Misbruger vi det danske sundhedsvæssen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

Koen.

Laulund87 skriver:

Så sandt! Og tror også det bliver min eneste kommentar i den her tråd

Den er os ret ude i hampen, det er kun en stor mudderkast om hvor god en mor man er fordi ens barn IKKE har været ved lægen ovs

Men så er jeg ski glad for at være en skod mor der slæber mit barn til læge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

Laulund87

tanja. skriver:

Den er os ret ude i hampen, det er kun en stor mudderkast om hvor god en mor man er fordi ens barn IKKE har været ved lægen ovs

Men så er jeg ski glad for at være en skod mor der slæber mit barn til læge

Også her

Anmeld

30. september 2011

Koen.

Tin skriver:

Nogle har skrevet en del omkring at være fordømmende omkring hvad andre bruger systemet til! Jeg er ikke fordømmende, men man læser ofte herinde omkring syge børn.....kontakt lægen! Og lige når det feks drejer sig om knopper, så tænker jeg rent faktisk at det ikke er rimeligt! Hvad skal lægen gøre ved det?? 

Jeg ved ikke om det er at være fordømmende!? Måske men så er jeg det! Mange taler jo om at vi betaler for meget i skat og ligende.....men det her er en af grundene. Hvis jeg kunne spare bare 1 % i skat, fordi jeg selv skulle betale visse former for behandling gjore jeg gerne det. Jeg har venner og bekendte der render ind og ud hos lægen.......også fordi barnet har klart snot og ellers ikke fejler andet??? Det er simpelhen forkert.

Blå mærker på knæ forsvinder også selv og hvad skal lægen gøre ved skoldkopperne, de går over igen og barnet kan i mens behandles med panodil, kartoffelmel og zink liminet!!

Jeg mener stadig det er at misbruge systemet og er ret sikker på at vi alle kunne spare penge, hvis vi liiige så tiden an en dag eller 2

Lige det med skoldkopper kan få mig op af stolen!!!

Du mener at jeg så os sku have ladet vær med at gå til lægen 1 dag eller 2 når jeg allerede dagen efter de første knopper var brudt frem var så syg at jeg ikke kunne tage vare på mit lille barn, så var det bedre hun led under at vi IKKE skal bruge lægen

Jeg syntes nu det var bedre at gå til lægen og så kunne afsætte mit lille barn

Anmeld

30. september 2011

LinLin

tanja. skriver:

Havde tænkt mig ikke at blande mig i denne debat, men ja, giver dig ret for det lyder da som om man er en dårlig mor hvis man render til lægen etc.

Til TS: HVORDAN kan du vudere om hver enkelt person du ser ved lægen, VL etc. har brug for at være der eller ej? bare fordi de måske kun snotter eller har et par røde knopper, så kan DU da virkelig ikke se om der sku være andet galt

Jeg er os en af de mødre der sidder ved vagtlægen med mit "RASKE" barn!! Lærke første år rendte vi ud og ind af vagtlægen, lægen ovs. og ofte fik vi vrede blikke når hun sad og grinte og legede ovs.. hvad folk bare "glemte" at se var når hun skreg og skreg og skreg pga mave kramper og for nr 100 gang den uge igen ikke kunne komme af med aff.!!

Så LAD VÆR at gør jer til dommer over for noget i slet ikke ved noget om og lad dog folk gå til lægen som de vil, det kan da virkelig ikke sætte mit pis i kog om fru jensen lige er til læge EN gang for meget!!

Hvordan kan man stille en diagnose ud fra det man lige umiddelbart ser i venteværelset??? Måske er det ikke lige snotnæsen de kommer til lægen med!

Anmeld

30. september 2011

Moar'en

Frk. Himmelblå skriver:

Forstår dig til fulde mht. andres dømmende blikke. 

Har selv lille pige med et hav af medicinske udfordringer, og de kan skisme være svære at gennemskue. Også for lægerne. Og andre forældre kan ikke nødvendigvis se, når der er problemer.

Ja, det er sgu hårdt ind imellem. Vi forældre til syge børn gør ind imellem ting andre ikke forstår, og de fordømmende blikke gør sgu ondt

Anmeld

30. september 2011

Moar'en

mrs X skriver:

Og ked af at høre med din søn!

Kh Kirsten

tak

Anmeld

30. september 2011

Koen.

DAs mor skriver:

Hvordan kan man stille en diagnose ud fra det man lige umiddelbart ser i venteværelset??? Måske er det ikke lige snotnæsen de kommer til lægen med!

Nemlig

Anmeld

30. september 2011

<3

DAs mor skriver:

Smukt sagt

Kh Kirsten

Anmeld

30. september 2011

<3

Moar'en skriver:

tak

Anmeld

30. september 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Jeg synes det er en utrolig snæversynet tilgang til emnet - altså at folk bare tager deres børn til lægen for småting, de burde vide bedre om Det virker som om, at man er stolt af, kun at have været ved læge/vagtlæge x antal gange i sine børns liv.

Det er da fint, at nogen herinde ved så meget om sygdomme, at de tydeligt kan se, hvornår deres unger har brug for lægehjælp. Jeg er ikke en af de forældre. Og jeg finder det virkelig nedladende, at andre skal gøre sig til dommere over, hvornår det er okay for mig at blive i tvivl.

Jeg ved ikke om jeg har været mange eller få gange til læge med mine unger. Når jeg ringer til lægen eller vagtlægen, er det fordi jeg er i tvivl om, om det kan være noget (begyndende) skidt. Vurderer de så at det skal tjekkes, jamen så går jeg da ud fra, at jeg har handlet korrekt. Og jeg er gået fra vagtlægen - og egen læge - med både virusser, lungebetændelser, halsbetændelser, blærebetændelser osv. Altså både ting, der ikke krævede behandling, men så sandelig også ting, der gjorde.

Nu ved jeg ikke, om det er sådan alle steder, men i min region bliver man visiteret i telefonen af en vagtlæge. Og skal der kigges nærmere, så får man en tid hos vagtlægen - og helt ærligt, hvis lægen kalder en ind til nærmere tjek, så kan jeg ikke se, hvordan andre ikke-medicinsk-uddannede kvinder kan få ondt i måsen over det! Med mindre de selvfølgelig er så meget bedre end lægerne til at vurdere andres børns sundhedstilstand

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.