Misbruger vi det danske sundhedsvæssen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. september 2011

LinLin

mrs X skriver:

Smukt sagt

Kh Kirsten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. september 2011

<3

DAs mor skriver:

Anmeld

30. september 2011

Lene27

Hvordan kan du se at et barn kun er snottet når du sidder ved lægen og venter og der ikke gemmer sig noget andet...

sygdommen er jo ikke altid synlig...

Anmeld

30. september 2011

Moar'en

Lene27 skriver:

Hvordan kan du se at et barn kun er snottet når du sidder ved lægen og venter og der ikke gemmer sig noget andet...

sygdommen er jo ikke altid synlig...

Anmeld

30. september 2011

LLN

tanja. skriver:

Lige det med skoldkopper kan få mig op af stolen!!!

Du mener at jeg så os sku have ladet vær med at gå til lægen 1 dag eller 2 når jeg allerede dagen efter de første knopper var brudt frem var så syg at jeg ikke kunne tage vare på mit lille barn, så var det bedre hun led under at vi IKKE skal bruge lægen

Jeg syntes nu det var bedre at gå til lægen og så kunne afsætte mit lille barn

Der er ingen der skriver at man ikke skal gå til læge eller vagtlæge hvis man er syg og ikke kan passe sit barn, eller hvis barnet ikke drikker, har våde bleer og den almene tilstand er dårlig.

Anmeld

30. september 2011

Koen.

LLN skriver:

Der er ingen der skriver at man ikke skal gå til læge eller vagtlæge hvis man er syg og ikke kan passe sit barn, eller hvis barnet ikke drikker, har våde bleer og den almene tilstand er dårlig.

Nej, men TS mener man skal se tiden an 1 eller 2 dage, havde jeg gjordt det havde mit barn jo kommet til at lide under det!! Jeg forstår VIRKELIG ikke hvorfor man ikke være ligeglad med hvor tit folk går til lægen..

Anmeld

30. september 2011

Prinsessens'Mor<3

Nu er der mange der skriver at de kender eller ser mange der render til lægevagten med en baby der har nyst eller lignende.. Men man kan da ikke tage til læge vagten før man har ringet?

Og når man ringer er det da ikke ensbetydne med at man skal komme ind det er da en beslutning læge vagten i telefonen tager om de synes er "alvorlig" nok?

Jeg har selv før ringet i forvirring, hvor de rådet mig til hvad jeg skulle gøre uden jeg skulle derhen, er det så også misbrug?   

Lidt forvirret

Anmeld

30. september 2011

SussieThyssen

Tin skriver:

Netop det er jeg meget enig i. Jeg mener bestemt også man skal søge læge, hvis barnet har det træls af den ene eller anden grund, men det skade jo ikke at vente feks 3 dage når der er tale om snot og hoste og feber (medmindre den selvfølgelig er over 40 i feber). En almindelig forkøelse varer gerne ca 7 dage jo. Men jeg tænker da også at vi som forældre er lidt presset fordi vi jo gerne skulle passe vores job imens man har et sygt barn.

Derfor søger man jo hjælp ved lægen i håb om hurtig bedring, men ofte medfører det ikke andet end ordene "det er en virus" og det tager tid !

Ja vi betaler skat....men jeg synes ikke at det er rimeligt at jeg skal betale SÅ MEGET i skat, for at andre kan komme til lægen!

Ved det er forskellige systemer, men på visse sygehuse er ventelisterne faktisk op mod 6 mdr (ja helt op mod 1 år) på visse behandlinger....og når jeg skal have disse behandlinger, så mener jeg netop at det er i min ret at komme til i god tid fordi jeg betaler skat og samtidig bliver jeg vred over at pengene skal gå til den almindelig læge, som vi "desværre" er nødtil at have så mange af.

Rent faktisk, så har vi færre læger nu end vi har haft i mange, mange år, så det er ikke rigtigt det du postulerer der.

Endvidere, så kan det handle om livet omkring visse sygdomme, hvis man venter. Nogle sygdomme giver ikke 40 i feber, men er stadig livstruende. Hoste kan være lungebetændelse uden 40 i feber, og det kan ikke vente i 3 dage.
Og når det handler om vore børn, så er de vigtigere end noget andet, også vigtigere at du vil værre herre over andre forældres vurdering af ders børns sygesituation.

Ja undskyld, jeg ved godt, at jeg er meget kontant her. Men jeg har haft dødsyge børn, hvor det har handlet om alvorlig sygdom, og som kunne have kostet dem livet, hvis jeg havde ventet 3 dage. Men netop fordi jeg var usikker og søgte læge, kom de omgående under behandling.
Så hvad lægesøgning angår, så bliver vi aldrig enige.

Anmeld

30. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
tanja. skriver:

Havde tænkt mig ikke at blande mig i denne debat, men ja, giver dig ret for det lyder da som om man er en dårlig mor hvis man render til lægen etc.

Til TS: HVORDAN kan du vudere om hver enkelt person du ser ved lægen, VL etc. har brug for at være der eller ej? bare fordi de måske kun snotter eller har et par røde knopper, så kan DU da virkelig ikke se om der sku være andet galt

Jeg er os en af de mødre der sidder ved vagtlægen med mit "RASKE" barn!! Lærke første år rendte vi ud og ind af vagtlægen, lægen ovs. og ofte fik vi vrede blikke når hun sad og grinte og legede ovs.. hvad folk bare "glemte" at se var når hun skreg og skreg og skreg pga mave kramper og for nr 100 gang den uge igen ikke kunne komme af med aff.!!

Så LAD VÆR at gør jer til dommer over for noget i slet ikke ved noget om og lad dog folk gå til lægen som de vil, det kan da virkelig ikke sætte mit pis i kog om fru jensen lige er til læge EN gang for meget!!

Jeg har faktisk et handicappet barn selv!!! Og jeg har rent ved lægen meget med ham!! Jeg har selv mistet en lillebror der var svært handicappet pga system fejl!!! Det har intet med sagen at gøre!! Ingen kan nemlig heller ikke se at min søn er alvorlig syg MEN...Netop med udgangspunkt i min søn, bliver jeg forarget (fordømmende om du vil) når jeg flere gange, ja faktisk hver dag læser bla her inde eller hører fra venner og bekendte at de var til lægen pga dit og dat!!

Der er masser af ventetid i det system min søn hører under, og jeg slæber ikke ham til lægen fordi han snotter eller ikke vil spise i en dag eller 2 jeg gør mig ikke til dommer over hvad andre gør, men denne debat er udelukkende startet pga egne oplevelser i dirverse venteværelser!

Anmeld

30. september 2011

Tin

Profilbillede for Tin
mrs X skriver:

Nu svarer jeg dig IGEN selvom du tydeligvis ikke svarer mig tilbage.

Der er efter offentlig direktiv at børn skal tilses af læge ved mistanke om div. børnesygdomme som "knopper" (mund-fod-hånd syge, skoldkopper m fl.) så derfor holder jeg mig til det!

Andre "knopper" som kan være farlige er nældefeber, skarlagensfeber og menigitis. De fleste knopper er heldigvis ufarlige men ved knopper er der ingen garanti.

Kh Kirsten

Jeg vil da gerne svare dig Har bare haft svært ved at følge med indlæggene hele tiden

Som jeg har skrevet et andet sted, så tager jeg udgangspunkt i egne erfaringer som mor til 5, heraf 1 handicappet dreng og som søster til en svært handicappet lillebror der desværre ikke lever mere.

Disse ting har selvføkgelig givet mig en vis erfaring, og derfor fortæller jeg her i debatten hvad JEG oplever. Det er mit syn på det, og I må meget gerne mene noget andet. Jeg har ikke startet tråden for at hænge nogle ud, men udelukkende for at høre andres meninger, derfor kan jeg heller ikke helt forstå hvorfor mange har travlt med at fortælle mig at min mening er forkert, når det nu er det jeg oplever......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.