cmks2007 skriver:

Jeg synes det er en utrolig snæversynet tilgang til emnet - altså at folk bare tager deres børn til lægen for småting, de burde vide bedre om
Det virker som om, at man er stolt af, kun at have været ved læge/vagtlæge x antal gange i sine børns liv.
Det er da fint, at nogen herinde ved så meget om sygdomme, at de tydeligt kan se, hvornår deres unger har brug for lægehjælp. Jeg er ikke en af de forældre. Og jeg finder det virkelig nedladende, at andre skal gøre sig til dommere over, hvornår det er okay for mig at blive i tvivl.
Jeg ved ikke om jeg har været mange eller få gange til læge med mine unger. Når jeg ringer til lægen eller vagtlægen, er det fordi jeg er i tvivl om, om det kan være noget (begyndende) skidt. Vurderer de så at det skal tjekkes, jamen så går jeg da ud fra, at jeg har handlet korrekt. Og jeg er gået fra vagtlægen - og egen læge - med både virusser, lungebetændelser, halsbetændelser, blærebetændelser osv. Altså både ting, der ikke krævede behandling, men så sandelig også ting, der gjorde.
Nu ved jeg ikke, om det er sådan alle steder, men i min region bliver man visiteret i telefonen af en vagtlæge. Og skal der kigges nærmere, så får man en tid hos vagtlægen - og helt ærligt, hvis lægen kalder en ind til nærmere tjek, så kan jeg ikke se, hvordan andre ikke-medicinsk-uddannede kvinder kan få ondt i måsen over det! Med mindre de selvfølgelig er så meget bedre end lægerne til at vurdere andres børns sundhedstilstand