Barnløshedsbehandling VS. Adoption!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

nielsen80

SpunkenJo skriver:

Fuldstændig enig.

- Det troede jeg alligevel ikke vi to ku blive på noget punkt, men alligevel kunne det lykkes!

Det jer har fremhævet med fed, er yderligere en interesant vinkel!

Jeg undrer mig faktisk også over, at man kan komme i barnløshedbehandling, "sådan uden videre". Men godkendes til adoption er en større kamel-fødsel!?!?!

Der er så mange aspekter omkring dette emne, og er bange for at mange af os, som ikke står med problemet tæt inde på livet, har svært ved rigtig at forstå det. Ligesom dem som har problemet som oftest bliver meget følelsesladede når de skal debatere emnet....

Det er en brændvarm kartoffel!!!

kunne ikke lade vær med at trække på smilbåndet over din kommentar om, at det er en varm kartoffel. Vi er nemlig ret påvirket føleslsemæssigt(for ikke at sige hormonella), hvorfor jeg tror jeg holder mig lidt udenfor denne debat i dag......

Men er alligevel nødt til lige at skrive - hvilket jeg faktisk tror vi er enige om - at jeg ikke nødvendigvis er imod brugerbetaling. Ideelt set skulle alt i sundhedsvæsnet være gratis, men er DK så langt ude økonomisk, jamen så skal regningen da betales. Jeg forstår bare ikke hvorfor, man indføre en så social ulige brugerbetaling. Jeg ville gå mere ind for, at man indførte en generelt betaling, som ramte bredt - ikke kun en gruppe. På den måde ville beløbet man skulle betale jo heller ikke være så stort, at det fuldstændig vælter ens økonomi. Så ville vi alle være med til at betale regningen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

nielsen80

Kay skriver:

vi skal ikke give regningen videre til vores børn... som du skrev i et tidligere indlæg... men... nu er det sådan at hvert i gennemsnit 6. barn i en dansk folkeskole klasse er lavet "med hjælp" i en klasse med 24 er det jo så 4 børn... og mange af dem bliver ikke lavet i dag... fordi det koster rigtig mange penge... men samtidig ønsker alle politikere at vi i danmark skal lave og føde flere børn, da vi kommer til at mangle "mennesker" i lille dk. for at holde landet kørende...

nr. 2 ting jeg bidder mærke i... er at du sidestiller sterilation og barnløshed... nu er det sådan at barnløshed i følge WHO er en sygdom. der kan kureres... man skal ikke havde en sygsom for at blive steriliseret... det er et valg at gøre og ikke pga. en sygdom...

og ja... barnløshed er ikke livstruende... det er en brækket arm heller ikke, eller et knæ der er vræset af led... så skal man også betale for behandling af dette??  det er heller ikke livstruende at havde storre bryster... ja man kan ha ondt i nakke og ryg af det... men det er ikke livstruende... skal man så heller ikke kunne godkendes til en bryst reduktion på statens regning?

og nu skal du ikke komme med at de ting jeg har valgt her giver store smerter... for så vil jeg gerne se dig havde min menestruation, eller bare smerter i maven i ja... 1 uge... (ha så kort tid har jeg ikke engang mens.) med de store blødninger og de kæmpe mavekramper jeg skal leve med... og alm. håndkøbs medicin ikke dækker... hvor det gør så ondt at jeg kaster op og ikke kan tage på arbejde... og ja det er en bivirkning ved det der gør at jeg er barnløs...

og ja det blev sgu et langt indlæg... og ja inc. stavefejl da jeg er ordblind også... det er heller ikke dødeligt og det kan jeg godt få hjælp til af den danske stat... og ja... jeg er på hormoner... men det skal ikke være en undskyldning... sådan er det bare!!!

Du får lige et kram for det indlæg

Anmeld

10. september 2011

Kay

nielsen80 skriver:

Du får lige et kram for det indlæg

du får en igen....

Anmeld

10. september 2011

Wimmie

Nessie skriver:

Brugerbetaling på fertilitetsbehandling er jo egentlig et sidespor Danmark er på vej ind på.

Infertilitet er klassificeret som sygdom hos WHO, og bør i den forstand ikke være brugerbetalt i Danmark, da vi ikke betaler for at få behandlig for vores sygdomme.

Derudover er der også rigtig mange der glemmer de følelsesmæssige omkostninger det har, ikke at kunne få børn.
Det er måske ikke en dødelig sygdom, men nogen går jo helt ned på det, og bliver deprimerede, som jo så også skal behandles, så i sidste ende, havde det måske alligevel været billigere, at undgå brugerbetalingen.

De penge vi skal betale for behandlingen, kunne nok være brugt bedre, når man først har fået barnet. Det er jo ikke billigt at have et barn, og skal man ud at betale mellem 50.000 og 150.000 - alt efter hvad man vælger osv. - INDEN man overhovedet får et barn, så er der jo altså de færre penge at købe møbler, betale for pasning osv. for.

Personligt håber jeg at vi får en ny regering, som vil tage brugerbetalingen op til genovervejelse. For hvad bliver det næste? Skal vi til at have penge med på skadestuen?

Præcis mine ord 

Anmeld

10. september 2011

Nessie

Wimmie skriver:

Præcis mine ord 

Og jeg glemte jo egentlig i mit indlæg aat skrive, at prisen jo kun er for 1 barn

Vi har helt bevidst ikke skrevet op, hvor meget vi betalte for at få Daniel. Men skal vi det samme igennem igen, har vi regnet ud, at det kommer til at koste os ca. 8.-90.000 kr

(p.s. tak for sidst )

Anmeld

10. september 2011

Wimmie

raca skriver:

ja men er det så ikke bedre at dem der kan planlægge betalingen som ved barnløshedsbehandling sterilisation ol. gør det frem for ved akutte og livstruende ting.. ala kræft, besøg på skadestuer og kronisk syge?

Hvad så hvis man skal have opereret et knæ eller en ryg pga. smerter? Det er jo ikke livstruende men det får vi da betalt for os alligevel?

Hvilket jeg går ind for - men jeg synes da fertilitetsbehandling er mindst lige så vigtigt en behandlingsform - i hvert fald hvis man (som Nessie påpeger) vil have at samfundet skal køre videre om 30+ år...

Man behøver ikke nødvendigvis at være super-liberal for at have din holdning, men faktum er at det er ét af punkterne på Blå bloks program, som ikke virker videre gennemtænkt. Især når man tænker på at de samtidig vil have en strammere udlændingepolitik, men hvad tror de der sker hvis de lukker færre ind i landet og færre danskere føder børn?

Anmeld

10. september 2011

Wimmie

Nessie skriver:

Og jeg glemte jo egentlig i mit indlæg aat skrive, at prisen jo kun er for 1 barn

Vi har helt bevidst ikke skrevet op, hvor meget vi betalte for at få Daniel. Men skal vi det samme igennem igen, har vi regnet ud, at det kommer til at koste os ca. 8.-90.000 kr

(p.s. tak for sidst )

Nemlig...vi har jo også indtil videre kun været igennem møllen én gang, men vi er da helt sikre på at vi gerne vil have barn nr. 2

Sidste gang var vi så "heldige" at have arvet penge fra min farmor da hun døde, men det er bare lidt surt at skulle afhænge af at ens bedsteforældre skal dø før man får råd til flere børn  (sorry for den sorte humor)

(PS. Selv tak for sidst)

Anmeld

10. september 2011

Nessie

Wimmie skriver:

Nemlig...vi har jo også indtil videre kun været igennem møllen én gang, men vi er da helt sikre på at vi gerne vil have barn nr. 2

Sidste gang var vi så "heldige" at have arvet penge fra min farmor da hun døde, men det er bare lidt surt at skulle afhænge af at ens bedsteforældre skal dø før man får råd til flere børn  (sorry for den sorte humor)

(PS. Selv tak for sidst)

Vi vil nemlig også helt vildt gerne have nr. 2, og med vores alder, har vi jo altså ikke særlig lang tid at spare op i, fatter simpelthen ikke at det skal være så dyrt, når de gerne vil have at der bliver født flere børn

Anmeld

10. september 2011

Wimmie

Nessie skriver:

Vi vil nemlig også helt vildt gerne have nr. 2, og med vores alder, har vi jo altså ikke særlig lang tid at spare op i, fatter simpelthen ikke at det skal være så dyrt, når de gerne vil have at der bliver født flere børn

Nej, det er uhørt - én ting er at vi skal betale for medicinen der er aaalt for dyr nok i sig selv - men selve behandlingen? 

(Forstår slet ikke at man har lyst til at stemme for en regering der vil indføre mere brugerbetaling på behandling af sygdomme - især når man er (mere eller mindre) ung og ikke aner hvad der kan ramme én senere i livet (problemer med fertiliteten, sygdomme osv.) som man kan få brug for at komme i behandling for)

Anmeld

10. september 2011

Mi

Da vi fik at vide at vi ikke kunne få børn, fik vi samtidig at vide, at vi skulle bruge sæddoner. Det viste sig så ikke at være tilfældet da vi først kom igang med behandlingen, men vi gik alligevel i flere måneder i den tro, at min mand ikke kunne blive biologisk far til vores børn. Det var virkelig svært for ham at karpere, så vi undersøgte adoption, for han ville gerne adoptere så.

Adoption er desværre en meget lang og opslidende process, ud over at være dyr. Hele tanken om at give et lille barn et god fremtid i DK er jo smuk, men idag er det sådan (mig bekendt) at der er meget stor efterspørgsel på børn. Samtidig bliver U-landene rigere, og der bliver derfor frigivet færre børn til adoption. Så ventetiden er efterhånden meeeeget lang, op til fire år, har jeg hørt.

Vi ville have været lige så glad for et adopteret barn, men når nu vi havde muligheden ville vi gerne være gravid, have et barn fra fødslen og undgå den laange, svære og dyre process med at adoptere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.