a. var vi ved vagtlæge med ham da han havde skoldkopper. Han havde samtidig fået lidt andre knopper som vi var usikre på hvad var.... Det viste sig så at være petekkier (blødninger i huden) som børn bl.a. får hvis de får meningitis. Så vi kom med ambulance (udrykning) til Skejby.

Efterfølgende får han stadig de blødningerne i huden, og vi har fået afvide at det rigtige er at søge læge når det er. Og hvis det er om aftenen er det jo så vagtlæge.

Så vi kan komme til vagtlæge med en (set fra de andre ventende i venteværelset) frisk dreng, ingen snot, glad og smilende.....

¨

Det jeg vil frem til er at jeg ikke kan se hvordan vi som forældre kan gøre os til dommere over om andre misbruger det danske sundhedsvæsen.

Og mht. brugerbetaling synes jeg det er en meget dårligt ide!!! det vil ramme en gruppe, men lav indtægt (af den ene eller anden grund) som derfor ikke har mulighed for at komme til lægen.

Anmeld

30. september 2011

Zeus

LLN skriver:

Anmeld

30. september 2011

<3

lærkes_mor skriver:

¨

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.