Tin skriver:
Altså nu betaler vi jo endnu ikke for tandlægebesøg for børn
Ved vores læge er det faktisk næsten umuligt at få en tid her og nu!! mange må vente ikke i timer, men dage for at blive tilset, da der altid ( læs : Hver dag) sidder folk med børn der er snottet!
Ja folk "smertegrænser" er forskellige, men jeg forventer at kunne komme til lægen når jeg har et reelt behov, hvilket vil sige når jeg eller mine børn faktisk ER syge......så forventer jeg at kunne blive tilset med det samme, og det er bare ikke altid muligt hvilket jeg personligt er lidt harm over, netop fordi der er mange der bare tager til lægen pga ingenting!
Hvis man ringer til lægen og det er akut eller noget som skal behandles, så tror jeg ganske enkelt ikke at man skal vente flere dage på tid - hvis man har et akut behov for lægehjælp så er der ingen læge der siger at man skal komme om f.eks 3 dage. Hvis dette er tilfældet så er det ikke så akut som man selv mener - derfor kan man måske så sige, at det ikke er mere nødvendigt end andre der har fået tid?
Og noget helt andet er, at når jeg f.eks sidder i et venteværelse, så ved jeg faktisk ikke noget som helst om hvorfor andre folk har fået en tid, selvom jeg kan se at "lille Peter" har snotnæse. Kan være at der er andre ting i vejen, som ikke er synligt for det blotte øje. Desuden tænker jeg ikke over, hvad andre laver og hvorfor DE lige har ringet til lægen.
Er enig i, at det er en skam at nogle folk udnytter systemet, men jeg vil ikke gøre mig til dommer over, hvad der er rimeligt og hvad der ikke er, før folk "må" ringe til lægen.
Tror helt ærligt at det er de færreste, som har til formål at udnytte systemet eller gøre det værre for andre.
/Fenja 
Anmeld