Tin skriver:
Mht tandlægen tænker jeg mere på børnene der lige pylre lidt fordi de har lidt kløe bagerst i munden!!! forældrene der slæber dem til tandlægen for at få atvide at det er en 6 års tand der er på vej!!!
Og hvad angår sygehuset og egen læge!! Jo det er misbrug af egen læge når man sidder og venter på at blive tjekket pga røde knopper!! Mens andre venter i samme venteværelse for at blive behandlet for deres lungebetændelse, kræft eller barnløshed!!
Jeg synes man skal have mulighed for at tage til lægen - også selvom det kun drejer sig om røde knopper. Det er vores ret i et samfund som dette. Hvis man er urolig som forældre over røde knopper, hvorfor skal andre så vurdere hvornår det er acceptabelt at gå til lægen.
Kan ikke se sammenligning med kræft og barnløshed - alle får en tid og sidder ikke og venter i venteværelset i flere timer. Man kunne jo også komme til lægen med disse røde knopper og finde ud af at det faktisk skal behandles - men man kan da håbe på, at lægen siger at det går over igen. Desuden tror jeg mest at det drejer sig om forældre der "kun" har fået deres første barn - man er bare mere nervøs når det er første gang. Tror ikke på, at en kvinde der har 4 børn render til lægen med noget hun udmærket godt ved hvad er på forhånd og som ikke kan behandles.
Mht tandlægen, så kan det da aldrig være dit eller andres problem at en forældre vælger at tage barnet med til tandlæge for at få af vide at det er en 6 års tand - det er da folks egne penge og tænk hvis nu de ikke ved hvad "kløen" skyldes!
Synes man skal passe på med at dømme andre og sammenligne en masse problemstillinger - det kan være en bagatel for nogen og kæmpestort for andre. Heldigvis har vi et sundhedssystem der gør at vi kan få svar på alle vores spørgsmål, hvis vi ønsker det.
Jeg synes IKKE det er okay at misbruge de ting som udelukkende er oprettet til akutte situationer, f.eks vagtlæge og skadestue.
/Fenja 
Anmeld